2021-01-20, 21:42
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vill inte ge gansterfolket några tips, men det är nog bättre för dem (och för EU!) om de istället för Grekland söker sin tillflykt till nånstans i södra Afrika

Ang det fetade:
Det kanske inte är silikon hon har i de voluminösa brösten?
Vad tror du om diamanter? Två stycken D-kupa med diamanter borde ge möjlighet till ett gott liv med pool och spännande paraplydrinkar.
Skulle jag tro

Ja what ever... Det som mest saknas är som bekant inte innehåll i brösten utan bakom pannbenet och moralmässigt... Hennes egenkära blogg och Facebook var stundtals riktigt underhållande. Ypperligt självgod och pinsamt törstig efter bekräftelse med ett koppel karlar som offentligt kommenterade och gjorde sig till åtlöje , dom har förmodligen inte förstått ännu vad Bella "superentreprenören" står för egentligen flertalet av dom.
Senast redigerad av KonstapelKlang 2021-01-20 kl. 22:36.
Citera
2021-01-20, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Ja what ever... Det som mest saknas är som bekant inte innehåll i brösten utan bakom pannbenet och moralmässigt... Hennes egenkära blogg och Facebook var stundtals riktigt underhållande. Egenkär och pinsamt törstig efter bekräftelse med ett koppel karlar som offentligt kommenterade och gjorde sig till åtlöje , dom har förmodligen inte förstått ännu vad Bella superentreprenören står för egentligen flertalet av dom.
Visst är väl Bella släppt ur häkte?
Vilken var i så fall orsaken?
(1) -att hon inte skulle kunna tänkas försvåra utredningen?
(2) -att hon inte förväntas fortsätta sin misstänkta brottslighet?
(3) -att hon inte beräknas lämna landet?

Gissar att åklagaren/rätten hade fel i alla tre punkterna.
Var det mest män i rätten? (med tanke på det jag fetade)
Har Bella dubbelt medborgarskap? Tänker på att hon kanske kan resa på ett iranskt pass..
Citera
2021-01-20, 22:41
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Visst är väl Bella släppt ur häkte?
Vilken var i så fall orsaken?
(1) -att hon inte skulle kunna tänkas försvåra utredningen?
(2) -att hon inte förväntas fortsätta sin misstänkta brottslighet?
(3) -att hon inte beräknas lämna landet?

Gissar att åklagaren/rätten hade fel i alla tre punkterna.
Var det mest män i rätten? (med tanke på det jag fetade)
Har Bella dubbelt medborgarskap? Tänker på att hon kanske kan resa på ett iranskt pass..

Ja hon är släppt sedan ett bra tag tillbaks,,, Jag har inte följt såpoperan nämnvärt men har vänner som arbetat i kretsen runt NMT. Alla dom punkterna 1-3 lär ha varit uppfyllda eftersom hon , och även maken blev släppta. Ang medborgarskapet - ingen aning.
Citera
2021-01-20, 22:54
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ja what ever... Det som mest saknas är som bekant inte innehåll i brösten utan bakom pannbenet och moralmässigt... Hennes egenkära blogg och Facebook var stundtals riktigt underhållande. Ypperligt självgod och pinsamt törstig efter bekräftelse med ett koppel karlar som offentligt kommenterade och gjorde sig till åtlöje , dom har förmodligen inte förstått ännu vad Bella "superentreprenören" står för egentligen flertalet av dom.

Beskrivningarna som Bella gjorde av sig själv som oerhört kvicktänkt var fnissiga.
Hon framstod som megalomanisk och desillusionerad.

Superentreprenör my ass..
Citera
2021-01-22, 16:36
Medlem
Jordgubbes avatar
Också SvD har en artikel, mest av typen uppdatering. Hoppas de fortsätter granska.
Citera
2021-01-22, 19:07
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3OQRV/brinnande-sopberg-plagar-stockholm

"Delar av Stockholm har sedan december plågats av stanken från ett brinnande sopberg. En akut risk för skred har gjort släckningsarbetet komplicerat.

– Men nu ska vi genomföra en mer aktiv insats, lovar räddningschefen Max Ekberg."

"Räddningsstjänsten, som ansvarar för insatsen, har som mål att få bort rökutvecklingen, minska riskerna för att branden ska öka i intensitet och minska risken för skred så att släckningen kan genomföras på ett säkert sätt.

– Vi har ingen exakt prognos för när insatsen kan vara avslutad. Men vi har förberett oss på ett arbete som kan pågå i minst åtta veckor, säger Max Ekberg."
Citera
2021-01-22, 22:15
Medlem
Hamleyss avatar
Kommer de Bella att stanna i Sverige?
Hon kommer ju att vara gammal när hon kommer ur fängelset..

Min gissning är minst 5 år i fängelse
Vad tror ni?
Citera
2021-01-23, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Kommer de Bella att stanna i Sverige?
Hon kommer ju att vara gammal när hon kommer ur fängelset..

Min gissning är minst 5 år i fängelse
Vad tror ni?

5 års fängelse är ingenting med 33% straffrabatt. Man får hoppas att det blir minst 15 års fängelse. Men framförallt ordentliga böter , att man plocka henne på allt hon äger. Think pink får BT Kemi skandalen som att slänga en cigg fimp i naturen.
Citera
2021-01-23, 01:24
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
5 års fängelse är ingenting med 33% straffrabatt. Man får hoppas att det blir minst 15 års fängelse. Men framförallt ordentliga böter , att man plocka henne på allt hon äger. Think pink får BT Kemi skandalen som att slänga en cigg fimp i naturen.

Dom har säkert haft med i planen att detta skulle komma och skyddat undan pengar/tillgångar... Jag skulle bli förvånad om hon behöver sitta mer än 2 år effektiv tid...
Citera
2021-01-23, 05:45
Bannlyst
Citat:
Dom har säkert haft med i planen att detta skulle komma och skyddat undan pengar/tillgångar... Jag skulle bli förvånad om hon behöver sitta mer än 2 år effektiv tid...

Dom skador som hon orsakat är stora. i SvD står hon skyller på andra. Ytterligare en MENA invandrare som har gjort en refaat el sayed . Framgång gången är stor i början, Svenska journalister vill så gärna ge dem ett pris och sedan när man granska dem närmare, så faller allt ihop som ett kort hus.

Tyvärr gör inte regeringen mycket för att hindra organiserad brottslighet att få kontroll över t.ex avfalls hantering. Vi har en socialminister som är mer lojal den organiserade brottsligheten än samhället, han fifflade redan under SSU tiden.

Många MP politiker tillhör oftast kriminella klaner själv.
Citera
2021-01-23, 10:08
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers

Jag hoppas att du har rätt för det är bedrövligt när man ser att branden inte går att släcka för att det är så jävla mycket sopor som är olagligt förvarade på tomterna.
Det är väl just det som möjligtvis kan göra att det blir inlåsning i mer än fem år. Kallsinnigheten och det cyniska upplägget som helt enkelt har gått ut på att ta emot sopor och bara lagra skiten istället för att sortera och ta hand om avfallet.

Miljön har lidit och kommer att få lida.
Konkurrerande företag har tappat jobb.
Skattebetalarna kommer att få betala hela eländet.

Det är svårt att se att domstolarna kommer att ge milda straff i de här tiderna av miljömedvetenhet...
Som jag förstår så straffas grovt miljöbrott med straff upp till 6 år.
I det här läget så borde det inte finnas utrymme för en mildare tolkning

För visst handlar det om 10.000-talston sopor som vi skattebetalare ska betala för?
Citera
2021-01-24, 02:02
Bannlyst
Svenska rättsväsendet är ett skämt, där man har politiker utsedda som domare. I fungerade rättstater har med medborgar juryr och kalla folk till jury tjänstgöring. Domstolarna utvisa inte ens våldtäksmänm, så skeptiskt att man skulle döma särskilt hårt i det här brottet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Jag hoppas att du har rätt för det är bedrövligt när man ser att branden inte går att släcka för att det är så jävla mycket sopor som är olagligt förvarade på tomterna.
Det är väl just det som möjligtvis kan göra att det blir inlåsning i mer än fem år. Kallsinnigheten och det cyniska upplägget som helt enkelt har gått ut på att ta emot sopor och bara lagra skiten istället för att sortera och ta hand om avfallet.

Miljön har lidit och kommer att få lida.
Konkurrerande företag har tappat jobb.
Skattebetalarna kommer att få betala hela eländet.

Det är svårt att se att domstolarna kommer att ge milda straff i de här tiderna av miljömedvetenhet...
Som jag förstår så straffas grovt miljöbrott med straff upp till 6 år.
I det här läget så borde det inte finnas utrymme för en mildare tolkning

För visst handlar det om 10.000-talston sopor som vi skattebetalare ska betala för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in