2021-01-22, 23:03
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag vet inte så mycket om pepe eller hans red pill army. Men är det vanligt med Trump supporters bland denna armé ?
Vilka stödjer Red pill army i presidentvalet?

Trevlig helg.
Alla vita män värda sitt salt är medlemmar. General Pepe ser inte nådigt på rasförrädare.
Citera
2021-01-22, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Alla vita män värda sitt salt är medlemmar. General Pepe ser inte nådigt på rasförrädare.

I kontexten biden vs Trump.
Rasförrädare är alltså demokraterna?
Citera
2021-01-22, 23:11
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Håller med. På samma sätt som Joe Biden villkorade USAs bistånd till Ukraina med att de skulle sparka utredaren som tittade på hans sons företags suspekta affärer i Ukraina. Inte värdigt en amerikanskt president.

Ljugandet i kombination med det brandgula ansiktet blev olidligt i längden.
Biden har såklart ljugit och fulat sig också men på ett snyggare sätt än Trump.

Ligga med porrstjärnor tre dagar efter att hans son hade fötts rimmar illa med amerikanska ideal.
Det är inte upp till mig att döma om det var rätt eller fel, kanske hade han och Melania kommit överens om att det var OK att han fick ligga med avdankade porrskådespelare.

För mig är det gåtfullt hur det bitvis djupt religösa USA accepterade hans knullande och ljugande.
Det är inte ett kristet sätt att föra sig.

Nu är det förvisso väldigt kul och Trump har varit en ständig källa till underhållning,
Biden kommer nog inte att bjuda på mycket av den varan
Citera
2021-01-22, 23:19
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
I kontexten biden vs Trump.
Rasförrädare är alltså demokraterna?
Biden har sagt att han ser fram emot att vita människor ska bli en minoritet i USA så visst är han en regelrätt rasförrädare. Dödgrävare åt sin egen ras, köpt och betald av fiender. Trump må ha sina brister men han skulle aldrig säga en så avskyvärd sak.
Citera
2021-01-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Det ska tilläggas också att jag inte är republikan, eller ens amerikan. Anledningen jag ofta försvarar Trump är som reaktion på folk som enbart spyr på Trump. Att jag är ”trumpshill” är en reaktion på att du är en ”Anti-Trump”. Det är en välkänd psykologisk mekanism, ”underdog” fenomenet. Trump görs till underdog hela tiden av media, fake News, och såna som du. Ju mer du hatar Trump ju mer kommer jag vilja ”root for him”.

haha, hatar inte honom. Han är ju rolig!

Du är med komisk, att dra till med lite långsökta förklaringar
men så här menar han - egentligen ... Är det bra?

Du vet inte vad han menade, exakt. Omöjligt. Du gissar.
Citera
2021-01-22, 23:25
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Ljugandet i kombination med det brandgula ansiktet blev olidligt i längden.
Biden har såklart ljugit och fulat sig också men på ett snyggare sätt än Trump.

Ligga med porrstjärnor tre dagar efter att hans son hade fötts rimmar illa med amerikanska ideal.
Det är inte upp till mig att döma om det var rätt eller fel, kanske hade han och Melania kommit överens om att det var OK att han fick ligga med avdankade porrskådespelare.

För mig är det gåtfullt hur det bitvis djupt religösa USA accepterade hans knullande och ljugande.
Det är inte ett kristet sätt att föra sig.

Nu är det förvisso väldigt kul och Trump har varit en ständig källa till underhållning,
Biden kommer nog inte att bjuda på mycket av den varan
Ljugandet och det faktum att han var obegripligt korkad för att inneha en position som han hade. Hans sätt att tala var ju utvecklingsstört, och de långa talen till nationen var plågsamma att lyssna på. När den värsta besvikelsen lagt sig så kommer han ha fler fiender än någon annan. Jag tror att han kommer bli lönnmördad utav en av sina tidigare q anhängare, sanna mina ord.
Citera
2021-01-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Om du är så säker på det och om alla här är så säkra på det, varför länkar man ingen referens? När folk citerar Trump så är det fan en tumregel att alltid gå och titta på hela kontextet och citatet. Såhär sa han runt slutet av januari:

”We are hoping its not going to be as bad as it could be, we are working very close with CDC and china.”.

As bad as it could be. Låter det som mörkläggning i dina öron? Det låter som att han försöker använda vanilj-språk. Det finns flera olika sätt att säga.

-As bad as it could be
-It is 5x more deadly
-Youre all going to DIE

3 olika sätt att säga ungefär samma sak. Han sa, och sa själv, att han villa undvika panik, så han valde vanilla. Ett väldigt nedtonat språk. Men att mörklägga är en annan sak. Isåfall hade han sagt ”there is No virus” eller liknande.

Återigen, hur ska jag kunnna se en ”ursäkt” för ”mörkläggning” när jag inte ens tror att han mörkläggde? I min mening så gav han ut vital information. ”As bad as it could be” är ett exempel på det. Sen har du nyhetssändningar på samma gång och CDC som kablar ut nyheter om hur folk dör i kina. Sluta försöka diskutera mörkläggning med mig, hur många gånger ska jag säga till dig att jag inte tror att han mörkläggde?

Referens. Woodward tapes.

"I min mening så gav han ut vital information"
LOL. Du är inte speciellt insatt alltså.
https://www.forbes.com/sites/tommybeer/2020/09/10/all-the-times-trump-compared-covid-19-to-the-flu-even-after-he-knew-covid-19-was-far-more-deadly/

Snälla försöka bortförklara det han sagt i ovanstående länk. Det är roligt!

"”We are hoping its not going to be as bad as it could be, we are working very close with CDC and china.”. "
Du menar i praktiken INNAN han fick information som han mörkade. Downplayed.
Han mörkade. Undanhöll fakta. Thats it.
Sen - har du nån referens på det. Försökte googla.
Citera
2021-01-22, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrDrapa
Ni gör er löjliga när ni påstår att samtidigt som våra Tegnell och Löfven står i TV och försäkrar att det finns "inga tecken" på att det ens skulle sprida sig från Kina till Europa så visste Trump redan ALLT om coronan men berättade inte för någon. Hur gör man för att "historierevisionera" sig själv till en sådan grad?

Trump beställde inhemsk masstillverkning av testkit redan i början på Januari. När den första batchen kom visade det sig att tillverkaren hade "råkat" kontaminera testet så att det kunde ge falska svar. Detta har varit uppe i senatsförhör, men ingen vill gå till botten med detta (som kan vara rent sabotage), utan det ser "bättre ut" att beskylla Trump för senfärdighet...

Samma som Tegnell, Löfven, Merkel, Macron, Trudeau osv gjorde vid denna tidpunkt!

Jag har fortfarande inte fått förevisat mig ett scenario där Trump skulle (utan att avsättas direkt) ha gåt emot en samlad expert- och politikerkår. Ni som vet kan väl berätta.

Kan ni tänka er presskonferensen där Trump säger någonting i stil med: "Som ett mycket stabilt geni så har jag kommit fram till att Coronan är 5 ggr farligare än vad alla andra tror. Så nu ska vi rätta våra åtgärder efter min nya insikt!"

Du kan absolut hitta citat från andra världsledare om Corona som sett i backspegeln varit fel, problemet med Trump är att han höll fast vid hur ofarligt det var längre än alla andra.

Tex led ju USA av att de hade få så testkit. Med så få testade är det lite tokigt att hänvisa till hur smittade de hade inom landet. Klart det var få med tanke på hur få de testade.
Men Trump ha sa det skulle försvinna med värmen, att de bara hade ett fåtal smittade osv.

https://www.forbes.com/sites/tommybeer/2020/09/10/all-the-times-trump-compared-covid-19-to-the-flu-even-after-he-knew-covid-19-was-far-more-deadly/
Citera
2021-01-22, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ljugandet och det faktum att han var obegripligt korkad för att inneha en position som han hade. Hans sätt att tala var ju utvecklingsstört, och de långa talen till nationen var plågsamma att lyssna på. När den värsta besvikelsen lagt sig så kommer han ha fler fiender än någon annan. Jag tror att han kommer bli lönnmördad utav en av sina tidigare q anhängare, sanna mina ord.

Har en fråga.
Är alla som kritiserar Trump automatiskt vänsterblivna kulturmarxister som låter sig fjärrstyras av massmedia?
Eller går det att göra en objektiv bedömning och säga att han ljuger och inte är särskilt smart?
Citera
2021-01-22, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Du kan absolut hitta citat från andra världsledare om Corona som sett i backspegeln varit fel, problemet med Trump är att han höll fast vid hur ofarligt det var längre än alla andra.

Tex led ju USA av att de hade få så testkit. Med så få testade är det lite tokigt att hänvisa till hur smittade de hade inom landet. Klart det var få med tanke på hur få de testade.
Men Trump ha sa det skulle försvinna med värmen, att de bara hade ett fåtal smittade osv.

By Easter it will magically go away.
Do not cancel Thanksgiving
Go out and travel
This is their latest hoax to win an election.
Citera
2021-01-23, 00:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Biden har sagt att han ser fram emot att vita människor ska bli en minoritet i USA så visst är han en regelrätt rasförrädare. Dödgrävare åt sin egen ras, köpt och betald av fiender. Trump må ha sina brister men han skulle aldrig säga en så avskyvärd sak.

När sa han att han ser fram emot det? Kan du länka till något tack?

Tider förändras, över tid lär gula människor bli minoritet i något land, gröna människor kanske tar över i Spanien och svarta människor blir minoritet i något land där de tidigare var majoritet. Så har det varit i hela mänsklighetens historia. Jag varken gillar det eller tycker illa om det. Är faktiskt helt neutral, ungefär som jag är till om det kommer att regna eller bli sol imorgon.
Citera
2021-01-23, 00:08
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
När sa han att han ser fram emot det? Kan du länka till något tack?
Joe Biden on Europeans becoming a minority - "That's a source of our strength."
https://www.youtube.com/watch?v=PtIi8QR5Mzs

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tider förändras, över tid lär gula människor bli minoritet i något land, gröna människor kanske tar över i Spanien och svarta människor blir minoritet i något land där de tidigare var majoritet. Så har det varit i hela mänsklighetens historia. Jag varken gillar det eller tycker illa om det. Är faktiskt helt neutral, ungefär som jag är till om det kommer att regna eller bli sol imorgon.
Nej det är endast i vita länder som denna politiskt drivna utveckling sker, pådriven av antivita dödgrävare och förrädiska medlöpare som dig. Vi hatar er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in