2021-01-24, 14:43
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Hur vet du om det är SE eller Bergström som har rätt? SE nära inpå mordet. Bergström månader efter...

SE kan få stöd i Häggströms "utredning", där han verkar skrivit av stämpelkortet rakt av för den senaste månaden. 08.10 - 23.19 står det för fredagen. (och det står ingenting om att tiden skulle vara fel eller korrigerad) Det står även utstämplad 23:19..
Senast redigerad av sankmark 2021-01-24 kl. 14:47.
Citera
2021-01-24, 15:04
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
"...vi vet att han sa 23:19 till SE". Gör vi?
Vet och vet. Det är klart att varken jag eller någon annan kan veta med säkerhet, utan att man analyserar utifrån vad som sagts och gjorts. Men omständigheter får mig ändå att tro att det är precis det han har sagt.
Citera
2021-01-24, 15:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Vet och vet. Det är klart att varken jag eller någon annan kan veta med säkerhet, utan att man analyserar utifrån vad som sagts och gjorts. Men omständigheter får mig ändå att tro att det är precis det han har sagt.

Trots att det är ord mot ord? SE:s ord från tidiga mars och Bergströms ord från juni?
Citera
2021-01-24, 15:16
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Trots att det är ord mot ord? SE:s ord från tidiga mars och Bergströms ord från juni?
Ja, jag tror det. Tror! Jag tror att SE fick svaret 23.19 men samtidigt info om att tiden var felaktig mot fröken ur och på så sätt blandade ihop det. Men som jag skrev innan. För mig har det egentligen ingen betydelse, jag kan ändå inte få in honom som GM tidsmässigt.
Citera
2021-01-24, 15:33
Medlem
Draifoss avatar
Man måste väl ändå säga att det är ganska spännande att snubben alltså stämplar ut från jobbet i åtminstone någorlunda exakt tid för att ta sig till platsen där Olof Palme sedan blir skjuten. Någon som vet om det har gjorts några motsvarande tidsmässiga analyser för andra misstänkta, som t.ex. CA eller Sydafrika?
Senast redigerad av Draifos 2021-01-24 kl. 16:05.
Citera
2021-01-24, 15:56
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Man måste väl ändå säga att det är ganska spännande att snubben alltså stämplar ut från jobbet i åtminstone någorlunda exakt tid för att ta sig till platsen där Olof Palme sedan blir skjuten. Någon som vet om det har gjorts några motsvarande tidsmässiga analyser för andra misstänkta, som t.ex. CA eller Sydafrika?
Det lär ha varit någon snubbe som stämplat ut i Kapstaden några dagar före mordet och som därför borde hunnit ta sig till mordplatsen vid Sveavägen till klockan 23.21.30 den 28 februari. Skämt åsido, man kan konstatera att SE hade otur som "råkade" stämpla ut i så pass god tid att han inte har alibi och att en man med en fladdrande rock och handledsväska "råkade" springa på DB-gatan ungefär vid en tidpunkt då GM bör ha hunnit ta sig dit.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-01-24 kl. 16:12.
Citera
2021-01-24, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Ett intressant brev från Lars Jeppson daterat 20200318

https://drive.google.com/file/d/1jk8dCykix2WLeGaxHMVmKB_i4TvotNwy/view

Någon som har koll på vilken journalist som talat med LJ? Det borde vara L.B eller?
Citera
2021-01-24, 17:32
Medlem
Samtidigt faller SE:s trovärdighet angående utstämplingstiden då han i senare förhör ändrar tiden ytterligare till kl. 23:21 och senare kl. 23:23.

Citat:
Citera
2021-01-24, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabatmater
Någon som har koll på vilken journalist som talat med LJ? Det borde vara L.B eller?

Förmodligen L.B
Citera
2021-01-24, 19:04
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle134
Samtidigt faller SE:s trovärdighet angående utstämplingstiden då han i senare förhör ändrar tiden ytterligare till kl. 23:21 och senare kl. 23:23.
Aldrig påstått att han är trovärdig, en riktig lögnare är vad han är, men statsministermördare - knappast.
Citera
2021-01-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Andras göranden får ju icke ventileras Här. Då väntar det Repression!!
IFALL den gode SE hade checkat ut fem min. tidigare (jmf med vad som har trotts), hur hade detta kunnat påverka hans eftermäle? Hade han blivit mer misstänkliggjord då? Eller mindre? Hade han då agerat ännu mera "rättshaveristiskt" efter mordet - kännande sig som ännu mera "oskyldigt insyltad"?
Citera
2021-01-24, 21:12
Medlem
Citat:
Aldrig påstått att han är trovärdig, en riktig lögnare är vad han är, men statsministermördare - knappast.

Men som det skrivits innan att det är svårt att förstå att han försöker senare lägga tiden med flit...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in