2021-01-26, 06:33
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
han har ju motsatt sig köpet och anlitat en advokat, samt filmats när han berättar för expressen att han inte vill sälja. finns inte så mycket mer för honom att göra för att få ebba att infria sitt löfte om att inte tvinga honom att sälja om han inte vill.
eller tror du hon går och visslar och tror att esbjörn är nöjd med detta?

varför ringer han inte från olika mobiler? varför attar han inte henne på instgram eller dm:ar henne på snapchat? va är det här för konstig 80plussare egentligen?
ebba sa förvisso att han verkade lite egen när hon fick honom att skriva på kontraktet.

Anlitandet av jurist och kontakten med Expressen, skedde efter tillträdesdatum. Varför agerade han inte mer resolut innan dess?

När det gäller dagens telefoner, kanske han inte hänger med. Men då kan man kanske låna någons telefon och be att personen slår numret åt en? Matz, Majken, kompisen som lånade ut bilen... Möjligheten verkar inte saknas.
2021-01-26, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Anlitandet av jurist och kontakten med Expressen, skedde efter tillträdesdatum. Varför agerade han inte mer resolut innan dess?

När det gäller dagens telefoner, kanske han inte hänger med. Men då kan man kanske låna någons telefon och be att personen slår numret åt en? Matz, Majken, kompisen som lånade ut bilen... Möjligheten verkar inte saknas.

han försökte få kontakt med ebt via brev och telefon.
hon gjorde sig oanträffbar. knappast mer framgångsrikt att ringa från okänt nummer i det läget.

vid min gud, va detta har dragits fram och tillbaka i denna tråd.
2021-01-26, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det finns två sorters människor.

De som kan erkänna att de hade fel, och korrigera sig.

De som inte kan.

Nu vet alla vilken sort jag är

Och nu vet alla vilken sort EIN är

Och ingen är förvånad

Det som förvånar är varför några sitter här dygnet runt och försvarar Ebba med näbbar och klor..... med ofta agressivt språk bruk ovh tillmälen

Andra har ju ett liv jobb familj you name it men just Ebba Busch hus affär tycks va det viktigaste i deras liv. Den där berry kanske kan förklara varför ?

Citat:
Inte ens mäklarna är ju överens.

Det där får du nog förklara lite närmare
Har du som en av få sett ebbas två värderingar? Skiljer dom sig Isf åt ?

Eller menar du att värderingar i största allmänhet brukar vara olika fast just i detta fallet så visade båda 4.2mille och därför visar Ebba bara upp ett av dom ?

Nu skall iallafall jag jobba men vad skall Ebba kramarna göra när rättegången är över ? Vad har dom då att leva för ?
2021-01-26, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarkat
Det som förvånar är varför några sitter här dygnet runt och försvarar Ebba med näbbar och klor..... med ofta agressivt språk bruk ovh tillmälen

Andra har ju ett liv jobb familj you name it men just Ebba Busch hus affär tycks va det viktigaste i deras liv. Den där berry kanske kan förklara varför ?

Det där får du nog förklara lite närmare
Har du som en av få sett ebbas två värderingar? Skiljer dom sig Isf åt ?

Eller menar du att värderingar i största allmänhet brukar vara olika fast just i detta fallet så visade båda 4.2mille och därför visar Ebba bara upp ett av dom ?

Nu skall iallafall jag jobba men vad skall Ebba kramarna göra när rättegången är över ? Vad har dom då att leva för ?

Man brukar väl säga att det behövs två för att dansa tango? De som anklagar EB för ocker, lögner och bedrägeri är exakt lika flitiga och otrevliga i tråden. Din insinuation om Berry till exempel är väldigt otrevlig och hör inte hemma i en seriös diskussion, på samma sätt som när du försöker slå dig för bröstet med att du minsann jobbar. Det gör de flesta av oss så det gör inte dig unik på något sätt.

Det finns uppenbarligen mäklare med olika värderingar, EB har visat rapporten från en till Aftonbladet som styrker den överenskomna köpeskillingen, Billinge refererar till en som ingen annan än han har sett och som Aftonbladet osedd sedan refererar till.

Det är ett exempel på vilken sida som är ärlig och transparent och vilken sida som nyttjar sig av obekräftade insinuationer.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jBO4V0/varderingsinstitut-kopplas-in-i-ebba-buschs-hustvist
2021-01-26, 08:47
Medlem
Citat:
Hon säger inte det som du påstår ovan. Du hittar på saker och stoppar i hennes mun! Du ljuger!

Du har rätt att hon inte säger det.

Men fakta är att hon skriver det.

Bara ordklyveri av trngw som vanligt när det är något som går emot fröken Usch.
En som tror sig vara en liten gw.
2021-01-26, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Att det måste vara en mäklare med eller en juridisk person ser jag som ett plus bra tänk!
Nu var det ju Esb som envisades att ej ha mäklare inblandat.
Vad det gäller ditt ego så menar jag om du är här för att jävlas för att få lite kul!

Esbjörn säger att han inte vill betala för en mäklare.

Ebba säger att Esbjörn inte vill ha en mäklare.

Viss skillnad i betydelse.

Plocka gärna fram fakta på att Esbjörn säger att han inte vill ha en mäklare, så backar jag.
2021-01-26, 08:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
han har ju motsatt sig köpet och anlitat en advokat, samt filmats när han berättar för expressen att han inte vill sälja. finns inte så mycket mer för honom att göra för att få ebba att infria sitt löfte om att inte tvinga honom att sälja om han inte vill.
eller tror du hon går och visslar och tror att esbjörn är nöjd med detta?

varför ringer han inte från olika mobiler? varför attar han inte henne på instgram eller dm:ar henne på snapchat? va är det här för konstig 80plussare egentligen?
ebba sa förvisso att han verkade lite egen när hon fick honom att skriva på kontraktet.

Nej, han har inte anlitat någon advokat!
2021-01-26, 08:51
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Hm... pensionerad mäklare eller i alla fall 74 år, har jag inte hört något om en pensionerad mäklare som skulle ha värderat fastigheten till 5.5-6 mil.

Inte för att det spelar någon större roll kanske men Tiit Lüllmaa är 78 år samt fortfarande aktiv som mäklare. Som svårartad Hemnetknarkare ser jag hans namn som mäklare lite då och då bland annonserna.
2021-01-26, 08:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Du har rätt att hon inte säger det.

Men fakta är att hon skriver det.

Bara ordklyveri av trngw som vanligt när det är något som går emot fröken Usch.
En som tror sig vara en liten gw.

Skrivit det har hon definitivt inte gjort, dessutom användes talstreck, så jag utgår ifrån att du vill göra gällande att hon skulle ha sagt det. Vilket hon inte har! Du hittar på och ljuger!
2021-01-26, 08:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Esbjörn säger att han inte vill betala för en mäklare.

Ebba säger att Esbjörn inte vill ha en mäklare.

Viss skillnad i betydelse.

Plocka gärna fram fakta på att Esbjörn säger att han inte vill ha en mäklare, så backar jag.

När och var exakt sa respektive person detta?
Eller hittar du på och ljuger nu igen?
2021-01-26, 08:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Inte för att det spelar någon större roll kanske men Tiit Lüllmaa är 78 år samt fortfarande aktiv som mäklare. Som svårartad Hemnetknarkare ser jag hans namn som mäklare lite då och då bland annonserna.

Man kan inte vara så gammal och sälja fastigheter, varje såld fastighet räknas då som ett äldrebrott
2021-01-26, 09:06
Medlem
Citat:
Skrivit det har hon definitivt inte gjort, dessutom användes talstreck, så jag utgår ifrån att du vill göra gällande att hon skulle ha sagt det. Vilket hon inte har! Du hittar på och ljuger!

Som ni ser så är detta ytterliggare ett intetsägande svar som presteras när man vill undvika sanningen. Inget förvånande när det ska försvaras vad Ebba sysslar med.

Det går inte att komma bort från vad Ebba har skrivit på sin Facebook. Solklart att hon skriver i en mening att hon backar om Esbjörn verkligen inte vill sälja.

Skriftligt trumfar muntligt.

Sen kan Ebba-klanen sitta o skruva sig bäst de vill. Tror att en förlikning är bästa utgången för henne. Annars tvättas byken offentligt o det har hon kanske inte råd med. Pratar inte om pengar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in