Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
Det virker som dette er en sak som er vanskelig å etterforske. Med tanke på hvor mye ressurser politiet har benyttet, sett opp mot at saken ikke er løst enda mener jeg det tyder på at politiet har blitt villedet mer enn de trodde de ble villedet i starten. (kanskje de nå er på sporet)
Noen hevder at Gone Girl hypotesen rakker ned på "offeret" i saken. Det stemmer ikke. GM utnyttet AEH's vanskelige situasjon i ekteskapet + GM og AEH hadde en relasjon.
GM manipulerte AEH med på et Gone Girl plott mot sin ektemann (forklarer spor i S4 som fra filmen / stage en kriminell handling)
Men GM lurte også AEH. Det var en "skjult" del av plotte som AEH ikke viste om. GM la trusselbrev i S4 uten at AEH viste om dette (stemmer med telefonen til AEH på feil side av bordet kl 10.06. GM viste hvilket bord telefonen skulle ligge på men ikke hvilken side) = AEH var utenfor / ikke i S4 på dette tidspunktet = planen til GM var at han skulle sluttføre staging i bolig mens AEH ventet utenfor (i bil)
+
Ni sporax fotspor forklarer en GM som går tilbake / inn i gangen (etter at han har pakket vaskebøtte/utstyr i bilen) = legger igjen et trusselbrev + slenger ut strips (mens AEH sitter i bil). Det er ikke mye annet kun ni fotspor tyder på.
=
GM stager et kidnappingscenario uten at AEH vet om det = GM lurer AEH
(Forklarer "drapsåsted" og "kidnappingscenario" i S4 som ikke henger helt sammen = dette er "to plott" i en og samme sak)
Hypotesen tar hensyn til at alle telefonsamtaler + SMS er korrekt slik det står i media. AEH ønsket å gi sine barn alibi forsvinningsdagen + sette TH i søkelyset med å utsette hytteturen = sette TH's forklaring i søkelyset (forklaringen hans skulle bli mistenkelig, og det ble den)
Tusselbrevet sett i sammenheng med Gone Girl hypotesen:
1 stk GM har god oversikt over TH og hans familie, GM oppholder seg / bor et sted i nærheten, GM vet hvordan TH kan skaffe pengene, GM snakker "TH's språk", GM vet om TH's kryptomøter, GM legger til rette og truer TH til å betale løsepenger med forhåpninger om at TH skal betale løsepenger uten at han går til politiet først, GM har forfattet trusselbrev i mai 2018, GM vet at TH/AEH trenger en ny oppdatert PC uten virus (= GM har vært i S4 i tiden før forsvinningen) GM ønsker absolutt ikke å bli satt under press av TH, og GM er opptatt av rettferdighet = at det skal bli økonomisk likevekt
"GM utnyttet AEH's vanskelige situasjon i ekteskapet"
Jeg er ikke sikker på hva som har skjedd med AEH, men her tror jeg du er inne på noe, som også jeg fornemmer.
Tror du AEHs hyttetur til Biri, like før forsvinningsdagen, har noe med forberedelsene å gjøre?
Var diverse ting som AEH/GM trengte plassert der, f.eks. klær m.m., og at andre ting som kunne gjøre det mulig å gjenkjenne AEH ble brent opp?
Hvorfor eventuelt velge å gjøre det ("byttingen") på et sted som AEH hadde tilknytning til - var det fordi at det vil være naturlig å finne AEHs DNA der (eventuelt også GMs)?
Jeg mener det har fremkommet i media at noen hadde lagt merke til bålbrenning ved Biri-hytten - husker ikke hvilket tidspunkt dette hadde blitt observert - kan det ha vært like etter forsvinningen?
Kan det være derfor politiet undersøkte noe som så ut som aske, på marken utenfor hytten?