2021-01-22, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Har man gjort någon split på Eniro, har för mig att den var värd typ 50-100 kr för rätt många år sedan?
De har åtminstone spätt ut aktierna genom att omvandla en andel av prefaktierna till riktiga aktier.
Citera
2021-01-22, 20:45
Medlem
backwardations avatar
Shamaran (0,27). Denna gamla goding kommer snart åka iväg när oljepriset återhämtar sig. Dessutom har de inte delat ut en krona utan återinvesterar allt i rörelsen så vi kommer få god avkastning!

Combigene (0,65). Snart i mål med inledningen av spännande fas III-studier. Massa algos och blankare som trycker ner kursen men snart kommer det rätta värdet fram!

Edit: la till stängningskurserna.
Senast redigerad av backwardation 2021-01-22 kl. 20:49.
Citera
2021-01-22, 21:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backwardation
Shamaran (0,27). Denna gamla goding kommer snart åka iväg när oljepriset återhämtar sig. Dessutom har de inte delat ut en krona utan återinvesterar allt i rörelsen så vi kommer få god avkastning!

Combigene (0,65). Snart i mål med inledningen av spännande fas III-studier. Massa algos och blankare som trycker ner kursen men snart kommer det rätta värdet fram!

Edit: la till stängningskurserna.

Två guldtips!

Ja det är alltid störigt mär blankare, baissare och robotar trycker mer kursen!
Citera
2021-01-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbud
Abelco Investment Group.

Det kan inte bli mycket billigare, senast: 0,111. Nästan 6000 ägare på Avanza, vilket förstås är ett bra tecken, ingenting kan gå fel egentligen, ALL IN.

Lägger också en röst på Terranet (som jag själv redan äger) som nu tyvärr passerat kronan, men fortfarande mycket potentiell uppsida.

Tänkte nämna denna fina aktie också, hade den för ett par år sen, gick minus en rätt fin procent
Citera
2021-01-22, 21:41
Medlem
Diablo1118s avatar
Privatekonomi --> Värdepapper, valutor och råvaror: allmänt
/Moderator
Citera
2021-01-22, 21:45
Medlem
Slår ett slag för Beowulf Mining.
Raket deluxe säger jag bara
Citera
2021-01-22, 21:55
Medlem
stockcocks avatar
Vi måste ju för tusan ta med den gamla pumpen Saxlund Group från First North, väger just nu in på 0,522 SEK!

Tycker även att Alelion Energy Systems, från First North, kan vara intressant. Kursen står just nu i 0,797 SEK! Utvecklar litiumbatterier, mest till truckar. Men kanske kan man sadla om och börja tillverka till EV?
Senast redigerad av stockcock 2021-01-22 kl. 21:57.
Citera
2021-01-22, 22:09
Medlem
Ringhals3s avatar
Ohhh! Det forsar in fina tips!

Om man har aktier för under 80k så har man 0 kronor i courtage hos Avanza och Nordnet så man kan regga nytt ISK hos en av dem som man inte redan är kund hos så blir det billigt att starta "fonden" *medans babben mostafa tar på sig en kostym och spatserar genom ica som en jävla shejk*för er som vill med på raketen!

( råkade komma åt "klistra in" när jag gick tillbaka och la till citationstecknen på "fonden" men den inklistrade texten om invandrares klädvanor får vara kvar! Det blir dyra kostymer 24/7 för alla som hakar på här!).
Citera
2021-01-22, 22:12
Medlem
Miris Holding. Kostar just nu 0,025 kr och jag köpte in mig i den för 200 kr för ett tag sedan.

Ser sedan att ingen tagit med den ultimata öresaktien. Den som när jag kollar på Avanzas aktielista är den som är billigast av alla som är möjliga att köpa:
Multidocker cargo handling, 0,017 kr
Senast redigerad av mattep74 2021-01-22 kl. 22:17.
Citera
2021-01-22, 22:12
Medlem
Bankdosas avatar
Hm, båda mina tips, som jag tänkte komma med, är redan nämnda. Nämligen Abelco Investment Group och Beowulf Mining PLC.
Citera
2021-01-22, 22:30
Medlem
spermaoffrets avatar
Går rykten på stan att Oscar är vräkt :/

va vet vi om deras förehavande egentligen?
Senast redigerad av spermaoffret 2021-01-22 kl. 22:33.
Citera
2021-01-22, 22:55
Medlem
nerdhs avatar
Kul ide'. Man botaniserar inte så ofta i denna undervegetation.

De flesta verka vara på väg mot botten sedan lång tid, men varför inte. Om inte annat kan man nog hitta en och annan guldklimp bland gruset.

Man kan se en sån här "fond" som ett verktyg att hitta aktier med dold potential.

Här är ett gäng som jag hittat med reservation för att någon hunnit nämnas.

1. Fastout Plattformar för drönarpiloter mot kunder.
2. Sealwacs övervakning av svetsfogar
3. ESEN streaming e-sports
4. NEXAR anordnar talangtävlingar
5. EURI B veterinär diagnos
6. Transiro digitala order transportbranschen
7 OBAB e-handel mot kvinnor
8. Archelon Gruv bas, ädelmetaller och sällsynta jordartsmetaller
9. NETJOB Rekrytering
10. Real Hold Bostads och samhällsfastigheter
11. Vertical Venturs annonsering mobilsurf
12. Brandbee IT-plattform för publ och redigering videos
13. Optimobile software trad telefoni med internet o wifi