2021-01-24, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Det är absolut tekniskt spårbart om polisen vet vad de gör.

Killgissningen Allan: Det som förmodligen krävs, om det inte läckt på något annat dumt vis är:

1. Polisen hittar en försäljare, som de gör ibland
2. Denne har tagit ut normala stålar från krypto, för förr eller senare behövs vanliga pengar till det mesta
3. Blockchain sparar alla transaktioner
4. Om polisen är kompetent och följer kedjan bakåt hittar de transaktionen där kryptot köptes
5. En normal kryptohandlare lämnar ut uppgifterna pga de vill bara göra business

Finns väl vissa tjänster som "tvättar" kryptot genom att blanda upp dem med en massa andra personers krypto, men har aldrig använt.

Generellt skulle jag nog inte oroa mig för att åka dit eller så. Men jag är lite nyfiken på hur de lyckas hitta att betalningar gått till "darkweb" på det viset. Som sagt, krypto är ju spårbart i princip, men då måste ju någon veta om att en adress är just darkweb osv, vilket betyder att någon åkt dit eller att någon skvallrat? Eller finns det någon annan teori?

Åka dit händer inte, fått flertal brev stoppade av farbror blå, de skriver de stoppat ett brev som de misstänker är narkotika.
"Du är ej misstänkt för brott"
Inget har hänt efter detta. Inget besök, inget samtal.
De är ju inte ditt fel ett galet ex skickar droger till till adress
Citera
2021-01-25, 20:59
Medlem
Nu har safello fryst min flickväns konto också! Hon har bara skickat till min wallet . Attans dom spårar min wallet till flugsvamp alltså?
Citera
2021-01-25, 21:38
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wayoftheroad
Åka dit händer inte, fått flertal brev stoppade av farbror blå, de skriver de stoppat ett brev som de misstänker är narkotika.
"Du är ej misstänkt för brott"
Inget har hänt efter detta. Inget besök, inget samtal.
De är ju inte ditt fel ett galet ex skickar droger till till adress
Nej men precis, det är vad jag skulle förvänta mig, typ. Lyckas de plocka en säljare, fine, men skulle de ens orka bry sig om din lilla privata påse som inte ens går att bevisa. Men OBS OBS inte legal advice, har ingen erfarenhet av det här.
Citera
2021-01-26, 10:24
Medlem
Sikkans avatar
Nu handlar jag inte med droger själv men det jag inte fattar är varför handel sker med Btc öht? Det är ju så transparent det kan bli.

Varför inte någon privacy-coin som xmr, eller ännu hellre beam som är i princip helt ospårbart?
Citera
2021-01-26, 11:58
Medlem
p1lzk3rns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alivebyapril
Jag får inte längre handla bitcoin från btcx via swish då, dom påstår att jag sysslat med handel på darknet.

Jag frågade btcx varför jag inte längre får handla bitcoin, deras svar löd.

Du har tidigare angivit en plånboksadress som förekommer i Polisens förundersökningsmaterial kopplat till darkweb. Btcx tar krafttag mot denna typ av transaktioner och kommer att för närvarande avbryta affärsrelationen med dig. Du kommer inte kunna genomföra några transaktioner hos oss. Inga frågor om ditt ärende kommer att kunna besvaras via telefonsupporten.

Någon som har något förslag på hur jag kan sätta in bitcoin på fs?

Jag blev blockad på alla sidor som jag hittade som sålde btc, även coinbase. Jag vände mig då till localbitcoin som privatpersoner säljer på och förde därifrån över till exodusplånbok och ifrån exodus till fs.
Citera
2021-01-26, 15:49
Medlem
Skaffa konto på coinbase eller binance och ladda ner bitcoin core till datorn, gör sedan vad ni vill, går snabbt.
Citera
2021-01-26, 18:17
Medlem
Jag bad min flickvän köpa ifrån Btxc.se eftersom jag är fryst kopierade min till Trust wallet ( aldrig använt den förut) Det har nu gåt 24 timmar och bitcoinen har fortfarande inte dykt upp? Vad tror ni kan ha hänt? Hennes ID var inte verifierat kan det vara det som spökar?
Citera
2021-02-17, 00:23
Medlem
Tuttenkhamons avatar
Har inte handlat på FS än. Precis köpt lite XBT genom kraken som jag tänkte skicka över till FS. Är det värt att försöka sig på någon ytterligare säkerhet i form utav tumbler eller dylikt? Pallar egentligen inte men är samtidigt lite nojig av mig så om det på riktigt ökar säkerheten kommer jag nog göra det ändå.
Sorry för att jag ställer liknande fråga som tidigare, hoppas att någon expert kan lugna mig lite.
Citera
2021-02-18, 09:26
Medlem
"ytterligare säkerhet"

Om du menar att bli spårad av myndigheter att jag har handlat hos fs så myndigheter = polis jagar inte köpare dom jagar säljare och om dom gör en raid i fs server så där finns allt loggad alla köpare med namn och leveransaddress och då är det ju väldigt simpelt för polisen att kontakta mig om dom vill göra det.
Handlat köpt det man har köpt = petter persson äppelgränd 14 b stockholm inga problem att bli kontaktad av polis.
Senast redigerad av butkus 2021-02-18 kl. 09:39.
Citera
2021-03-23, 21:20
Medlem
Varför använder ni inte Monero? Sverige laggar efter som Östeuropa.

Läs de senaste årsrapporterna från Chainalysis och Ciphertrace- de verkar kunna spåra en hel del, men inte Monero. På reddit som nog domineras av USA är Monero bara någon procent ifrån att ha lika många användare som Bitcoin (konstant ökande). Det är Hydra och fjärran Öst som håller kvar i den gamla silk road-facklan efter att det visat sig att Bitcoins inte ägnar sig för anonym handel.

Jag kan spåra det där på någon minut det är klart som fan polisen kan det. De använder software från företag som jobbar med det där.
Citera
2021-03-24, 08:57
Medlem
Kanske lite off topic. Men jag har tidigare använt följande metod Safello - Min plånbok - FS och det har fungerat utmärkt. Nu har min kompis samma som instruerade mig hur man använder tjänsten fått problem, från wallet till FS har pengarna försvunnit är det något knas med tjänsten, eller är det bara att köra?.
Citera
2021-09-16, 10:45
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wayoftheroad
Använder Localbitcoins

Se till att förnya din adress på FS
Funkar inte. Mitt konto är fryst och dom begär att jag redovisar vad transaktionerna har gått till. Undvik localbitcoin. Dom är heller inte att lita på.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in