Citat:
Jag försöker genuint förstå detta. Sedan dag ett har media tillsammans med deras zombie-konsumenter hatat Trump. Alltså på riktigt hatat. De pratade om riksrätt en timme efter att han blev insvuren, innan han ens hade hunnit ta två andetag som president. Allt som Trump gjorde, oavsett om det var positivt eller negativt, rapporterades med en oerhört negativ underton. Jag kan minnas EN ENDA GÅNG då Trump fick positiv kritik av media, och det var när han, helt dåraktigt, skickade 60 missiler mot Syrien 2017. Då började media prata om att detta var det mest "president-aktiga" han gjort. Alltså att bomba ett annat land.
Många Trump-trådar blir helt nedsmutsade av NPC-armen här på detta forum. Alla vet vilka det är. Jag skickar en vädjan till er, snälla, ska ni skriva här så förstör inte tråden. I den här tråden ska vi alltså försöka redogöra för de konkreta sakerna som Trump gjorde som gjorde att han var så hatad.
Håll god ton.
Många Trump-trådar blir helt nedsmutsade av NPC-armen här på detta forum. Alla vet vilka det är. Jag skickar en vädjan till er, snälla, ska ni skriva här så förstör inte tråden. I den här tråden ska vi alltså försöka redogöra för de konkreta sakerna som Trump gjorde som gjorde att han var så hatad.
Håll god ton.
Nu gillade jag inte människan långt innan han ens kandiderade men han har dragit ner landets anseende världen över med sitt barnsliga uppförande, för att inte nämna sitt tonårstwittrande och ökennamn till individer som inte lallar med. Hans meningssammanställningar är av ett litet barns ordförråd och han kan inte hålla sig till ämnet utan svävar oftast iväg till nonsens. Pinsamt som fan.
Jag gillar inte hans bortskämda snorungar som glider på räkmackor, särskilt då Ivanka som bara -är- officiellt i Vita Huset utan någon direkt uppgift. Att “tämja pappa” är inget jobb som jag vill vara med och bekosta. Hans porrfruga är lika pinsam hon med sin löjliga Be Best och antibully kampanj som helt enkelt går ut på att ingen får mobba hennes rugguggla till make. Eller rättare sagt, ingen får vara av annan åsikt. Någonsin.
Han trampade verkligen i klaveret när han eggade på det amerikanska och outbildade bottenskrapet QAnon som stormade capitol och han kommer för alltid att känna effekten av det vilket jag njuter av till fullo. Skadeglädje när den är som bäst. Han kommer bli väldigt isolerad i detta land, ingen vill ta i han med tång ens. Guld!
Det jag kan hålla med om är att länder ska ha gränser och att man ska stoppa illegal invandring. Jag är för lägre skatt för sk vanligt folk men multimiljardärer ska betala högre skatt. De kommer fortfarande vara multimiljardärer oavsett så ingen skada skedd. Jag tror inte på trickle down effekten.
Han har totalförstört det republikanska partiet.
jag själv sa för fan samma sak. "nej damer, det här är lite mer som SARS tror jag. en influensa typ.". men du menar, INGEN panik. trump brydde sig bara om BÖRSEN det va det han "egnetligen"menade med att lugna ner panik tror du.
Det är nog det drag jag mest fascineras av hos honom, det slags mod som liknar vanvett och kanske också är det. Trump måste/borde ju veta att han som individ inte kan besegra en apparat som MSM, den överlever honom och kommer med all sannolikhet att fortsätta på sitt valda spår under lång tid framöver.