Citat:
Ursprungligen postat av
dreadpirate420
Beställ Kratom för avtändningen, fy fan för Sub at!
Asså det där är inget bra. Att helt rutinmässigt skriva att man ska ta nåt annat som masserar samma receptorer som det man tänder av ifrån.
Den som lyckas ta tjuren vid hornen och bestämmer sig för att ta avtändningen kommer kommer klara sig bättre än den som försöker ducka.
Jag är själv i den sitsen, har tjafsat med massa substanser och om jag bara helhjärtat sätter gränsen och tvärnitar så blir det visst obehag, men egentligen inget som är värre än det obehag jag får utstå pga att jag hela tiden suddar ut gränsen för vad som är bäst för mig. Dvs att vara ta smällen och rida ut sliten.
Ts, opioider i ett par månader kommer att svida när du väl bestämmer dig för att klippa.
Grejen med just buprenorfin är att det inte är möjligt att lindra besvären med andra opioider, och andra substanser för den delen, utan att öka summan av lidande/obehag, eftersom dess abstinensprofil är långdragen och lågintensiv.
Gör som Morfar skrev och ta loperamid efter behov. Diarrén slipper du ju och vissa av de andra fysiska besvären. Var aktsam på att du inte blir förstoppad och får ont i magen bara! Vad många inte vet är att man tvärtemot vad folk tror faktiskt kan bli förstoppad av opiatabstinens, trots att magen har rasat. Så om du har förstoppningsdiarré från ATn och då tar loperamid så kan du få jävligt ont i magen, vilket är det sista man vill ha i den sitsen. Gjorde själv det misstaget och fick hemorrojder i fotbollsstorlek.
Det du (och jag själv) behöver är tålamod och uthållighet.
Lycka till min vän!