2020-08-05, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Det har hänt att man glömt folkisar i frysen och prövat dricka dom dagen efter för skojs skull men spriten är ju ändå bara 3,5% så för att få nån effekt alls får man ta det gånger 20 burkar minst och dessutom är ju ölen nyttigare ofryst.

Det var ett tag sedan man doppade näsan på FB, har skummat ämnet och tror inte jag upprepar om jag hävdar att det som man kallar sprit alltid är alkohol, dvs på papper, ren sprit / etanol. I praktiken når man inte över ca. 97% alkohol men deet bvehöver man inte bry sig om på papper. Om det är destillerat ur en lättöl eller en vinare eller en kronvodka har inte ngnm betydelse alls. Både vid destillering och frysmetoden här, så handlar det du skiljer av om samma sak:Ren etanol och vatten / annat från drycken. Potentiellt kan man hämta en hel del ur ett sexpack 3,5%. Var burk har ett innehåll av 1,7 cl. ren etanol, det brukar sedan spädas till ex vis vodka med drygt hälften annan vätska.

Så en folkis (burk, 50 cl) sitter på 1,7 cl ren sprit och 1,7/0,4 = 4,35 cl sprit med 40 % alkoholhalt.

Jag kämpade hela gymnasiet med att få vänner att acceptera detta. Till sist drack jag en back lättöl för att påvisa saken, jag blev full. Idag hade jag inte blivit det. Men 20 flaskor lättöl på 2,2% alkohol vol. ger en del booze.

En flaska landar på ca. 2 cl sprit (40%). 20 st som en back i vart fall hade då, gav mättnad...Men om man planerade lite kunde man svepa dem ganska snabbt och vips så var man före killen med 37:an. Det här är ju inte så skumt, det är bara procenträkning, men det är ännu svårt att få fäste för att det finns en snaps i 2 lättöl. Därav detta inkast i en smågammal tråd.

Jag hade sett det som en bonus om någon påvisade att jag haft fel alla dessa år.
Citera
2020-11-10, 00:18
Medlem
Ju lägre alkoholhalt desto snabbare frysning, så en dryck med en alkoholhalt på 7 % kan frysa redan vid minus 3 grader. De flesta öl som är runt 5 % kan frysa snabbt,
Citera
2020-11-10, 00:19
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalvit
Om man fryser en folköl, öppnar/skär upp den och häller över vätskan i ett glas. Är det ren alkohol då?
Populärt i Dalsland att frysa stark mäsk och hälla av spriten dricka Göja .
Du blir knepigt packad av sådant.
Men starkt.
Citera
2021-01-21, 13:14
Medlem
Vet inte om någon bryr sig men bäst apk på systemet är något starköl för 9.90. Det ger en apk på 2.83.

Folköl, om man utvinner alkoholen och slänger ölet i sig, får en apk närmare 5 beroende på hur billiga 50cl burkar man får tag på. Det betyder alltså att det är absolut billigast att bli full på 2.8or om man orkar frysdestillera.

Det var allt från mig.
Citera
2021-01-22, 23:24
Medlem
F.Hansens avatar
Nope.
Du har en folköl som har noll tryck och som skummar över när ölis smälter till öl.

Och nej det är ingen metod för att framställa etanol, glöm det.

Ok

Bor i Finland och har testat såpbubblor i luften osv. Det enda sättet att få folköl potent är att blanda det med potent alkohol.
Senast redigerad av F.Hansen 2021-01-22 kl. 23:28.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in