Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Det var Notar hur kan du inte veta ?
Snälla braattha, när du inte förstår, prova och läs en gång till. Förstod du inte att jag svarade på samma vis, som den som jag svarade hade skrivit? Fast tvärsom, så att säga.
Förstod du inte att jag visade på obalansen i inlägget jag svarade? Varför ska Esbjörns värderingsman nagelfaras på FB, men inte Ebbas?
Frågan var ej heller riktad till dig, även om du för min del gärna får svara ändå. För även om du och jag inte delar uppfattning i spörsmålet, så verkar du ändå vara en vettig person.
Skillnaden mellan oss två, och dom andra "lägren" här inne, är att vi ser på det från olika håll.
Ena sidan ser det från lagens håll, där allt inom lagen råmärken är tillåtet. Den andra sidan, där jag ingår, ser det mer från den moraliska sidan.
Jag tycker att det Ebba gjort är omoraliskt. Har då Ebba gjort något olagligt? Vet ej, men jag är tveksam. Ur en moralisk synvinkel tycker jag dock, att det
borde vara olagligt. Precis som all annan kriminalitet som riktar in sig på dom äldre. Vi ska ju värna om dom äldre. Inte utnyttja dom med bibeln i ena handen, och lagboken i den andra.