2021-01-26, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
SENTRALE KLOKKESLETT:
0856 - 0906 - 0910 - 0914 - 0950 - 1006

0856 - 0906 = 10 min
0906 - 0910 = 4 min
0910 - 0914 = 4 min
0910 - 0950 = 40 min
0906 - 1006 = 60 min

SMS «Hytteturen var visst utsatt» = MGM i nær familie må ha sendt den for å varsle om at planen var utsatt/forsinket.

At sønnen visste hva samtalen med MB inneholdt først i tredje avhør, står ikke til troende når man vet TH sto i bakgrunnen under samtalen, det vet du også.
hva med bilobservasjonen 7.56.
Citera
2021-01-26, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
TH er vant med brev og konvolutt. Her er ung og gammel i skjønn forening.

Ja det er en viktig observasjon, Konvolutt og løsepengebrev er gammeldags hvis man er ekspert på sporløs elektronisk kommunikasjon.
Citera
2021-01-26, 02:27
Medlem
[quote=Skaanseth|74449363]Kanskje det er det som er grunnen til at ingen er enige, for at det mangler informasjon om hvem denne personen skulle være. Jeg kan ikke se hvem som passer inn.[/QUOTE

At du ikke greier å se "hvem som passer inn", er ikke et moment som svekker denne teorien. Det kan være en som allerede er nevnt i tråden, eller en som foreløpig er ukjent.
Jeg synes ikke Legos teori er mer usannsynlig enn enkelte andres teorier. De som forlengst har "løst saken", har gjennom store deler av tråden nektet å ta innover seg at det faktisk kan være andre enn TH som står bak. Absolutt alle teorier innbefatter TH. Hvis du for eksempel leser Havhests mange innlegg, så argumenterer hun godt for at TH kan være uskyldig. Noen av oss har underveis endret våre oppfatninger om skyldspørsmålet, mens andre ikke har vært til å rikke.
De sistnevnte virker fullstendig fastlåste i sine hypoteser, og man kan lure på om det hele tatt kan finnes noe som helst som gjør at de skifter mening. Denne saken er ikke oppklart, og kan fort ta en uventet vending.
Jeg støtter ikke Legos teori, men hun skal ros for å ha satt seg grundig inn i saken. Hun har vært en viktig stemme, og jeg har til gode å se at hun har vært ufin mot andre brukere.
Citera
2021-01-26, 02:30
Medlem
Ja hvis man ser bort fra alle spor og indisier i denne saken så kan GM være hvem som helst
Citera
2021-01-26, 02:38
Avslutad
Citat:
Hva var den egentlige grunnen til han sluttet. For å la VE ta over og hvorfor.
Her er GHH begrunnelse for hvorfor han sluttet å jobbe for TH:

https://www.tv2.no/a/11411802/

"– Jeg skal ikke gå i dybden på det, men jeg opplevde at vi hadde en faglig uenighet, og det ble en del endringer. Da valgte jeg å søke nye utfordringer."

GHH har aldri nevnt VE (offentlig).
Citera
2021-01-26, 02:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ja det er en viktig observasjon, Konvolutt og løsepengebrev er gammeldags hvis man er ekspert på sporløs elektronisk kommunikasjon.
...og nødvendig, om man ønsker at gamle folk fort skal forstå at det er ingen vei utenom enn bare å betale.
Citera
2021-01-26, 02:47
Medlem
Så på Brennpunkt i dag at NRK sporet opp en type ved å gå inn på nettet og finne sportsappen, og fra der kunne de spore opp hvor han befant seg.
Går det an med AE`s treningsapp?
Citera
2021-01-26, 02:55
Avslutad
Citat:
og visste at nabo ikke kom hjem på morgenen under drapet og jobbrutinene til naboer.
AEH ble mest sannsynlig tatt med fra baksiden av huset, som vender mot vannet.
Ingenting tyder på at GM var så opptatt av hvor naboene var, eller om elektrikeren kom hvert øyeblikk. Lavblokken like ved huset var sikker full av naboer, den risikoen var GM villig til å ta. GM hadde studert terrenget, og mente at kysten var klar. Tydeligvis hadde GM rett i det...
Citera
2021-01-26, 03:08
Medlem
Citat:
Hvordan kommuniserte han med bilen. Stod den parkert med direkte utsikt til et vindu og han vinket når drapet var utført.

Det har tidligere blitt hevdet, at TH og AEH måtte ha observert disse bilene. Er dette åpenbart? Har de utsikt ned til gangveien fra stua, eller fra kjøkkenet? Jeg gikk ned denne gangveien den 10. jan. Det var en søndag med strålende vær, og overraskende mange brukte gangveien, så jeg ville ikke stoppe opp for å glane. Det var på ettermiddagen, og det hadde allerede begynt å bli mørkt. Huset var helt mørklagt, så det var ikke så lett å se detaljer. Jeg mener at jeg skimtet et vindu på siden som vender mot gangveien, men i hvilket rom? Jeg er litt usikker, men mener å huske at stien lå forholdsvis tett inntil huset, og ganske lavt i forhold til 1. etg i S4. Kanskje så lavt at man måtte stå helt inntil vinduet for å se ned på stien og gangveien? Hvis TH har vært involvert, kan han ha observert bilene fra dette vinduet. Er han uskyldelig, som jeg tror, er det kanskje ikke så opplagt at bilene ble observert?
Citera
2021-01-26, 03:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det har tidligere blitt hevdet, at TH og AEH måtte ha observert disse bilene. Er dette åpenbart? Har de utsikt ned til gangveien fra stua, eller fra kjøkkenet? Jeg gikk ned denne gangveien den 10. jan. Det var en søndag med strålende vær, og overraskende mange brukte gangveien, så jeg ville ikke stoppe opp for å glane. Det var på ettermiddagen, og det hadde allerede begynt å bli mørkt. Huset var helt mørklagt, så det var ikke så lett å se detaljer. Jeg mener at jeg skimtet et vindu på siden som vender mot gangveien, men i hvilket rom? Jeg er litt usikker, men mener å huske at stien lå forholdsvis tett inntil huset, og ganske lavt i forhold til 1. etg i S4. Kanskje så lavt at man måtte stå helt inntil vinduet for å se ned på stien og gangveien? Hvis TH har vært involvert, kan han ha observert bilene fra dette vinduet. Er han uskyldelig, som jeg tror, er det kanskje ikke så opplagt at bilene ble observert?
Jeg tror ikke det vinduet som vender mot gangstien er et stuevindu. Vinduet er plassert lengst til høyre, sett fra gangveien, nærmest garasjen. Jeg kan heller tenke meg at dette tilhører et bad eller vaskerom, kanskje en større garderobe/bod for yttertøy/utstyr for utebruk o.l..
Citera
2021-01-26, 06:16
Medlem
Citat:
og visste at nabo ikke kom hjem på morgenen under drapet og jobbrutinene til naboer.

Men om AEH försvunnit frivilligt med hjälp kan hon ju ha informerat dn personen om när det är lämpligt att åka, att grannen (naboen) är borta .
GM kan ha fått information av henne eller till och med vara bekant med någon granne.
Citera
2021-01-26, 08:35
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Hvordan kommuniserte han med bilen. Stod den parkert med direkte utsikt til et vindu og han vinket når drapet var utført.
Jeg tror TH benyttet jaktradio el.lign. til å kommunisere med MGM som ventet i nærheten. Han kunne jo ikke basere seg på vink eller blink når alt måtte skje umiddelbart etter AE avsluttet samtalen med MB.

Citat:
hva med bilobservasjonen 7.56.
Jeg er overbevist om at TH lyver når han sier han sto opp 0815, noe han åpenbart sier for å distansere seg fra bilen 0756. Jeg tror det skjedde noe uforutsett, at drapet var planlagt å skje kl 08 og TH skulle møte på jobb til vanlig tid. Hvorfor møte en time senere akkurat denne dagen?

Muligens var det telefonen fra MB som man trodde skulle komme en time tidligere, og måtte vente inn denne først?

Forsinkelsen kan stemme med den ulogiske SMS 0910 om at «hytteturen ble visst utsatt», en kode inspirert av EJ’s «sola skinner».
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in