Citat:
Ursprungligen postat av
tomyhockey
jag har varit på kommunala stöd och matchning där kommunen tvingar att städa parker klippa gräs skogs arbete som arbetsprövning.
jag var på en indisk mashallah grupp gjorde arbetsprövning på ett privat skola som trädgårds arbetare och skol städare.
nu är jag på arbetslivs resurs som tvingar mig på arbetsprövning .
stöd och matchning går ut på att tvinga dig till arbetsprövning samt möjligheten att kasta dig ur AF utförsäkra dig .
Det du skall göra är utnyttja pandemins regler sjuk skriv dig i 2 veckor utan läkar intyg till att börja med. Sedan är det bara att planera ....
Citat:
Ursprungligen postat av
tomyhockey
stöd och matchning handlar mest om vilken aktör skall få din bidrag för piska dig . så af och stöd och matchning är korrupta sammarbets kolegor som tjänar pengar på att skriva in dig i 6 månader 1 år .
Stöd och matchning har ingenting med arbetsprövning att göra, det är två helt olika insatser inriktade på olika målgrupper och med helt olika syften. Arbetsprövning är en insats syftande till att utröna en arbetssökandes arbetsförmåga, vilka arbetsuppgifter hen klarar av och/eller i vilken omfattning som hen kan jobba.