2021-01-22, 02:24
Medlem
Kedoxs avatar
Något verkar knas på NHL's hemsida. Står bara 30 lag listade när jag försöker kolla stats. Uteslutningsmetoden visade att Dallas Stars saknades.

Vad kan detta bero på? Känns jättemärkligt om NHL skulle "glömma" att skriva ut ett lag på sin officiella hemsida.
Citera
2021-01-22, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Något verkar knas på NHL's hemsida. Står bara 30 lag listade när jag försöker kolla stats. Uteslutningsmetoden visade att Dallas Stars saknades.

Vad kan detta bero på? Känns jättemärkligt om NHL skulle "glömma" att skriva ut ett lag på sin officiella hemsida.

Dallas har ju inte spelat några matcher än så det finns ju ingen stats att visa.
Citera
2021-01-22, 02:44
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Dallas har ju inte spelat några matcher än så det finns ju ingen stats att visa.

Framskjutet pga coronafall månne?
De lär ju få ett svettigt spelschema när de väl kommer igång då matchandet redan är intensivt.
Citera
2021-01-22, 02:47
Medlem
Citat:
De lär ju få ett svettigt spelschema när de väl kommer igång då matchandet redan är intensivt.

Förmodligen. Är väl 4-5 matcher nu.
Citera
2021-01-22, 08:06
Medlem
sebastian_s avatar
Otroligt att Vancouver bara är 1 poäng från slutspel. Jag tycker att det har förlorat varenda match.
Citera
2021-01-22, 08:42
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Otroligt att Vancouver bara är 1 poäng från slutspel. Jag tycker att det har förlorat varenda match.

EP vill nog glömma nattens match snabbast möjligt.
Citera
2021-01-22, 09:11
Medlem
Höglanders istid har gått ner drastiskt. Visserligen en assist i natt. Men gissa vem som fick sitta av ett lagstraff och ett fem minuters matchstraff som en annan spelare drog på sig?
Citera
2021-01-22, 15:16
Medlem
Kedoxs avatar
Känns som merparten av de svenska stjärnorna har inlett sömnigt. Visst, Bäckström & Hedman gör jobbet men EK och framförallt Pettersson har ingen drömstart. Känns som att det är mer halvdoldisar som tittat fram.

Vill se EP blomma ut totalt, vill se Arvidsson dominera, vill se Anaheim-svenskarna leda Ducks till ett slutspel.
Kan förvisso inte uttala mig om alla. Ser att Hörnqvist har tre mål men då Panthers är totalt ointressant för mig kan jag inte uttala mig om hans spel.

Colorado känns som de inte vaknat fullt än. Vi vet alla vilken nivå de besitter men känns som att just nu får de kriga mer än man på förhand hade gissat. McKinnon är i vanlig ordning yppersta världselit men resten av laget behöver hitta form. Har funderat länge och just nu tycker jag inte t.ex Landeskog är bättre förtjänt än en plats i tredjekedjan. Hans slutspel var inte heller imponerande. Visst, lagkapten och gör säkert ett kanonjobb utanför isen men på den tycker jag inte han får till det. Motståndarna stjäl mest hans puckar i anfallszon.

Edit: Sörensen gjorde ett av säsongens hittills snyggaste mål dock nästan i air-Bobby Orr anda
Citera
2021-01-22, 17:29
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Ja, dom hade massor av positiva test inför säsongen, så dom har fått skjuta på starten. Det blir att äta ikapp det allteftersom.
Citera
2021-01-22, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Höglanders istid har gått ner drastiskt. Visserligen en assist i natt. Men gissa vem som fick sitta av ett lagstraff och ett fem minuters matchstraff som en annan spelare drog på sig?
Kan bero på att han har varit ungefär lika synlig på planen som spöket Laban, bara en tidsfråga innan han skickas ner till AHL skulle jag tro. Han kan absolut bli en bra spelare men uppenbarligen inte helt redo. Brukar ofta vara så av någon underlig anledning att många rookies gör sitt första mål i debuten för att sen fullständigt gå under jord på banan. Kommer ihåg Poehling som gjorde hat-trick i sin första match i allra sista grundserie matchen för att sedan förra säsong vara snudd på helt osynlig.
Citera
2021-01-23, 11:37
Medlem
tcfmogs avatar
Dahlin bänkad. AHL nästa?
Citera
2021-01-23, 11:48
Avslutad
Mycket snack om Dubois. Verkar ha skärt sig en hel del mellan honom och Torts, baserat på Torts uttalande så får man respektera att han inte särbehandlar Dubois och bänkar honom då han inte varit bra i säsongsinledningen helt enkelt.
Hela grejen känns onödigt uppblåst och jag undrar hur mycket det påverkar laget. Känns lite som Laine-Jets.

På tal om Laine så är det snack om att Jets är redo att ge Laine/Roslovic i utbyte. Även Ducks, Flames och Habs intresserade. Jackets möter Tampa ikväll, blir intressant att se om Dubois är Healthy Scratch då.

Annat:
- Finnarna i Stars var stekheta i premiären. Kiviranta, Hintz, Heiskanen, Lindell.
- Undrar om Nucks saknar Toffoli Suzuki ser riktigt bra ut för Habs också.
- Verkar som att White tar Anisimovs plats i fjärdekedjan och att Zub kommer få chansen. White 6 år - 4,75 M. Snacka om att han blåste Sens med det kontraktet. Ser ut som en påse skit på isen så långt. Kul att Nick Paul varit Sens bästa spelare så långt.
Senast redigerad av J-dilla 2021-01-23 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in