Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
Jizzes, nå må dere snart stikke fingeren i jorda og se realitetene.
Hver for seg er kanskje noen av disse punktene forklarlige, men når de sees i sammenheng med at AE ble borte, blir alle andre teorier enn at TH står bak, fullstendig tøvete:
-TH kom på jobb en time senere enn vanlig
-TH sto opp en time etter AE
-TH avsatte ikke skoavtrykk i huset selv om han gikk inn med sko på
-TH avsatte ikke fingeravtrykk på konvolutten selv om han sa brevet lå i den
-TH avsatte ikke fingeravtrykk på 2 av 5 sider, sider han sa han leste nøye
-TH drev gjennom en grusom ektepakt
-TH skrev han ville «drepe sakte, men sikkert» en rival
-TH oppsøkte rivalen hjemme og på jobb og kartla adresser
-TH sparte på avisartikler om flere uløste drap i Romerike og i landet
-AE gråt i en forening og fortalte at hun var «låst» til den grusomme ektepakten
I tillegg har vi klokkeslettene:
0856 - 0906 - 0910 - 0914 - 0950 - 1006
Å se på TH som et offer er en fornærmelse mot AE, snart kommer heldigvis tiltalen og en knusende dom, så vi endelig får stoppet dette TT-hysteriet en gang for alle.
Helt enig med deg. Gone Girl plasseres under kategori 2. Det er kun en teoretisk mulighet for at dette har skjedd.
Jeg mener at også du må stikke finger’n i jorda. Alt du nevner er bare indisier. Mange av dem er svært svake. Noen av dem er bare rykter.
Noen ganger er det smart å stille seg spørsmålet «hva er det mest sannsynlige som er skjedd?».
Her er svaret: TH drepte henne i sinne. (Kanskje også i fylla.) Det kan ikke ha skjedd.
Deretter kommer «Hun ble kidnappet.»
(Ja, jeg vet at ingen profesjonelle kidnappere ville gjennomført noe slikt på denne måten, men heldigvis er det flere amatører enn proffer i verden.)
Så kommer kanskje TH bestilte drapet. (Her er det svært mange innvendinger. Han har ikke motiv. Han kan heller skille seg. Politiet har ikke funnet spor på noen PC-er eller telefoner. Osv. Osv.)
På den 4. plassen kommer kanskje Gone Girl-teorien. Jeg har både lest boken og sett filmen. Boken solgte selvfølgelig i millionopplag fordi plottet var så overraskende og uventet at ingen krimforfatter noensinne hadde tenkt ut et lignende. Det er rett og slett svært lite sannsynlig. Og enda mer usannsynlig blir det når man eventuelt skulle peke på hvem denne som lurte AEH skulle være.