2021-01-25, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
jag har varit på kommunala stöd och matchning där kommunen tvingar att städa parker klippa gräs skogs arbete som arbetsprövning.

jag var på en indisk mashallah grupp gjorde arbetsprövning på ett privat skola som trädgårds arbetare och skol städare.

nu är jag på arbetslivs resurs som tvingar mig på arbetsprövning .

stöd och matchning går ut på att tvinga dig till arbetsprövning samt möjligheten att kasta dig ur AF utförsäkra dig .

Det du skall göra är utnyttja pandemins regler sjuk skriv dig i 2 veckor utan läkar intyg till att börja med. Sedan är det bara att planera ....

Om jag förstår det rätt så kommer det inte att vara frågan om någon sorts praktik nu under pandemin så jag slipper nog det iaf.
Citera
2021-01-25, 17:51
Medlem
svempuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Du kommer inte bli lämnad i fred kan jag lova. Uppföljning varje vecka, 30 minuter samtal med coachen + eventuella seminarier.
Uppföljningen är inte så farlig där jag "går" skicka in ett mail i slutet av veckan brukar skicka in det under helgen. En bild på vilka jobb jag har sökt via aktivitetsrapporten hos af. Samtalet under veckan är för mig väldigt sällan längre än 5 min. Seminarier har jag fått kolla på ett eller två stycken online på tre månader typ. Har veckan ledig och kan göra vad jag vill i stort sätt konstant. Får tips om jobb jag kan söka vissa jag får tips om har jag ens inte utbildning/erfarenhet inom.
Citera
2021-01-25, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svempus
Uppföljningen är inte så farlig där jag "går" skicka in ett mail i slutet av veckan brukar skicka in det under helgen. En bild på vilka jobb jag har sökt via aktivitetsrapporten hos af. Samtalet under veckan är för mig väldigt sällan längre än 5 min. Seminarier har jag fått kolla på ett eller två stycken online på tre månader typ. Har veckan ledig och kan göra vad jag vill i stort sätt konstant. Får tips om jobb jag kan söka vissa jag får tips om har jag ens inte utbildning/erfarenhet inom.

Det lät inte så farligt, hoppas att jag får en liknande coach. Vilken leverantör har du?
Citera
2021-01-25, 20:29
Medlem
svempuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daglig-Basis
Det lät inte så farligt, hoppas att jag får en liknande coach. Vilken leverantör har du?
yrkesakademin tog jag för att dom kändes bra och trodde att dom skulle ha bra kontakter inom åkeribranschen men sen vart Örebro ett dött hål inom den branschen tyvärr..
Citera
2021-01-25, 21:55
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
jag har varit på kommunala stöd och matchning där kommunen tvingar att städa parker klippa gräs skogs arbete som arbetsprövning.

jag var på en indisk mashallah grupp gjorde arbetsprövning på ett privat skola som trädgårds arbetare och skol städare.

nu är jag på arbetslivs resurs som tvingar mig på arbetsprövning .

stöd och matchning går ut på att tvinga dig till arbetsprövning samt möjligheten att kasta dig ur AF utförsäkra dig .

Det du skall göra är utnyttja pandemins regler sjuk skriv dig i 2 veckor utan läkar intyg till att börja med. Sedan är det bara att planera ....
Citat:
stöd och matchning handlar mest om vilken aktör skall få din bidrag för piska dig . så af och stöd och matchning är korrupta sammarbets kolegor som tjänar pengar på att skriva in dig i 6 månader 1 år .
Stöd och matchning har ingenting med arbetsprövning att göra, det är två helt olika insatser inriktade på olika målgrupper och med helt olika syften. Arbetsprövning är en insats syftande till att utröna en arbetssökandes arbetsförmåga, vilka arbetsuppgifter hen klarar av och/eller i vilken omfattning som hen kan jobba.
Citera
2021-01-25, 22:43
Medlem
Citat:
Jag blev av med min anställning på grund av pandemin och letar aktivt efter nytt jobb. Jag anser inte att jag behöver en dagisfröken som hjälper mig med det.

Anse på du, men sättet att slippa är att skaffa ett jobb.
Citera
2021-01-25, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Oj, Einstein har verkligen tänkt till här.

Den som har någon verklighetsuppfattning kring svensk arbetsmarknad inser dock att det är nästintill hopplöst för många att få jobb idag.

Bra tillfälle att studera så att man lär sig ett yrke där det behövs folk då.
Citera
2021-01-25, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XiJinPooh
Anse på du, men sättet att slippa är att skaffa ett jobb.

Det är lättare sagt än gjort i dagens läge...
Citera
2021-01-26, 00:05
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Som alltid är det helt beroende av vad man har i ryggsäcken i form av utbildning och arbetslivserfarenhet, och givetvis vad man kan tänka sig att jobba med, och var.
Citera
2021-01-26, 00:12
Medlem
Citat:

Din dagisfröken kan hjälpa dig.
Citera
2021-01-26, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XiJinPooh
Din dagisfröken kan hjälpa dig.

Vi får väll se, hoppas på det. Har tyvärr bara hört negativa recensioner om detta program så ser inte lovande ut.
Citera
2021-01-26, 09:10
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Stöd och matchning har ingenting med arbetsprövning att göra, det är två helt olika insatser inriktade på olika målgrupper och med helt olika syften. Arbetsprövning är en insats syftande till att utröna en arbetssökandes arbetsförmåga, vilka arbetsuppgifter hen klarar av och/eller i vilken omfattning som hen kan jobba.

jag är inskriven hos arbetslivs resurs genom arbetsförmedlingen .

https://arbetslivsresurs.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in