2021-01-24, 12:58
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans.
Ett demokratiskt val skulle granskas om halva befolkningen inte litade på resultatet, vad är det som är svårt att förstå? Du skulle behöva, åtminstone en extra hjärncell att komplettera den defekta, som sitter i din hjärna med.

Nu är det väldigt sällan som den sittande presidenten/premiärministern a) påstår att valfusk förekommit, och b) har en väljarskara som blint litar på allt vad ledaren säger.
Vi vet att en stor del av hans väljare aldrig kommer att låta sig övertygas om att valet var legitimt så länge Trump påstår motsatsen. Man kan granska, räkna om, domstolspröva osv tills korna går hem utan någon som helst effekt.
Det är som påståenden om att vaccinering av barn orsakar autism. Spelar ingen roll hur många studier som görs och som visar att det inte finns något samband, vissa tror att det är så ändå.
2021-01-24, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jag vet inte om du har problem med läsförståelsen. Vissa har det och det är bara att beklaga.
Först skriver du "Du svarar fortfarande inte på frågan" men du och jag har inte haft något meningsutbyte så du måste ta miste på mig och någon annan.
Du svarade på mitt inlägg tidigare men var lika diffus som snubben innan. Om du inte ville bygga vidare på den argumentationen är det bättre att du skriver ett eget inlägg. Ger du dig in i en diskussion mitt i så utgår jag från att du läst vad som stod innan.
Citat:
Sen påstår du att "du säger....". Nej, jag hänvisade till vad personen i filmen säger.
Jaha, så du ville inte diskutera innehållet i filmen utan du agerade bara sammanfattande? vad onödigt. Här inne tänker jag att man diskuterar men det var du inte intresserad av alltså?
Citat:
Sen ställde jag en enkel, mycket enkel, Ja eller Nej-fråga men istället för att göra det enkelt för dig börjar du babbla och ställa motfrågor. Och eftersom vi inte haft ett meningsutbyte och jag ställde första frågan så är det den som gäller inledningsvis. Om du inte kan/vill så säger du bara det utan annat babbel.
Du kan ju inte ens svara på vad de ska utreda så hur ska jag kunna ta ställning till om det är vettigt att göra det eller inte? Som jag svarade så har jag absolut problem med utredningar om de inte kan tillföra något nytt.
Citat:
Jag resonerade utifrån ett hypotetiskt perspektiv. Du har uppenbarligen problem med det av någon anledning. Det jag hypotetiskt skrev stämmer till 100%.
Nej, du försöker flytta målstolpen. Annars får du förklara hur de fysiska rösterna har hackats in via dominion.
2021-01-24, 13:10
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ett demokratiskt val skulle granskas om halva befolkningen inte litade på resultatet, vad är det som är svårt att förstå? Du skulle behöva, åtminstone en extra hjärncell att komplettera den defekta, som sitter i din hjärna med.
Det har granskats. Inget tyder på stora felaktigheter. Alla som kan ta till sig information vet det. T.o.m Trump vet det.
2021-01-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det har granskats. Inget tyder på stora felaktigheter. Alla som kan ta till sig information vet det. T.o.m Trump vet det.

Vad har granskats? Resultatet i en liten obetydlig håla? Ja okej, då har det inte förekommit systematisk fusk, verkligen inte.

Du är en sån där som sväljer allt med hull och hår. En lättlurad jävel.
2021-01-24, 13:17
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Vad har granskats? Resultatet i en liten obetydlig håla? Ja okej, då har det inte förekommit systematisk fusk, verkligen inte.

Du är en sån där som sväljer allt med hull och hår. En lättlurad jävel.
Allt tyder på att det är du som är lättlurad.
Ingen fakta stödjer det du tror på.
Presenteras bevis på valfusk kommer jag acceptera det.
Du kommer dock aldrig acceptera att Trump förlorade oavsett vilka undersökningar som görs.
2021-01-24, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Allt tyder på att det är du som är lättlurad.
Ingen fakta stödjer det du tror på.
Presenteras bevis på valfusk kommer jag acceptera det.
Du kommer dock aldrig acceptera att Trump förlorade oavsett vilka undersökningar som görs.

Herregud alltså, "okej" vi lämnar det där.
2021-01-24, 13:22
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Nyfiken fråga, utan baktanke eller illvilligt menad: hur ser du fortsättningen på utredningen av det här valfusket? Kommer Trump att fortsätta nu, och tror du att hans insamlade miljarder kommer att räcka för att göra dom utredningar som krävs?

Bonusfråga: vad är dina reflektioner kring Trumps utredning av det påstådda valfusket 2016?
2021-01-24, 13:24
Medlem
Citat:
Det är ju EXAKT det ni på vänstern vill!!!??????

Verkligen mogen kommentar.

Men jag måste faktiskt protestera mot att du kallar mig "vänster". Jag är verkligen inte väster. Påstå inte det. Det parti jag någon gång röstat på som är längst till vänster är Centern. Och det var på Thorbjörn Fälldins tid som partiledare så det är med råge preskriberat. Så anklaga mig inte för att vara vänster, tack. Däremot tror jag stenhårt på demokrati. Och ska den fungera måste valfusk bevisas, inte bara påstås ha förekommit.
2021-01-24, 13:26
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Vi kan ta ett exempel.
Trump påstår att tusentals döda röstade i Georgia.
De undersökte saken och hittade 2 misstänkta fall.

Tror du fortfarande att tusentals döda röstade i GA?
2021-01-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Verkligen mogen kommentar.

Men jag måste faktiskt protestera mot att du kallar mig "vänster". Jag är verkligen inte väster. Påstå inte det. Det parti jag någon gång röstat på som är längst till vänster är Centern. Och det var på Thorbjörn Fälldins tid som partiledare så det är med råge preskriberat. Så anklaga mig inte för att vara vänster, tack. Däremot tror jag stenhårt på demokrati. Och ska den fungera måste valfusk bevisas, inte bara påstås ha förekommit.

Bästat att det börjar tas på allvar med andra ord, så du får känna dig överbevisad.
2021-01-24, 13:30
Medlem
Citat:
Frågan är om man ska vara röstberättigad om man inte kan låta två random bevakare från repektive "block" få se och säkerställa att lagd röst ligger. Det går liksom inte att rösta på Hitler, så varför i helvete ska man ens bry sig. Det är väl personerna i sin närmsta krets man inte alltid vill köra på öppna kort med.

Att valresultatet kommer ut korrekt är viktigare än att inte Ragnar Bajsholk från Gävle och Maja Potta från Jönköping får se hur du, jag och alla andra röstar, anser jag.

Tycker du verkligen att det är en bra idé? Många vill faktiskt inte skylta med sina politiska åsikter. Valdeltagandet skulle rasa med en sådan ordning. Och ett riktigt lågt valdeltagande tar bort legitimiteten för den valda riksdagen och därmed regeringen. Skulle du vilja leva i ett land där t ex 10% av medborgarna valt styret?

Och dessutom så är det faktiskt tillåtet att t ex skriva oförskämdheter mot politikerna på valsedeln (då blir den naturligtvis ogiltig, men den typen av protestaktioner är faktiskt tillåtna).
2021-01-24, 13:34
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Tycker du verkligen att det är en bra idé? Många vill faktiskt inte skylta med sina politiska åsikter. Valdeltagandet skulle rasa med en sådan ordning. Och ett riktigt lågt valdeltagande tar bort legitimiteten för den valda riksdagen och därmed regeringen. Skulle du vilja leva i ett land där t ex 10% av medborgarna valt styret?

Och dessutom så är det faktiskt tillåtet att t ex skriva oförskämdheter mot politikerna på valsedeln (då blir den naturligtvis ogiltig, men den typen av protestaktioner är faktiskt tillåtna).

Röstköp och hot/tvång skulle dessutom explodera (om man kan verifiera att en person röstade "rätt" i efterhand).

PS
Jag kan även se (t.ex) Expo samla ihop listor med alla som röstade på SD och uppmana alla att pressa deras arbetsgivare/kunder etc.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in