2021-01-24, 09:53
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Men vad är vitsen med vad ni kallar forensic audit av maskinerna, när deras resultat stämmer överens med röstsedlarna? Vad maskinen kommer fram till är ju bara intressant om deras räkning inte stämmer med de fysiska valsedlarna. En maskin som räknar rätt på inmatade data har ju inte manipulerat något, utan då är ju frågan om indatana är korrekta. Och det har ju den manuella kontrollräkningen visat.

Nä, det blir så fånigt. Å ena sidan har Dominion-maskinerna haft en algoritm som räknat upp Bidens röster. Därför måste man räkna om alla röstsedlar!
Sen gör man det, men då har så klart dom sluga demokraterna forslat dit en massa falska röstsedlar, precis så många som behövs för att det ska stämma med antalet från Dominion. Så då måste man stämma av med antalet avprickade i röstlängden, vilket inte stämmer eftersom 100000-tals döda röstat...men det har demokraterna så klart fifflat till, så det syns inte längre.

Slutsats: det enda man kan göra är att ogiltigförklara valresultatet och a) ge Trump segern, eller b) utlysa nyval!

Spelar ingen roll hur mycket man än utreder, räknar om eller granskar. Dom som vill tro på valfusk kommer göra det. Så funkar sekter. Hade logik och bevis varit effektiva botemedel hade scientologi, Jehovas Vittnen, Qanon etc försvunnit för länge sen.
2021-01-24, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans.
Vem har sagt det?

Du missade poängen. Om en granskning är nödvändig, bör det kunna genomföras.
Granskningar har genomförts. Finns flera kontrollmekanismer. Vi kan ju även se att valresultatet stämmer väl överens med det förväntade, Trump överpresterade något (ungefär lika mycket som 2016( men inga större överraskningar. Hade några större mängder haft folk som röstat åt dem så hade detta märkts under valdagen (och det hade varit dessa vittnen team Trump lyft fram istället för randoms.) Deras signaturer hade inte matchar heller - och vi vet efter stickproven att det är väldigt hög kvalitet på signaturverifieringen.

Att lätta på valhemligheten är en idiotisk idé, som bara skulle gynna etablerade partier och i förlängningen ge ett riktigt obehagligt samhällsklimat. Dock en diskussion för en annan tråd.
2021-01-24, 09:58
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Du svarar fortfarande inte på frågan. Vilka specifika detaljer är det som ska upptäckas i maskinerna - som inte skulle upptäckts vid en handomräkning? Du säger "irreguljära detaljer" som att det betyder något - faktum är att antalet fysiska röster matchar det som räknats i maskinerna. vad mer tror du maskinerna gör än att scanna, och räkna? Om du inte kan svara på det så har jag absolut problem med ytterligare utredningar, för då bryr ni er ju inte om vad dessa utredningar leder fram till utan ni vill bara fortsätta utreda in absurdum. Vi vänder på det. Vilken utredning skulle kunna få dig att byta åsikt i frågan? Är det bara den här du tycker saknas, om den genomfördes och ingen manipulation kan påvisas, då skulle du köpa att valet sköttes schysst och riktigt? Eller skulle det vara något nytt du skulle vilja utreda då?
Jag vet inte om du har problem med läsförståelsen. Vissa har det och det är bara att beklaga.
Först skriver du "Du svarar fortfarande inte på frågan" men du och jag har inte haft något meningsutbyte så du måste ta miste på mig och någon annan.

Sen påstår du att "du säger....". Nej, jag hänvisade till vad personen i filmen säger.

Sen ställde jag en enkel, mycket enkel, Ja eller Nej-fråga men istället för att göra det enkelt för dig börjar du babbla och ställa motfrågor. Och eftersom vi inte haft ett meningsutbyte och jag ställde första frågan så är det den som gäller inledningsvis. Om du inte kan/vill så säger du bara det utan annat babbel.

Citat:
Vi vet att resultatet i Maricopa stämmer överens med de fysiska, handräknade, rösterna. Du börjar här i slutet av ditt inlägg göra det ni på valfusksidan konsekvent gör - så fort en utredning visar något ni inte vill: "nej, det har inte fuskats med maskinerna här, de fysiska rösterna stämmer överens med det som Dominion räknat", då flyttar du på målstolpen "Ja, de har säkert fuskat med de fysiska rösterna också". Har du koll på hur Arizona förvarar sina röstsedlar efter valet? För om du hävdar att det tillförts förfalskade röster i efterhand (som är så bra förfalskade att de inte märks vid den omräkning som gjorts) så måste de ju kommit åt dessa. Tips är att kolla upp det (https://azsos.gov/sites/default/files/2019_ELECTIONS_PROCEDURES_MANUAL_APPROVED.pdf, ) och om du sen vill diskutera hur de fuskat med fysiska röster så får du först släppa Dominion.
Jag resonerade utifrån ett hypotetiskt perspektiv. Du har uppenbarligen problem med det av någon anledning. Det jag hypotetiskt skrev stämmer till 100%.
2021-01-24, 10:07
Medlem
squeakys avatar
Nästa Republikan som går ut och säger att det inte förekom något massivt valfusk. Tänka sig vad Republikanerna kan säga utan att Trumpeten grinar ut på Twitter.
https://twitter.com/atrupar/status/1353148722629251073?s=09
2021-01-24, 10:20
Medlem
Citat:
Men vad är vitsen med vad ni kallar forensic audit av maskinerna, när deras resultat stämmer överens med röstsedlarna? Vad maskinen kommer fram till är ju bara intressant om deras räkning inte stämmer med de fysiska valsedlarna. En maskin som räknar rätt på inmatade data har ju inte manipulerat något, utan då är ju frågan om indatana är korrekta. Och det har ju den manuella kontrollräkningen visat.

Jag utmanar dig att citera mig där jag sagt något om "forensic audit" av dominionmaskinerna.
2021-01-24, 10:23
Medlem
Citat:
Och i vilket land har presidenten den befogenheten? Du talar om kommunism. Kom ner på jorden din jävla tomte.
Det var inte jag som i efterhand ville kontrollera hur varje individ hade röstat, lille vän.
2021-01-24, 10:24
Medlem
Citat:
Granskningar har genomförts. Finns flera kontrollmekanismer. Vi kan ju även se att valresultatet stämmer väl överens med det förväntade, Trump överpresterade något (ungefär lika mycket som 2016( men inga större överraskningar. Hade några större mängder haft folk som röstat åt dem så hade detta märkts under valdagen (och det hade varit dessa vittnen team Trump lyft fram istället för randoms.) Deras signaturer hade inte matchar heller - och vi vet efter stickproven att det är väldigt hög kvalitet på signaturverifieringen.

Att lätta på valhemligheten är en idiotisk idé, som bara skulle gynna etablerade partier och i förlängningen ge ett riktigt obehagligt samhällsklimat. Dock en diskussion för en annan tråd.

Jag pratar inte om en granskning av maskinerna, utan en granskning av särskilda individers röst. Men, go figure, det går inte att göra eftersom man separerat kuvert från röst. Alltså är det som bäddat för fusk. Kom inte och säg något annat, du framstår bara som korkad.
2021-01-24, 10:41
Medlem
Citat:
Jag pratar inte om en granskning av maskinerna, utan en granskning av särskilda individers röst. Men, go figure, det går inte att göra eftersom man separerat kuvert från röst. Alltså är det som bäddat för fusk. Kom inte och säg något annat, du framstår bara som korkad.

Kan du nämna något valsystem (i ett demokratiskt land) där man inte separerar valsedeln från kuvert (eller annat) som gör det möjligt att koppla den specifika rösten till en enskild individ?
Senast redigerad av Auric 2021-01-24 kl. 10:44.
2021-01-24, 10:44
Medlem
Citat:
Jag utmanar dig att citera mig där jag sagt något om "forensic audit" av dominionmaskinerna.

Det är flera som tjatat om forensic audit de senaste sidorna, men visst. I den här ordväxlingen var du inne på valhemligheten i sig.
2021-01-24, 10:54
Medlem
Citat:
Kan du nämna något valsystem (i ett demokratiskt land) där man inte separerar valsedeln från kuvert (eller annat) som gör det möjligt att koppla den specifika rösten till en enskild individ?

Exakt, alltså är demokrati perfekt för valfusk.
2021-01-24, 10:55
Medlem
DonaldTrummps avatar
Nu är jag sällsynt trög men jag förstår inte riktigt hur man kan applicera Bentfords-lag på ett val. Vad gäller valfusk så handlar det om minst 20 miljoner fuskröster på Biden, då räcker det inte med att en död käring röstat. För att komma på hur det fuskats måste man ha idéer om hur det gått till. Bevisen som presenterats är till 99,99% fuskbevis och det antyder stort att inget valfusk har förekommit. För varför fuska för att bevisa fusk? Märklig paradox.

Mike Pence
2021-01-24, 11:04
Medlem
Citat:

Citat:
Exakt, alltså är demokrati perfekt för valfusk.

Har ni röstat i Sverige någon gång? Valsedlarna som ni stoppar i kuverten innehåller inte era egna namn. Såhär brukar de se ut: http://riktpunkt.nu/wp-content/uploads/2014/08/valsedlar-skp-2014.png

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in