2021-01-25, 19:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men inte fan kan väl Riksmäklarna göra värderingen?

Blir lite väl uppenbart hur kopplingarna ser ut om Pernroth står som beställare av Barry Karlssons utredning, allt kan ju hända men de (Riksmäklarna) borde verkligen akta sig för ett sådant uppdrag.

Nej, det känns som att det vore att skjuta sig själv i pannan, med en dubbelpipig hagelbössa.

Dels så skulle det se jäkligt obra ut för Riksmäklarna, som Tiit tydligen är delägare i, men han är inte VD och sitter inte i styrelsen, så hans delägarskap tycks mer vara på "partnernivå". SKulle han springa iväg och göra den här värderingen på egen hand skulle han nog riskera att bara vara delägare sen, och inte anställd mäklare.

Dels så skulle det se väldigt konstigt ut när, som ni skrivit i tråden redan, den mäklare som gjort värderingen är gift med den person som beställt Esbjörns utredning. Där är nog frågan om det inte blir jäv på riktigt. Ja, det hade ju varit för roligt om det visade sig att det är Tiit, eller någon på den av honom delägda byrån som gjort värderingen.

Men, Binninge har ju sagt att det är ett "värderingsinstitut" som skall göra värderingen. Alltså, får man förmoda då, inte någon mäklare. Men, det kommer säkert också visa sig vara en lögn, när allt kommer fram.

Ja herregud, allt detta var ju verkligen långt över alla "förväntningar"
2021-01-25, 20:01
Medlem
Citat:
Exakt!

Skulle vara mycket intressant att få reda på hur Leif Brännström fick uppdraget att svärta ner Ebba Busch, åldermässigt så ligger väl Matz till bäst, kan han vara kopplingen till Leif B?

Leif Brännström finns omnämnd i tråden om Assange, kan han vara mottagaren till de läckta dokumenten från Team Binninge?

Det är troligt att Binninge har träffat Brännström i tjänsten tidigare.

(FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige

Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Binninge ville nog undvika google-sökningar i detta ärende...
Allt pekar på att det är Majkgård som är den riktiga klienten, därav att Esb går i "gryt"...

Det finns ännu en pusselbit som faller på plats, dock är det ett ärende från 2010 där en Assange som beskylldes för våldtäkt, var besviken på sitt ombud, på något sätt blev Binninge inblandad som fixade fram Björn Hurtig som ersättare. I den röran skulle då de hemliga utrednings dokumenten transfereras mellan advokaterna där Binninge var mellanhanden, där Silbersky hade faxat utredningen till Hurtig som sen med Binninge hade lagt upp med password på Adobe:s site, för att även Assanges ombud i England skulle få tillgång till original-dokumenten.

Sen gick någon hos team Binninge in på Adobe och tog bort passwordet på dokumentet och sen dök denna adobelänk upp på Flashback ( (FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige). 6 tim senare var den spridd över hela världen-resten är historia...som nu är aktuell igen genom en f.d penningkurir hos sossarna som blev utkastad från Kuba som sen blev sur på Assange som strulat med en annan brud...

Historien upprepar sig här med Esb 10 år senare, återigen Binninge....
2021-01-25, 20:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Leif Brännström finns omnämnd i tråden om Assange, kan han vara mottagaren till de läckta dokumenten från Team Binninge?

Hmm, så kan det vara, Binnige visste vem han skulle kontakta tack vare deras gemensamma historia, det behöver inte vara svårare än så.
2021-01-25, 20:20
Medlem
åtal ska vara ansvar ist

Nu till Er som skyddar EB eller 81an

Nu känner jag ingen av de men ska vi kolla lite på detta från vad iaf sagt i media

1. Det tog 5 dagar innan avtal skrevs så kan knappt säga att stress fanns med

2. Man kan inte diskriminera gubben fri från ansvar för han är gammal...min farfar var 80 och kunde göra vad han ville...

3. 2,5 milj var EB första bud , dålig stil ja...men gubben har väl en röst och kan säga nej som han gjorde... Precis som när folk försökte köpa min bostad ge skambud först....alla vill gå i vinst

4. EB köpte den för 3,9 mille värderat 4.2 inget konstigt...jag ville sälja min bostad för 5,1 fick såld för 4,9... som ngn tidigare sa... i slut ändan är det köparen som avgör vad priset är...inte mäklarens värdering

5. Gubben vet inte hur man lägger tillbaka handpenningen ? ett råd.. åk till banken de kan nog hjälpa Er

Så rent juridisk såvida inte gubbens läkare utan rimliga tvivel kan bevisa gubben är inte lämplig så kommer han förlora tvisten...men då får de säga det i domstol att han är härmed inte lämplig för framtida beslut
Senast redigerad av David1982 2021-01-25 kl. 20:25. Anledning: fel ordval
2021-01-25, 20:23
Medlem
Korrektion ska inte stå åtal utan fri från ansvar
2021-01-25, 20:25
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
3. 2,5 milj var EB första bud , dålig stil ja...men gubben har väl en röst och kan säga nej som han gjorde... Precis som när folk försökte köpa min bostad ge skambud först....alla vill gå i vinst

Binninge hävdar att Ebba la ett bud på 2,5 miljoner. Men hur kan han veta det? Esbjörn kan ju inte ha sagt det för han kommer inget ihåg.
2021-01-25, 20:28
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Denna soppa blir alltmer besynnerlig.

Enligt Barrys utredning har Esbjörn inte de grava kognitiva funktionsnedsättningar som Binninge gjort gällande. Varför lämnar Binninge då in ett dokument som talar emot att Esbjörn har nedsatt förstånd och minne.

Varför och på vems initiativ gjordes utredningen från 2010. Det har ifrågasatts om den överhuvudtaget finns.

Vi får väl se hur det hela utspelar sig i först förlikninssammanträdet (för det kommer rätten att försöka ordna) och om detta inte faller väl ut, hur domen veter sig.

Att Binningen lämnar in dokument som inte 100 % gynnsamma kan ju bero på att det är vad han blivit instruerad att göra. Det finns mer än en som valt att gå till tings med svaga eller på förhand förlorade fall. Något talar för att det inte enbart är Esbjörns vilja som styr här.

Skulle Esbjörn (på riktigt) vilja sälja fastigheten är ju en process han förlorar litet lättare att förklara för Majkgård.
2021-01-25, 20:30
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Citat:
Hmm, så kan det vara, Binnige visste vem han skulle kontakta tack vare deras gemensamma historia, det behöver inte vara svårare än så.
Det som talar för att det var på Matz initiativ som Expressen kontaktades är att Matz hotade Ebba med detta.
Så skulle jag sätta en slant, skulle det nog bli att det var Matz som tog kontakten.
2021-01-25, 20:32
Medlem
Låt oss anta att hon gjorde det och?

Jag har som de flesta velat köpa en bostad och gå i vinst...

jag köpte min bostad för 3 sålde den för 4,9 efter 6 år.

Jag personligen skulle aldrig köpa den för den summan... men nu var det 5 mille värderat av mäklare (och ingen kompis)

men fortfarande skulle jag inte köpa den för 4,9 men nu var det värt 4,9 för han som köpte den så då vart den värd så mkt.

Esbjörn har en röst och vad jag vet inte omyndig så han får stå sitt kast.

Tror snarare att släkten reagerade på det... men är han senil då är det lågvatten...men ngt säger att så inte är fallet...men hade jag vart EB så hade jag anlitat en mäklare som INTE är min kompis för risk för jäv.
2021-01-25, 20:34
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag undrar om det kan finnas en särskild orsak till att Binninge inte beställde rapporten från Barry, utan att det gjordes av denna Monika. Med tanke på den i övrigt mycket låga omsättningen i hans bolag så borde han ju inte ha tidsbrist precis. Eller så vill han blanda in fler "anställda" för att kunna salta räkningen till Esbjörn extra mycket. Nu är det plötsligt ett ombud och en assistent som ska ha ersättning.

Eller har Binninge något i ryggsäcken som gör att han undvek det?

Och varför står Monica Pernroth, som uppenbarligen egentligen heter Monika Pernrot, som beställare, privat? Varför inte Esbjörn privat även om Monika administrerade det hela, alternativt Binninges juristbyrå. Det är faktiskt anmärkningsvärt. En privatperson som inte tycks anställd i den juristfirma som Binninge jobbar för, men själv inte tycks äga och inte ens sitter i styrelsen för. Vips tycks Monika privat betalningsansvarig för det uppdrag som Barry företagit.

Och som grädde på moset så har Jurudikkonsulternas hemsida plockats ner från nätet, och består nu bara av en kort text att den är under omdaning.

Så gör man om man vill salta en räkning.
2021-01-25, 20:35
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Vi får väl se hur det hela utspelar sig i först förlikninssammanträdet (för det kommer rätten att försöka ordna) och om detta inte faller väl ut, hur domen veter sig.

Att Binningen lämnar in dokument som inte 100 % gynnsamma kan ju bero på att det är vad han blivit instruerad att göra. Det finns mer än en som valt att gå till tings med svaga eller på förhand förlorade fall. Något talar för att det inte enbart är Esbjörns vilja som styr här.

Skulle Esbjörn (på riktigt) vilja sälja fastigheten är ju en process han förlorar litet lättare att förklara för Majkgård.
Jag tror att Binninge har dålig kontakt med Esbjörn, det talar för detta, är Binninges önskan om att samråda med Esbjörn och hans tilltänkta goda man.
Tanken var kanske att den goda mannen, kunde hjälpa till att resonera med Esbjörn.
2021-01-25, 20:37
Medlem
Vad är Majkgård för någon - rik eller fattig - smart eller osmart.

Om rik varifrån kommer pengarna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in