2021-01-23, 15:14
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag försöker genuint förstå detta. Sedan dag ett har media tillsammans med deras zombie-konsumenter hatat Trump. Alltså på riktigt hatat. De pratade om riksrätt en timme efter att han blev insvuren, innan han ens hade hunnit ta två andetag som president. Allt som Trump gjorde, oavsett om det var positivt eller negativt, rapporterades med en oerhört negativ underton. Jag kan minnas EN ENDA GÅNG då Trump fick positiv kritik av media, och det var när han, helt dåraktigt, skickade 60 missiler mot Syrien 2017. Då började media prata om att detta var det mest "president-aktiga" han gjort. Alltså att bomba ett annat land.

Många Trump-trådar blir helt nedsmutsade av NPC-armen här på detta forum. Alla vet vilka det är. Jag skickar en vädjan till er, snälla, ska ni skriva här så förstör inte tråden. I den här tråden ska vi alltså försöka redogöra för de konkreta sakerna som Trump gjorde som gjorde att han var så hatad.

Håll god ton.

Nu gillade jag inte människan långt innan han ens kandiderade men han har dragit ner landets anseende världen över med sitt barnsliga uppförande, för att inte nämna sitt tonårstwittrande och ökennamn till individer som inte lallar med. Hans meningssammanställningar är av ett litet barns ordförråd och han kan inte hålla sig till ämnet utan svävar oftast iväg till nonsens. Pinsamt som fan.

Jag gillar inte hans bortskämda snorungar som glider på räkmackor, särskilt då Ivanka som bara -är- officiellt i Vita Huset utan någon direkt uppgift. Att “tämja pappa” är inget jobb som jag vill vara med och bekosta. Hans porrfruga är lika pinsam hon med sin löjliga Be Best och antibully kampanj som helt enkelt går ut på att ingen får mobba hennes rugguggla till make. Eller rättare sagt, ingen får vara av annan åsikt. Någonsin.

Han trampade verkligen i klaveret när han eggade på det amerikanska och outbildade bottenskrapet QAnon som stormade capitol och han kommer för alltid att känna effekten av det vilket jag njuter av till fullo. Skadeglädje när den är som bäst. Han kommer bli väldigt isolerad i detta land, ingen vill ta i han med tång ens. Guld!

Det jag kan hålla med om är att länder ska ha gränser och att man ska stoppa illegal invandring. Jag är för lägre skatt för sk vanligt folk men multimiljardärer ska betala högre skatt. De kommer fortfarande vara multimiljardärer oavsett så ingen skada skedd. Jag tror inte på trickle down effekten.

Han har totalförstört det republikanska partiet.
Citera
2021-01-23, 15:23
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du får tycka att samtalet var ”slutet” om du vill. När det läggs ut på youtube kommer folk ha åsikter om det. Då är det ingen ursäkt att hävda att det handlade om ett ”slutet samtal”. Det som sas sas och det får de stå för. Du kanske inte tycker det var någon stor grej men det tycker jag.

Har du några egna åsikter varför Trump var allmänt hatad i vissa kretsar?

Vad är det du inte förstår? Samtalet ifråga som du fjollar dig över var privat och spelades in utan Trumps vetskap. Jag har redan utförligt i tråden besvarat varför etablissemanget hatar Trump. Den vänsterblivna allmogens hat mot Trump handlar mest om en betingad reflex. Som Pavlovs dreglande hundar.
Citera
2021-01-23, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Joda jag förstår det. Sluta försvara Trump.
Jag läser hela artiklar - ser hela presskonferenser gör du?

CDC
"hypothesis among mathematical modelers that the outbreak “could potentially be seasonal” and relent in warmer conditions."

Så vad man ska presentera en teori, kalla det gissning, som en slags positiv bild till sitt folk?
= Downplay viruset.

Så du tar EN sak som att CDC säger det som en sanning i försvar för Trump?
CDS säger ju mer saker som Trump inte berör alls.

"Few conclusions have been drawn about the trajectory of the virus, Dr. Messonnier said, so the CDC is preparing for wide-scale community outbreaks in the U.S."

"“I understand this whole situation may seem overwhelming and that disruption to everyday life may be severe. But these are things that people need to start thinking about now,” Messionnier said on Tuesday. “You should think about what you would do for child care if schools or day cares closed.”"

Och jag har förklarat - jaha och?
Han ville inte skapa en panik? Värdelös ledare som inte kan ta upp ett svårt problem utan att orsaka problem. Känns det bättre? Han är likväl förbannat ansvarig.

Men han tar inget ansvar. Duktig ledare. Wow. Försvar du ett sådant ledarskap?
Han tar credit för när det gått bra, men låter allt dåligt bara rinna av honom...
Det är ok med dig. Nice. Du är en klassisk rövslickare - och du låtsas vara på sidan av en "underdog".

jag frågar återigen då hur han skulle ha hanterat paniken? "ta ansvar" är inte specifikt. han tar förövrigt ansvar, han tar ansvar för ett bra jobb. han tycker han gjort ett bra jobb, det tar han cred för. det är inte samma sak som "inget" ansvar.

i januari florerade det rykten om massgravar i kina, luftburen smitta, det spreds videos hur folk föll ihop och dog ute på gatorna. viruset blåstes upp till något större än vad det var och större än vad det är. det spreds en helt orimlig panik på den tiden. trump säger då att detta virus kan liknas med influensan. i en tid då folk trodde att ett zombievirus var på gång, så tycker jag inte detta är mörkläggning eller ansvarslöst. hur hade du själv gjort?

i ditt huvud fanns ingen panik, och jag tror det är där ditt problem ligger. du tror som du sa att han bara tänker på börsen och pengar och ekonomi. (ekonomi ÄR människor också förresten. vanliga människor har sparande, i fonder och aktier, skulle dom sälja av allting så är det ganska allvarligt. det handlar inte bara om trumpts ego). och jag är en rövslickare bara för att jag inte låter mig tvingas hålla med dig. du vill att jag ska hålla med dig utan argument, jag ska hålla med dig om saker som du inte ens kan bevisa.
Citera
2021-01-23, 15:55
Medlem
Citat:
Det hela verkar till att börja med hur vi tolkar ordet "mörka".
Det är för mig ett ord man kan använda även om man INTE har brottsliga intentioner.

Så man kan mörka - även om man gör det för att inte orsaka panik.
Enligt min mening då.

hahaha ge ett rakt svar bara. du är så jävla slingrig. "han har INTE begått något brottsling". nä okej. vad har han gjort då? vadå "enligt min mening". tala klarspråk. prata svenska. varför ska jag prata med dig om det bara är enligt din mening? man kan mörka - och det kan vara bra? what?

mörka = dåligt. tjernobyl. sovjet. nordkorea. censur.
informera folket = ansvarsfullt, moget, mahatma ghandi.

den här biten tänker jag inte släppa någon lina på. tala klarspråk. va klar och tydlig här, sluta försöka lura in mig i något resonemang som du inte grundligt etablerat. förklara åtminstånde vad SYFTET är med att använda "mörkläggning" som en synonym? i min mening så INFORMERADE han. är INFOMRERA synonymt med MÖRKLÄGGA?

Citat:
Nästa steg - om vi går vidare från det, varför tycker du att det är en ok ursäkt att inte orsaka panik?
Gör du det?
Det var alltså ett dödligt virus som Trump menade att han inte kunde presentera information om utan att orsaka panik. Försvarar du det resonemanget?
Borde inte en världsledare klara av att leda sitt folk rätt?

det fanns faktiskt redan en panik, det spreds rykten om massgravar och folk som föll ihop döda på marken. kina som släcker ner all information och spikar igen dörrar på sina invånare. det var ett jävla liv i början på året. jag minns sjsälv hur jag öppnade twitter varenda morgon och stelnade lite när jag såg alltsom spreds. det fanns redan en panik. det spreds "memes" om hur 2020 kommer bli det värsta året, irans militärgeneral dödad, en basketspelare död i helikopterkrasch och nu ett zombie-virus som ska finish us all off.
så att "downplay the virus" betyder inte mörka. Downplay betyder att ta ner alla konspirationer på jorden. det spreds artiklar om spanska influensan, jag själv hade ett helt sällskap med kvinnor som grät, ja, dom grät, för att någon nyhetsbyrå släppt nyheter om "the black plague" (pesten tror jag, som typ tog livet av 2 tredjedelar av planeten) i någon slags jämförelse. dessa kvinnor trodde att vi alla kommer dö. jag själv sa för fan samma sak. "nej damer, det här är lite mer som SARS tror jag. en influensa typ.". men du menar, INGEN panik. trump brydde sig bara om BÖRSEN det va det han "egnetligen"menade med att lugna ner panik tror du.

varför är det ingen i media som nämner detta? man klagar på att han "downplay the virus" men man nämner ingenting om paniken som spred ut sig. varför tror du? kan det HINT HINT va så att media är VINKLAT? och PARTISKT? som det så ofta kosnpireras om här inne?

en annan viktig detalj är att hela bob woodward konversationen inte verkar finnas tillgänglig. jag har sökt och sökt men hittar inte. jag vill höra hela kontextet. vi pratar här om ett enda citat från hela jävla intervjun. trump brukar ta tid på sig och tala väldigt länge. var är hela kontexten?

Citat:
Faktum kvarstår nu, med en mer korrekt information hade förmodligen tusentals blivit räddade.
Än idag är det personer som har kvar en bild av att Corona är som influensan. Att det är en bluff, de läser en CDC rapport att 6% av dödsfallen hade bara Covid som dödsorsak. De bygger vidare på sin felaktiga värdering av fakta - grundad där i februari av Trump.

du menar att trump visste att det skulle bli en pandemi? hur ska han ha kunnat veta det? "unofficial sources told trump it might become a pandemic".
Senast redigerad av fr0g 2021-01-23 kl. 16:06.
Citera
2021-01-23, 16:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Vad är det du inte förstår? Samtalet ifråga som du fjollar dig över var privat och spelades in utan Trumps vetskap. Jag har redan utförligt i tråden besvarat varför etablissemanget hatar Trump. Den vänsterblivna allmogens hat mot Trump handlar mest om en betingad reflex. Som Pavlovs dreglande hundar.

Om samtalet sprids är det inte längre privat utan offentligt. Vad är det du inte förstår?
Citera
2021-01-23, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej det är endast i vita länder som denna politiskt drivna utveckling sker, pådriven av antivita dödgrävare och förrädiska medlöpare som dig. Vi hatar er.

Du känner alltså att den vita mannen håller på att utrotas i "vita länder" Jag förmodar att du ser på USA som ett vitt land? eller?

Vad hade du önskat att President Trump hade gjort för att vända på denna utveckling? Vilka lagförslag hade du helst velat se i USA ?
Citera
2021-01-23, 20:41
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
LOL detta är så sjukt roligt.

Obama ville träffa Kim men fick så sjukt mycket skit för det från Fox & Co.
Sen när Trump vill göra samma sak hyllas han....
https://www.youtube.com/watch?v=rMJakLzPags

En "deal". Jaså? Vad innebar den i praktiken då?

Det samma!
"Obama ville träffa Kim"
-Fick han inte för "Storebror"?
-Eller var det du som sa ifrån?

Ett djävla jams det är vad som blir med Syltryggar vid makten, -jag ville, -jag tänkte, och att idioter dom applåderar för ingenting!

Det roliga är att Trump han uträttade på riktigt och helt i rätt riktning, vi villa ha dialog i världen och inte att jag tänkte!

Enbart tanken räknas inte.

Dealen är så smart att du tror inte att det är sant.
I Nordkorea så växer och odlas det väldigt mycket gräs, det gräset köps upp av den amerikanska läkemedelsindustrin ja att dom slipper att ha gräsodlingar på amerikansk mark som dom då också måste hålla som stenhårt bevakade på grund av alla gräsälskare.

Dollar mot gräs, Trump är ett geni.
Citera
2021-01-23, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Det samma!
"Obama ville träffa Kim"
-Fick han inte för "Storebror"?
-Eller var det du som sa ifrån?

Ett djävla jams det är vad som blir med Syltryggar vid makten, -jag ville, -jag tänkte, och att idioter dom applåderar för ingenting!

Det roliga är att Trump han uträttade på riktigt och helt i rätt riktning, vi villa ha dialog i världen och inte att jag tänkte!

Enbart tanken räknas inte.

Dealen är så smart att du tror inte att det är sant.
I Nordkorea så växer och odlas det väldigt mycket gräs, det gräset köps upp av den amerikanska läkemedelsindustrin ja att dom slipper att ha gräsodlingar på amerikansk mark som dom då också måste hålla som stenhårt bevakade på grund av alla gräsälskare.

Dollar mot gräs, Trump är ett geni.

Av vad jag läst i vanity fair och i reuters så började donald trump mötet med att visa kim jong un några videoklipp på hollywood liknande trailers.
Sen gick Donald med på sluta hålla militärövningar utanför Nordkoreas kust
I utbyte mot att Nordkorea förstör en kärnvapensilo. (den hade redan rasat pga alla kärnvapentest underjord. men men.
så summa summarum: nordkoreas ledare kim får legitimitet genom att fotas med trump samt genom att få trump att kliva över till DPRKs territorium.

Trump får Kim att överge en gammal testsite.

Varför det inte blev något avtal:
Allt spårade ur när Donald räckte över en handskriven lapp till kimjongun mitt under lunchen.

(Worlds greatest negotiator?)

Citat:

About the end of March, which was one month after the summit ended, Reuters revealed that on the second day of the summit U.S. president passed DPRK Kim a note that bluntly called for North Korea to surrender all its nuclear weapons and fuel, in similar fashion to the “Libya model,” a proposal the North Koreans had repeatedly rejected. The scheduled ceremonial luncheon was then abruptly canceled and the summit ended.[69]

Dr. Chiew-Ping Hoo, a professor at the National University of Malaysia, said that the negotiations at the Hanoi summit changed the minute John Bolton was added at the eleventh-hour to the panel. He advised to change the goal-post from the YongByon Nuclear site, to add other sites that produced weapons of mass destruction.

Trump had to agree with Bolton's advice due to U.S. domestic issues, which resulted in a no-deal outcome for the summit.[70] According to Jenny Town, Washington based, think-tank and North Korean expert, "it's Bolton's proposal in 2004, has been rejected more than once and, to bring it up again… would rather be insulting.”

She also said that the US should have learned that this wasn't effective diplomacy, and shows they haven't learned how to properly negotiate.[71]

OT: vilka är era nyhetskällor ?
Jag är hemskt nyfiken
Citera
2021-01-23, 22:44
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Jag tror att Donald Trumps mod kan ha bidragit till att folk ibland tycks hata honom på ett besinningslöst och irrationellt sätt. Det är nog det drag jag mest fascineras av hos honom, det slags mod som liknar vanvett och kanske också är det. Trump måste/borde ju veta att han som individ inte kan besegra en apparat som MSM, den överlever honom och kommer med all sannolikhet att fortsätta på sitt valda spår under lång tid framöver.

Ändå tog han striden. Min tanke är då att många journalister, akademiker, konstnärer och artister vet med sig att de också borde vara modiga intill dårskap men i själva verket är opportunister och fursteslickare, och därför blir de så särskilt förargade.
Citera
2021-01-23, 23:44
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Jag tror att Donald Trumps mod kan ha bidragit till att folk ibland tycks hata honom på ett besinningslöst och irrationellt sätt. Det är nog det drag jag mest fascineras av hos honom, det slags mod som liknar vanvett och kanske också är det. Trump måste/borde ju veta att han som individ inte kan besegra en apparat som MSM, den överlever honom och kommer med all sannolikhet att fortsätta på sitt valda spår under lång tid framöver.

Ändå tog han striden. Min tanke är då att många journalister, akademiker, konstnärer och artister vet med sig att de också borde vara modiga intill dårskap men i själva verket är opportunister och fursteslickare, och därför blir de så särskilt förargade.

Det är inte fråga om att besegra, men att genomlysa sk "fake news". Jag ser på hur jag kan analysera idag på ett mycket bättre sätt, vad som är "sant" resp. "falskt". Tidigare som exempel, under Iraq-kriget 2003-2004, kunde jag okritisk ta till meg den världsbild som CNN målade upp, för sann, och inte förstå de lögner som krossade en nation. Trump har hjälpt meg att innse hur indoktrinert jag var på den tiden.
Senast redigerad av PrivateBusiness 2021-01-24 kl. 00:12.
Citera
2021-01-24, 00:30
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Du känner alltså att den vita mannen håller på att utrotas i "vita länder" Jag förmodar att du ser på USA som ett vitt land? eller?
Ja USA grundades och byggdes upp av vita människor. Där fanns 90% vita fram till runt 1960 och snart är vita i minoritet på grund av en förd politik som varit systematiskt antivit. I enlighet med judens önskemål.
Citat:
Vad hade du önskat att President Trump hade gjort för att vända på denna utveckling? Vilka lagförslag hade du helst velat se i USA ?
Antingen en massiv återvandring eller en uppdelning av landet i flera territorium. Ett för vita, ett för svarta och ett för de vita kvinnor som insisterar på att vara mångkulturella spermahinkar.
Citera
2021-01-24, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ja USA grundades och byggdes upp av vita människor. Där fanns 90% vita fram till runt 1960 och snart är vita i minoritet på grund av en förd politik som varit systematiskt antivit. I enlighet med judens önskemål.

Antingen en massiv återvandring eller en uppdelning av landet i flera territorium. Ett för vita, ett för svarta och ett för de vita kvinnor som insisterar på att vara mångkulturella spermahinkar.

Tack för att du vill svara på mina frågor.
Jag håller inte med dig i dina svar men jag uppskattar verkligen att du tog dig tid att skriva några rader
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in