Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Men kära lilla vän. Har du inte förstått ursprungsfrågan? Tycker du att AZ-vaccinet är skit? Är Pfizervaccinet och Moderna's Guds gåva till mänskligheten?
För det är ursprungsfrågan. Det är du som drar iväg. Någon vaccinmotståndare är jag inte och mRNA-tekniken är både elegant och hoppingivande.
Men mycket dyr. Och kommer inte att vara något för icke-västländer. Av flera olika skäl. Det kommer dock AZ-vaccinet. Tillsammans med det ryska och det kinesiska.
Men kära lilla vän, vilken tur att jag kan påminna dig om vad vår diskussion handlar om 😊.
Du har kommit med desinformation om i det här fallet Comirnaty och jag har talat om hur det egentligen ligger till men du är oförmögen att ta till dig det jag skriver.
Detta är ursprunget till diskussionen:
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Ja har du en länk till rapporten? Mig veterligen har Pfizer inte publicerat någon peer-reviewed. Vi har bara deras ord på det.
Och Pfizer har ett nödgodkännande och inget annat
Det återstår att se hur marknaden för vacciner utvecklar sig, hur produktutvecklingen artar sig samt hur effektiva de är på längre sikt etc.
Det har bara gått några få månader så det är alldeles för tidigt för att sia om utvecklingen. Personligen har jag ingen preferens vad gäller vare sig det ena eller det andra vaccinet. Till skillnad från dig litar jag på EU:s godkännandeprocess.
De kinesiska och ryska vaccinerna vet vi inte så mycket om ännu, men det är bara att hoppas att de är både säkra och effektiva för de grupper som behöver vaccin som bäst.