2021-01-23, 07:20
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
99,9% av svenska folket vill ha så många kvar i livet som möjligt, och jag är en av dessa. Jag betvivlar inte att även du har samma förhoppning.

Jag anser att dina förslag är de som skadar människor och samhällen mer. Därför håller jag inte med dig. Inte för att jag inte bryr mig.
Vadå mina förslag?
Vad påstår du jag har skrivit som skulle skada landet?
Jag vill ha folk friska så de kan gå till jobbet och hålla produktionen igång.
Citera
2021-01-23, 07:21
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ser ut som om det dör 400 om dagen.

"On Wednesday, a record 721 people died in Portugal, according to Health Ministry data. That day, 221 of the deaths were from COVID-19 but the other 500 deaths were still abnormally high.

Baseline data suggested that on Jan. 20 just 316 people would be expected to die nationwide from all causes."

https://www.aa.com.tr/en/europe/hospitals-near-collapse-as-portugal-covid-19-deaths-up/2119917#
Ah överdödligheten är mycket större än covid-död. Fruktansvärda dödstal. Den skiten vill vi inte ha här eller någon annanstans.

Jag antar att det framförallt är underrapportering av coviddödsfall och inte dödsfall pga av vårdundanträngning som är orsaken till den stora överdödligheten!?
Citera
2021-01-23, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nej, smittan förväntas inte minska med vaccinering, däremot sjukdomsfallen. Två helt olika saker.

Fel, fel!! Smittan förväntas minska men inte upphöra. De vaccinerade som trots det blir smittade, smittar betydligt mindre. Säger Matti Sellberg!

Möjligen får vi ett antal vaccinerade vällustingar se sin chans att fortsätter med sin skörlevnad, när korgarna öppnar igen. Tillsammans håller det gänget igång viruset ungefär som med herpesstaffetten. Men de riskerar att vara en experimentfabrik för viruset och nya mycket farliga varianter kan uppkomma.
Citera
2021-01-23, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Se på kurvorna i GB. De fick en kraftig ökning av antalet smittade och även en kraftig ökning av antalet avlidna.
Fram till slutet november såg det ut som de hade kontroll på smittspridningen men sedan hände något och se även på antalet avlidna så ser det klart oroväckande ut.
Kan beror på andra saker men troligen på ny mutationen.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/

Här i Sverige har vi fått ned smittspridningen och även antalet avlidna. Får vi en spridning av den mutationen så kan det gå kraftigt uppåt här. Troligen det man misstänker i Norge. Här blir det väl bara mer om att tvätta händerna.

Det är en självklar konsekvens att fler som blir smittade och sjuka så dör fler. Du måste presentera ett betydligt ökat antal döda per smittade av den nya varianten annars är det feake news.
Citera
2021-01-23, 07:27
Medlem
qwerty-66s avatar
UK överväger nya Zealand varianten på karantän för inresande.

Om fler länder börjar med obligatorisk karantän lär resandet minska ordentligt. Ska bli intressant hur EU agerar och om resor inom EU kommer förhindras.

https://www.thesun.co.uk/travel/13816080/uk-arrivals-hotel-quarantine-airport-cost-rules/amp/
Citera
2021-01-23, 07:30
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ah överdödligheten är mycket större än covid-död. Fruktansvärda dödstal. Den skiten vill vi inte ha här eller någon annanstans.

Jag antar att det framförallt är underrapportering av coviddödsfall och inte dödsfall pga av vårdundanträngning som är orsaken till den stora överdödligheten!?

Vi har ju sett liknande tidigare när smittan ökar väldigt fort o folk som dör inte hunnit testas. Förmodar att Portugal kommer justera sina siffror efter nån vecka när dödsorsaken rapporteras in.
Citera
2021-01-23, 07:32
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
UK överväger nya Zealand varianten på karantän för inresande.
Att kopiera NZ är nog en bra idé.

NZ kommer med stor sannolikhet ur detta bättre än något annat land, både ekonomiskt och humanitärt.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/new-zealand/
Citera
2021-01-23, 07:32
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatamoderata
Det är en självklar konsekvens att fler som blir smittade och sjuka så dör fler. Du måste presentera ett betydligt ökat antal döda per smittade av den nya varianten annars är det feake news.
Vad är fake news. Det är inte jag som lagt in uppgifter i grafen jag hänvisade till.
Ökad smittspridning trots att de hade rätt så starka restriktioner.
Vad är din teori till att det plötsligt börjar öka kraftigt i december?
Citera
2021-01-23, 07:41
Medlem
Sunimods avatar
Har nog missat det, men vad är det som händer i Portugal?
Kraftigt ökad smittspridning och dödlighet.

Har den engelska mutationen spridit sig där?
Citera
2021-01-23, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Vad är fake news. Det är inte jag som lagt in uppgifter i grafen jag hänvisade till.
Ökad smittspridning trots att de hade rätt så starka restriktioner.
Vad är din teori till att det plötsligt börjar öka kraftigt i december?

Hypoteser menar du eller gissningar? Teorier ska vara underbyggda med i vart fall teoretiska bevis. Om smittan ökar kan de ha att göra med att den nya varianterna är mer smittsamma, inte mer dödliga. Alltså som man sa från början.

Sedan vet jag inte alls hur man lever i Britannien. Kulturen, publivet, etniskt beteende, stora indiska och pakistanska familjer, grupper som skiter i hur de gör. Trängseln på Central Line i London är helt enorm, sardinburk och då har jag inte varit där på 10 år. Värre nu och munskydd funkar inte när man står packade alla läcker ut sin utandningsluft.
Citera
2021-01-23, 07:54
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatamoderata
Hypoteser menar du eller gissningar? Teorier ska vara underbyggda med i vart fall teoretiska bevis. Om smittan ökar kan de ha att göra med att den nya varianterna är mer smittsamma, inte mer dödliga. Alltså som man sa från början.

Sedan vet jag inte alls hur man lever i Britannien. Kulturen, publivet, etniskt beteende, stora indiska och pakistanska familjer, grupper som skiter i hur de gör. Trängseln på Central Line i London är helt enorm, sardinburk och då har jag inte varit där på 10 år. Värre nu och munskydd funkar inte när man står packade alla läcker ut sin utandningsluft.
Instämmer. Men de verkade ha koll på smittspridningen ändå fram till början december.
Vad var det så hände då?
Öppnade man upp så kan det vara orsaken eller så är det den nya varianten som

Jag är akademiker också och kan det där med teorier och bevisföringen men detta är knappast ett vetenskapligt forum fullt av vetenskapliga professorer och forskare utan här diskuterar vi ur olika perspektiv, så om det kallas för hypotes eller teori är skit samma.
Något hände med start i december där.
Citera
2021-01-23, 07:54
Medlem
Jag måste säga att jag är lite konfunderad över alla dessa inom vården som redan har kroppen fullsprängd med antikroppar ändå ser ut att bli uppmanade, närmast tvingade, att vaccinera sig av sina arbetsgivare. Jag vet en tjej som var sjuk runt jul. Nu har hon antikroppar. Hon ska vaccinera sig nästa vecka. Känns som att det finns andra människor med större behov för sprutan, riskgrupper mellan 50 och 60 exempelvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in