2021-01-24, 20:33
Medlem
yidarmy123s avatar
Utan någon statistisk uppbackning så vågar jag ändå hävda att åtminstone 90% av dagens kvinnor i Sverige lider av narcissistisk personlighetsstörning.
Självklart går det inte att leva med en självupptagen vandrande offerkofta som projicerar alla sina psykiska problem på dig.

Man kommer hem från kneget och behöver koppla av - men man kommer istället hem till en hysterisk tornado med 2 ben.

Män idag borde söka sig till Sydamerika och Asien om de vill skaffa sig en riktig kvinna; med kvinnliga attribut och som vet om sin underlägsna ställning till sin man.
Det är inte jag som har skapat de naturliga könsrollerna - so don't kill the messenger.
Citera
2021-01-24, 21:08
Medlem
CeliaArtemiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
....speciellt när sådana som Celia här ovan försöker behandla vuxna män som barn i behov av en mor ända till dödsbädden. Så nej, män har ”inte valt detta liv”, det har kvinnor gjort åt männen och nu kan män faktiskt äta kakan och ha den kvar. Dödsbädden skrämmer inte män, den är en naturlig del av livet som vi tränats att förstå sen dag ett.

Vad har Celia för svar på ”Tack, men nej tack”? Kalla mannen loser en gång till?

Jag talade om ålderdomen, och om hur underlättande och trevligt det är att ha barnbarn. Vad talar du om?

"Tack, men nej tack" får man lov att säga. Jag skulle acceptera det och själv tappa attraktionen till en man som inte vill ha mig. Problemet uppstår väl om någon ger mig förhoppningar om en relation, utan att egentligen vilja ha det. Det kan skära i hjärtat, givetvis.
Men är man ärlig med att man inte är intresserad, så skulle jag respektera det.
Citera
2021-01-24, 21:21
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men när du skriver om kvinnors "hypergami" gör du samma sak själv som du klagar på (se de fetade bitarna i ditt inlägg). Du antar att du vet hur kvinnor fungerar, utan att vara kvinna själv. Av alla de kvinnor jag känner är ingen "hypergam". Det är ganska många kvinnor, det. Det där med hypergami verkar vara vissa mäns påhitt.

Hahaha, jo det är dem. Varenda en av dem. Att du inte förstår vad det innebär är en annan sak. Och hypergami hos kvinnor är inte bara något som alla män i världen upplevt varje dag sen de började småskolan, utan också något som är vetenskapligt bevisat. Vill du ha en pedagogisk introduktion till ämnet, leta upp Professor Gad Saad, och framförallt hans framträdanden i Joe Rogan Podcast. Det här klippet är en bra början:

https://www.youtube.com/watch?v=54v1dMZcD8M

Ditt inlägg är ungefär lika absurt som om någon skulle påstå att det där med gravitation, det verkar mest vara ett påhitt. Det blir väldigt löjligt när du helt utan kunskap sitter och motsäger professorer som forskat om detta i decennier.
Citera
2021-01-24, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CeliaArtemis
Jag talade om ålderdomen, och om hur underlättande och trevligt det är att ha barnbarn. Vad talar du om?

"Tack, men nej tack" får man lov att säga. Jag skulle acceptera det och själv tappa attraktionen till en man som inte vill ha mig. Problemet uppstår väl om någon ger mig förhoppningar om en relation, utan att egentligen vilja ha det. Det kan skära i hjärtat, givetvis.
Men är man ärlig med att man inte är intresserad, så skulle jag respektera det.
Jag pratar också om ålderdomen och faktum att det lär vara svårt att plötsligt kunna sakna något man levt ett helt liv utan. Många saknar en miljard kronor utan att ta till repet av den orsaken, det handlar ju bara om drömmar eller nyfikenhet när det kommer till kritan.

Det som förmodligen skulle kunna vara ett problem är att inte kunna skilja på den egna känslan och vad andra lurat en att känna, d.v.s ungefär som dagens samhälle där stackars människor känner att de inte räcker till eftersom de dagligen översköljs av en kombination av alla andras höjdpunkter, utan att riktigt förstå att det är en falsk bild - ingen människa som man följer i sociala medier har allt.

Även barn och barnbarn som sitter runt en vid den öppna spisen är lite av ett Astrid Lindgrenfenomen, hur många äldre sitter inte och ruttnar bort på äldreboenden för att avkommorna inte besöker dem p.g.a. att socialt liv och karriärer äter all tid? I sagornas värld är barnen en aldrig sinande flod av lycka, ändå hör man konstant gnället om kvinnors ”dubbelarbete” och svårigheter med att hantera barnen. Sanningen är tyvärr inte så enkel som dessa diskussioner får dem att låta.
Senast redigerad av -boyakka- 2021-01-24 kl. 21:32.
Citera
2021-01-24, 21:49
Medlem
CeliaArtemiss avatar
Citat:
Jag pratar också om ålderdomen och faktum att det lär vara svårt att plötsligt kunna sakna något man levt ett helt liv utan.

Så du växte upp utan föräldrar och syskon som du delade ditt liv med dina första 18 år?
Minns du inte tiden tillsammans med dina farföräldrar du tillbringade som liten?
Att få berätta sina historier till barnbarnen när du blir gammal, vill du inte göra det?

Ska du sitta i ensamhet och prata med dig själv när du är 80? Vem ska lyssna på dig? Vilka skall du bjuda hem på söndagsmiddag när du är 70? Vem skall bry sig om dig när du blir sjuk och gammal? Somalierna från Rinkeby?

Vem ska minnas dig? Vem skall sprida din livshistoria in i nästa generation? Vem skall ringa dig och träffa dig när du är gammal och trött och inte kommer ut i samhället längre?

Många av er svenskar är totalt verklighetsfrånvända och saknar hjärta. Riktigt obehagliga, om jag får säga min mening. Vad lever ni för egentligen?

Själviska är ni, som vägrar dela glädjen med livet till en kommande generation. Tur att dina föräldrar inte är lika själlösa som dig, för då hade du inte kunnat sitta och skriva denna dynga på Flashback ikväll.
Citera
2021-01-24, 22:00
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Många av er svenskar är totalt verklighetsfrånvända och saknar hjärta. Riktigt obehagliga, om jag får säga min mening. Vad lever ni för egentligen?

Vilka syftar du på som kontrast till svenskarna i ovanstående citat? Såvitt jag vet har Sverige inte en ovanligt låg nativitet givet våra övriga förhållanden och eftersom världens födelsetal kollapsar i realtid så finns det snart inte många länder alls som har födelsetal över de svenska.
Citera
2021-01-24, 22:21
Medlem
CeliaArtemiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Vilka syftar du på som kontrast till svenskarna i ovanstående citat? Såvitt jag vet har Sverige inte en ovanligt låg nativitet givet våra övriga förhållanden och eftersom världens födelsetal kollapsar i realtid så finns det snart inte många länder alls som har födelsetal över de svenska.

Oavsett om du vill erkänna det eller inte, så är ju svenskar extrema på många sätt. Extremt liberala och individualistiska. Allt som spelar roll är festande, likes och mode. Flest singelhushåll, flest barn skapade på konstgjord väg, otroligt homosexuellt och icke-traditionellt. Detta gäller både svenska kvinnor som män! Karriärer, yta, osv.

Extremt ateistiskt, nihilistiskt och icke-troende folk. Frihet före allt! Till varje pris! Svenskar kan offra både själ, lojalitet, barn – allt – för "frihet"! Frihet är nonsens! Finns ingen frihet i det här livet! Man skall skaffa barn och bry sig om sin familj, men era uppblåsta egon kommer ivägen! Ni festar hellre och flänger världen runt för att ni inte klarar av tomheten inom er. Jag ser detta jämt och ständigt i den svenska befolkningen!

Jag är själv halvsvensk, men ibland har jag faktiskt extremt svårt att relatera till er!
Citera
2021-01-24, 22:30
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
God kväll,

Problemet tog vid redan under 60-talet och har sedan dess multiplicerats, likt en cancer som sakta tar över kroppen, så har feminismen tagit över samhället, med resultat av att dagens generation inte längre är förmögna att skapa relationer och skaffa familj. Jag är idag själv 27 år, men redan under unga år insåg jag hur samhällets normer gjort det omöjligt för män att kunna lita på kvinnor. De allra bästa av män är idag singlar, och föredrar att ha det så. Män är idag inte intresserade av långvariga relationer, då riskerna med att skaffa en fru vida överstiger fördelarna.

Det första problemet vi ser idag är hur kvinnorna uppmuntras --av sina föräldrar, i skolan, och ute i samhället-- till att göra karriär. De skall studera, bli tävlingsinriktade, och sedan konkurrera med männen på arbetsmarknaden. En man kan givetvis inte älska en kvinna som han måste tävla med, och behöver ständigt hålla ena ögat öppet. Vaksam och orolig över vad kvinnan kan tänkas komma upp med för hyss. Istället för att förenas och gå samman, är de ute och tävlar med varandra på jobbet. Eftersom män är bättre på detta, tvingas de in i ett spel där kvinnorna ständigt fuskar. Orättvist spel skapar givetvis aversion gentemot kvinnorna. En arbetande kvinna är en lös kvinna, mannen kan omöjligt veta vilka relationer kvinnan har med andra män och till chefen på jobbet.

Kvinnan måste ständigt förtrycka sin kvinnliga natur om hon skall ut på arbetsmarknaden. Hon måste bli hård, tuff, aggressiv och manipulativ. Detta går helt emot hennes roll som moder och hemmafru. Konsekvensen av detta är att män tappar suget på att gå ut och jobba, eftersom alla platser ute i samhället är invaderade av kvinnor. Han tyr sig istället till porr, TV-spel och stannar i hemmet där han får vara ifred. Han håller kvinnor på avstånd, så att han skall slippa ha en motståndare i sitt eget hem, där han behöver få vila ut och återhämta sig.

En man kan inte känna kärlek för en kvinna som ständigt vill hävda sig och tävla mot honom. Kvinnornas intåg på arbetsmarknaden har gjort att kärlekslivet i västvärlden helt dött ut. Jag som kvinna har försökt att träffa män flertalet gånger, men finner ständigt att män är skadade av tidigare relationer, och inte längre kan lita på kvinnor. De är bittra och nedbrutna och frågar mig jämt om mitt arbete. Det finns överhuvud taget inte något annat som de vill diskutera med mig, annat än hur det går med min karriär. Tyvärr är många män idag lika vilseledda som kvinnor och förväntar sig att kvinnan skall vara tävlingsinriktad och satsa på sin självständighet.

Jag ser i dagsläget inte hur jag skall lyckas forma en meningsfull relation till en man som det ser ut idag. Istället ser jag massvis av vackra, kompetenta och duktiga män som är ensamstående, singlar eller separerade. Fantastiska män som mer än något annat förtjänar ett kärleksfullt hem och en familj, men som genom psykologisk krigföring och negativa erfarenheter väljer att avsäga sig detta.

Dessa hinder är stora och förödande, och jag funderar på vad vi kan göra för att skapa någon typ av förändring. Män tillåts inte längre vara män, och kvinnor har lurats till att agera som män sedan barnsben. Vilka åtgärder behöver tas för att vända denna subversiva utveckling, och hur har ni löst dessa så kallade "utmaningar" i era personliga liv? Vilka ytterligare hinder för familjebildande ser ni i er vardag?

Vänligen

För mig är svenska kvinnor helt ointressanta !

Osäkra
Asexuella
Manshatare
Okvinnliga
Manhaftiga
Feminister

En gång i tiden var de kända för sin skönhet !
Inte för sin lust !
Senast redigerad av PatrickB8man 2021-01-24 kl. 22:32.
Citera
2021-01-24, 22:42
Avslutad
Citat:
Så du växte upp utan föräldrar och syskon som du delade ditt liv med dina första 18 år?
Minns du inte tiden tillsammans med dina farföräldrar du tillbringade som liten?
Att få berätta sina historier till barnbarnen när du blir gammal, vill du inte göra det?

Ska du sitta i ensamhet och prata med dig själv när du är 80? Vem ska lyssna på dig? Vilka skall du bjuda hem på söndagsmiddag när du är 70? Vem skall bry sig om dig när du blir sjuk och gammal? Somalierna från Rinkeby?

Vem ska minnas dig? Vem skall sprida din livshistoria in i nästa generation? Vem skall ringa dig och träffa dig när du är gammal och trött och inte kommer ut i samhället längre?

Själviska är ni, som vägrar dela glädjen med livet till en kommande generation. Tur att dina föräldrar inte är lika själlösa som dig, för då hade du inte kunnat sitta och skriva denna dynga på Flashback ikväll.
Jag författade ett längre svar men förkastade det då jag inte vill bli för personlig på ett ställe som Flashback där vi omedvetet lämnar digitala fotspår för andra att lägga pussel med. Jag nöjer mig med att tacka för din respons och konstatera att din bitterhet nått vägs ände. Jag blir ihågkommen för mina gärningar medan du blir ett gulnat fotografi i ett familjeskrin. Ta hand om dig.
Citera
2021-01-24, 23:04
Medlem
CeliaArtemiss avatar
Citat:
Jag författade ett längre svar men förkastade det då jag inte vill bli för personlig på ett ställe som Flashback där vi omedvetet lämnar digitala fotspår för andra att lägga pussel med. Jag nöjer mig med att tacka för din respons och konstatera att din bitterhet nått vägs ände. Jag blir ihågkommen för mina gärningar medan du blir ett gulnat fotografi i ett familjeskrin. Ta hand om dig.

Dina gärningar? Ingen bryr sig om dina gärningar när du är 80 år gammal och ligger på åldersomshem. De enda som kommer bry sig om dig när du är gammal är din familj! Spelar ingen roll om du uppfunnit hjulet eller ett nytt vaccin. Bara för att du är kändis, betyder det inte att någon verkligen bryr sig om dig!

Snacka om att vara uppblåst! "Jag är så speciell att jag inte behöver någon annan!" Efter högmod kommer fall, och faktum kvarstår att ditt DNA kommer utrotas ur genpoolen för evigt eftersom du tror att du står över naturens lagar.

Sa någon paranoid och högmodig? Tror du verkligen att folk bryr sig så mycket om dig att de sitter och försöker pussla ihop din identitet?

Kära nån.
Citera
2021-01-25, 07:09
Avslutad
Citat:
Dina gärningar? Ingen bryr sig om dina gärningar när du är 80 år gammal och ligger på åldersomshem. De enda som kommer bry sig om dig när du är gammal är din familj! Spelar ingen roll om du uppfunnit hjulet eller ett nytt vaccin. Bara för att du är kändis, betyder det inte att någon verkligen bryr sig om dig!

Snacka om att vara uppblåst! "Jag är så speciell att jag inte behöver någon annan!" Efter högmod kommer fall, och faktum kvarstår att ditt DNA kommer utrotas ur genpoolen för evigt eftersom du tror att du står över naturens lagar.

Sa någon paranoid och högmodig? Tror du verkligen att folk bryr sig så mycket om dig att de sitter och försöker pussla ihop din identitet?

Kära nån.
Bitterheten går riktigt att ta på. Buhu där, buhu.
Citera
2021-01-25, 07:29
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Oavsett om du vill erkänna det eller inte, så är ju svenskar extrema på många sätt. Extremt liberala och individualistiska. Allt som spelar roll är festande, likes och mode. Flest singelhushåll, flest barn skapade på konstgjord väg, otroligt homosexuellt och icke-traditionellt. Detta gäller både svenska kvinnor som män! Karriärer, yta, osv.

Extremt ateistiskt, nihilistiskt och icke-troende folk. Frihet före allt! Till varje pris! Svenskar kan offra både själ, lojalitet, barn – allt – för "frihet"! Frihet är nonsens! Finns ingen frihet i det här livet! Man skall skaffa barn och bry sig om sin familj, men era uppblåsta egon kommer ivägen! Ni festar hellre och flänger världen runt för att ni inte klarar av tomheten inom er. Jag ser detta jämt och ständigt i den svenska befolkningen!

Jag är själv halvsvensk, men ibland har jag faktiskt extremt svårt att relatera till er!

Jag förstår ditt resonemang, men jag köper det inte rakt av.

Som jag nämnde tidigare har Sverige rätt hög nativitet. Ett faktum som tycks vederlägga en rätt stor del av det du försöker säga. Ateism och nihilism tycks inte vara någon stor barriär för barnanskaffning trots allt.

Sedan tror jag att det är en ganska grov missbedömning att hävda att svenskar sätter frihet framför allt. Det är inte svenskt. Svenskar är framförallt konformister. Den nuvarande konformismen säger att man ska vara individualist (och nihilist, liberal, ateist med mera), så det är svenskarna. Men konformismen säger också att man ska skaffa två barn, så det gör svenskarna också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in