2021-01-25, 12:38
Medlem
Hej!

Jag har nu blivit påtvingad att gå med i Arbetsförmedlingens program för stöd & matchning efter att tidigare lyckats smita från erbjudandet. Allt kommer att ske på distans på grund av pandemin så jag har möjligheten att välja leverantör över hela landet.

Jag undrar därför om någon här har deltagit i programmet och har tips på vilken leverantör man ska välja och inte välja om man vill bli lämnad i fred så mycket som möjligt. Jag skulle helst avstått helt från detta vuxendagis men behöver min ersättning.

Dela gärna med er om era upplevelser ni som har varit med i detta program
Citera
2021-01-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daglig-Basis
Hej!

Jag har nu blivit påtvingad att gå med i Arbetsförmedlingens program för stöd & matchning efter att tidigare lyckats smita från erbjudandet. Allt kommer att ske på distans på grund av pandemin så jag har möjligheten att välja leverantör över hela landet.

Jag undrar därför om någon här har deltagit i programmet och har tips på vilken leverantör man ska välja och inte välja om man vill bli lämnad i fred så mycket som möjligt. Jag skulle helst avstått helt från detta vuxendagis men behöver min ersättning.

Ett sätt att slippa vuxendagiset är att skaffa ett jobb.
Citera
2021-01-25, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XiJinPooh

Jag blev av med min anställning på grund av pandemin och letar aktivt efter nytt jobb. Jag anser inte att jag behöver en dagisfröken som hjälper mig med det.
Citera
2021-01-25, 13:20
Medlem
Ett gott tips är väl att undvika aktörer, där språkstöd från icke-skidåkande länder erbjuds, så slipper du risken att få en handläggare som inte ens kan skriva svenska.
Citera
2021-01-25, 13:50
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XiJinPooh
Oj, Einstein har verkligen tänkt till här.

Den som har någon verklighetsuppfattning kring svensk arbetsmarknad inser dock att det är nästintill hopplöst för många att få jobb idag.
Citera
2021-01-25, 14:16
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Hej!

Du kommer inte bli lämnad i fred kan jag lova. Uppföljning varje vecka, 30 minuter samtal med coachen + eventuella seminarier.
Citera
2021-01-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Du kommer inte bli lämnad i fred kan jag lova. Uppföljning varje vecka, 30 minuter samtal med coachen + eventuella seminarier.

Jag vet att jag inte kommer bli lämnad i fred och hoppas därför att någon kan rekommendera en leverantör som ger utrymme för så mycket eget jobbsökande som möjligt. Har du egen erfarenhet av detta program? Hur många timmar i veckan måste man spendera i olika seminarier och i samtal med coachen?
Citera
2021-01-25, 15:31
Medlem
NSSs avatar
Citat:
Jag vet att jag inte kommer bli lämnad i fred och hoppas därför att någon kan rekommendera en leverantör som ger utrymme för så mycket eget jobbsökande som möjligt. Har du egen erfarenhet av detta program? Hur många timmar i veckan måste man spendera i olika seminarier och i samtal med coachen?

Jag var på Randstads och Manpowers varianter för flera år sedan, då var det 2st seminarier på 2 timmar styck samt 1 samtal med coach på 30 min varje vecka - vill jag minnas.

Båda hade förstående folk och kunde lätta lite på reglerna, även fast det är AF som satt kraven.

Med tanke på att det är distans nuförtiden så lär det vara ganska lugnt, man kan ju göra annat medans.
Citera
2021-01-25, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NSS
Jag var på Randstads och Manpowers varianter för flera år sedan, då var det 2st seminarier på 2 timmar styck samt 1 samtal med coach på 30 min varje vecka - vill jag minnas.

Båda hade förstående folk och kunde lätta lite på reglerna, även fast det är AF som satt kraven.

Med tanke på att det är distans nuförtiden så lär det vara ganska lugnt, man kan ju göra annat medans.

Okej tack för svar. Det ser ut som att det du beskriver är standard. Jag antar att jag får vänta och se hur allting faller ut nu när det sker digitalt.
Citera
2021-01-25, 16:47
Medlem
tomyhockeys avatar
jag har varit på kommunala stöd och matchning där kommunen tvingar att städa parker klippa gräs skogs arbete som arbetsprövning.

jag var på en indisk mashallah grupp gjorde arbetsprövning på ett privat skola som trädgårds arbetare och skol städare.

nu är jag på arbetslivs resurs som tvingar mig på arbetsprövning .

stöd och matchning går ut på att tvinga dig till arbetsprövning samt möjligheten att kasta dig ur AF utförsäkra dig .

Det du skall göra är utnyttja pandemins regler sjuk skriv dig i 2 veckor utan läkar intyg till att börja med. Sedan är det bara att planera ....
Citera
2021-01-25, 16:54
Medlem
tomyhockeys avatar
stöd och matchning handlar mest om vilken aktör skall få din bidrag för piska dig . så af och stöd och matchning är korrupta sammarbets kolegor som tjänar pengar på att skriva in dig i 6 månader 1 år .
Citera
2021-01-25, 17:01
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSS

Herrejistanes! 4,5 timmar per vecka! Hur ska man hinna söka jobb?! Bara 4,5 dagar kvar av veckan ju.................!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in