2021-01-24, 23:42
Medlem
braatthas avatar
Var det sista dagen för Binninge i morrrn?
2021-01-24, 23:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det är ett standard avtal som används av nästan alla mäklare, där bara parternas och fastighetens uppgifter med köpesumma fylls i, köpeavtalet skrivs ut och parterna undertecknar?
Varför i herrans namn skulle han uttala sig om ett skrivuppdrag där inte han utformat avtalet?

Ställ dig framför spegeln och öva mer

Precis, dessutom finns ingen seriös mäklare som uttalar sig om sina klienter i media, och gjorde de det skulle de riskera bli av med sin registrering.

Det är bara riktiga nötter som tror att mäklare pratar om sina kunder i media.
2021-01-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha

Han fick avslag på sin begäran om ytterliga anstånd men har tillåtelse att komplettera sin sina preliminär bevis vid senare tillfälle. Dock så snabbt som möjligt.

https://www.docdroid.net/kb0kCsr/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-30-pdf
Senast redigerad av kaspuh 2021-01-25 kl. 00:04. Anledning: Stavfel och förtydligande.
2021-01-25, 00:02
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Ebba är ingen människa - hon är en vidrig opportunist. Hon går upp i falsett i varje debatt och skriker högst hur illa alla beter sig, speciellt när det häller vård av äldre och i vårdfrågor generellt - och gång på gång på gång får hon backa när det alltid visar sig att hennes eget parti alltid är med och tar de mest förödande besluten. Hennes senaste privata klavertramp bevisar bara vad de flesta redan vet - att Ebba bara ägnar sig åt opportunism - hon är falsk och obehaglig.

Du talar som en avundsjuk kommunist. Du borde flytta till drömlandet Nordkorea. Där slipper du också alla kvinnliga partiledare.
2021-01-25, 00:05
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Han fick avslag på sin begäran om ytterliga anstånd men har tillåtelse att komplettera sin sina preliminär bevis vid senare tillfälle. Dock så snabbt som möjligt.

https://www.docdroid.net/kb0kCsr/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-30-pdf

Tack. Mao. dax att han får fart i arslet.
2021-01-25, 00:08
Medlem
Citat:
Tack. Mao. dax att han får fart i arslet.

Lite så.

Sen ska det bli väldigt intressant att se vad Ebbas advokat kommer med för svar efter att ha tagit del av "läkarutlåtandet" som lämnades in förra veckan. Hon hade förvisso två veckor på sig efter den 21e Januari men det fanns ju de som ansåg att det inte skulle behövas ta så pass lång tid för henne att återkomma med ett svar.

Jag gissar på att det är lite tidigt att det skulle hända något redan imorgon eftersom det varit helg men förhoppningsvis vet vi mer i veckan.
Senast redigerad av kaspuh 2021-01-25 kl. 00:13.
2021-01-25, 00:17
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vem var det då som formulerade avtalet?

Jag har en ganska övertygad misstanke, gällande varför Theo inte kan eller vill uttala sig.
När hade han telefonkontakterna med Esbjörn tror ni, inte efter att kontraktet skrevs på.
Då den som ringde honom efter detta var Majkgård inte Esbjörn själv.
Då man av advokat underättas om att man kan komma kallas som vittne, säger man inget.
Ja, jag skrev kontakterna och Theo skrev vid kontakterna, det är säljaren som lägger till och tar bort i ett standard kontrakt inte köparen.

Så tänk efter lite nu.

För övrigt kan noteras att Freducation ännu inte inkommit med sitt svar, om vem som gjorde den andra värderingen.

Då Esbjörn 2011 tog ett pantbrev och belånade fastigheten med 600.000:- värderades fastigheten (panten) för att fastställa marknadsvärdet dvs. att säkerhet fanns.
Du beviljas inte 600.000:- utan en värdering.
Så nu fick Freducation en ledtråd till.
Själv återkommer jag först om några dagar när något nytt tillkommit, då rundgång utan nya fakta bara okvädesord inte är av intresse för mig.
2021-01-25, 00:28
Medlem
trngws avatar
Citat:

Att inkomma med svaromål ja. Vilket han nu tycker sig ha gjort med undantag för värderingen.

Jäkligt klent och oproffsigt svaromål, som mest består av smutskastning och helt irrelevant dravel. Vilket fick domstolen att erinra Binninge om att hålla sig till sin bevisföring relevant för målet. Domstolen har knäppt honom på näsan flera gånger. Han krattar inte precis manegen för sig själv.

Domstolen upplyste Binninge att han har möjlighet att komplettera med värderingen senare. Domstolen får gång på gång förklara för honom hur processen fungerar, vad han kan göra och vad han inte ska göra. Det är extremt beklämmande att se.

Så, Binninge har måndagen på sig också. Men tycks ha inkommit med ditt svaromål undantaget själva värderingen. Han avslutade sitt svaromål med skvaller om SÄPO-vakter. Så löjeväckande att man garvar högt.

Det enda konkreta han inkommit med är psykologens utredning. Ingenting annat.
Ingenting annat.
Senast redigerad av trngw 2021-01-25 kl. 00:39.
2021-01-25, 00:40
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Jag har en ganska övertygad misstanke, gällande varför Theo inte kan eller vill uttala sig.
När hade han telefonkontakterna med Esbjörn tror ni, inte efter att kontraktet skrevs på.
Då den som ringde honom efter detta var Majkgård inte Esbjörn själv.
Då man av advokat underättas om att man kan komma kallas som vittne, säger man inget.
Ja, jag skrev kontakterna och Theo skrev vid kontakterna, det är säljaren som lägger till och tar bort i ett standard kontrakt inte köparen.

Så tänk efter lite nu.

För övrigt kan noteras att Freducation ännu inte inkommit med sitt svar, om vem som gjorde den andra värderingen.

Då Esbjörn 2011 tog ett pantbrev och belånade fastigheten med 600.000:- värderades fastigheten (panten) för att fastställa marknadsvärdet dvs. att säkerhet fanns.
Du beviljas inte 600.000:- utan en värdering.
Så nu fick Freducation en ledtråd till.
Själv återkommer jag först om några dagar när något nytt tillkommit, då rundgång utan nya fakta bara okvädesord inte är av intresse för mig.

Jag har ju aldrig tvivlat på avtalet då det är rätt och riktigt inget gratispapper från nätet utan r&r.
Precis, och på blocket skrivet med grön penna står svaret och det är inte Esb:s handstil. där står även tele nr till ........
Blockets papper användes även till brevet!
Senast redigerad av braattha 2021-01-25 kl. 00:44.
2021-01-25, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Precis, dessutom finns ingen seriös mäklare som uttalar sig om sina klienter i media, och gjorde de det skulle de riskera bli av med sin registrering.

Det är bara riktiga nötter som tror att mäklare pratar om sina kunder i media.
Exakt ,men det finns ett antal riktigt oseriösa ombud som leker jurister och driver sitt ärende i den riktning den planlagt på Flashback.Det är riktigt obehagligt för att inte säga rättsvidrigt
2021-01-25, 01:00
Medlem
trngws avatar
Ja, Ebbas ombud har nu två veckor på sig, men egentligen är nästa datum som är intressant för dem nu den förberedande förhandlingen som är satt till början av mars.

Ebbas ombud har varit mycket kvick med sina svar hittills, och hon skulle säkert kunna såga Barryponkens utredning vid fotknölarna på en dag eller två. Men hon kommer nog att invänta värderingen till att börja med, och kanske meddelar hon också domstolen att utan den saknar Esbjörns försvar grund, det hade varit lite roligt faktiskt. Men hon aktar sig nog för att knäppa domstolen på näsan.i alla fall så inväntar hon säkert den och sedan kan det mycket väl vara så att hon väntar ut de två veckorna för att inte ge Esbjörn och Binninge mer tid än nödvändigt att agera på hennes svaromål. Fast det är nog egentligen inte hela världen. Binninge kommer inte ha en aning om hur han ska hantera det ändå, så vilsen och okunnig som han visat sig vara.
2021-01-25, 01:30
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Det var Notar hur kan du inte veta ?

Snälla braattha, när du inte förstår, prova och läs en gång till. Förstod du inte att jag svarade på samma vis, som den som jag svarade hade skrivit? Fast tvärsom, så att säga.
Förstod du inte att jag visade på obalansen i inlägget jag svarade? Varför ska Esbjörns värderingsman nagelfaras på FB, men inte Ebbas?
Frågan var ej heller riktad till dig, även om du för min del gärna får svara ändå. För även om du och jag inte delar uppfattning i spörsmålet, så verkar du ändå vara en vettig person.

Skillnaden mellan oss två, och dom andra "lägren" här inne, är att vi ser på det från olika håll.
Ena sidan ser det från lagens håll, där allt inom lagen råmärken är tillåtet. Den andra sidan, där jag ingår, ser det mer från den moraliska sidan.
Jag tycker att det Ebba gjort är omoraliskt. Har då Ebba gjort något olagligt? Vet ej, men jag är tveksam. Ur en moralisk synvinkel tycker jag dock, att det borde vara olagligt. Precis som all annan kriminalitet som riktar in sig på dom äldre. Vi ska ju värna om dom äldre. Inte utnyttja dom med bibeln i ena handen, och lagboken i den andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in