2021-01-22, 19:33
Medlem
freeriderXIIs avatar
I denna video attackerar en grupp jätteuttrar en cayman och ni får se vem som vinner.

Här en annan video om jätteuttern ett djur som även alligatorer och ormar är rädda för.

Det är något osmakligt med deras flockljud. Lite som flodens hyena.

Har någon här sett den live?

Finns det videos där de besegras av något annat djur?
Senast redigerad av freeriderXII 2021-01-22 kl. 19:44.
Citera
2021-01-22, 19:53
Medlem
OpieWinstons avatar
Varför skulle detta var ett troll?

Jag tycker att det vara intressant material, jag kollade båda klippen.
Lite ny kunskap som var spännande.
Citera
2021-01-22, 19:57
Medlem
freeriderXIIs avatar
En organiserad kamp mellan Jätteuttrar och björn hade varit spännande att se. Men Sydamerika har väl bara Glasögonbjörn vilken är för passiv och liten, hade mer tänkt mig en fight mellan grizzly och jätteuttrar i vatten.

.
Citera
2021-01-22, 20:02
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpieWinston

Varför skulle detta var ett troll?

Jag tycker att det vara intressant material, jag kollade båda klippen.
Lite ny kunskap som var spännande.

Tack jo jag tyckte det var intressanta videos om ett djur man inte hört så mycket om, alltså just den rasen Jätteutter. Vanlig utter är ju mer beskedlig. Jätteutern har präglats av sin tuffa miljö i Sydamerika minst sagt.
Citera
2021-01-22, 20:06
Medlem
Jailhouserocks avatar
Intressanta klipp, aldrig hört talas om jätteuttern. Galna djur!
Citera
2021-01-22, 20:11
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
I denna video attackerar en grupp jätteuttrar en cayman och ni får se vem som vinner.

Här en annan video om jätteuttern ett djur som även alligatorer och ormar är rädda för.

Hur hade de ihjäl caymanen?
Ser inte riktigt hur det gick till.

Innan har jag sett uttrarna som gulliga små djur, här ser man att de är rätt hårda och råa inget man skulle vilja träffa på om man badade.
Intressanta videor.
Citera
2021-01-22, 20:35
Medlem
OpieWinstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Hur hade de ihjäl caymanen?
Ser inte riktigt hur det gick till.

Innan har jag sett uttrarna som gulliga små djur, här ser man att de är rätt hårda och råa inget man skulle vilja träffa på om man badade.
Intressanta videor.

Nej, dom hade du absolut inte velat stöta på i vattenmiljö, förmodligen inte på land heller.
Citera
2021-01-22, 21:55
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:

Sett flera dokumentärer om jätteuttrar på National Geographic, de brukar skrämma iväg ensamma kajmaner och anakondor av mindre storlek. Kajmaner faller även offer för jaguarer och större anakondor så ingen jätte bedrift att de klarar av dem. Tveksamt om de vågat ge sig på en jaguar eller en stor grön anakonda samt en större kajman, ensamma så hade de inte haft något att sätta emot mot dessa djur.

Citat:
En organiserad kamp mellan Jätteuttrar och björn hade varit spännande att se. Men Sydamerika har väl bara Glasögonbjörn vilken är för passiv och liten, hade mer tänkt mig en fight mellan grizzly och jätteuttrar i vatten.

.

De hade aldrig haft en chans mot en grizzlybjörn, inte ens i numerärt överläge. Björnen är extremt stryktålig och styrkan på en grizzlybjörn är tillräckligt för att döda en tjur med ett enda slag.
Citera
2021-01-22, 22:10
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Undrar om nån människa någonsin har blivit dödad av jätteuttrarna? Det borde väl inte vara helt otänkbart.
Citera
2021-01-22, 22:35
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag vet inte varför men finns det inte någon liknad mellan Cristiano Ronaldo och en jätteutter?
Citera
2021-02-03, 09:07
Medlem
Citat:
Jag vet inte varför men finns det inte någon liknad mellan Cristiano Ronaldo och en jätteutter?
Jo, det ser ut som att dom har ett kilo hårgele.
Citera
2021-02-03, 16:47
Medlem
Citat:
Nä. Predator-mobbing är inte ett helt ovanligt beteende bland djur med någon form av social förmåga. Det vanligaste man ser är väl skator som jävlas med katter, men beteendet förekommer bland många däggdjur, fåglar och fiskar. Däribland människa. Det är ingen egentlig skillnad på detta och bybor som jagar bort varg eller björn med högafflar, etc.

Naturen är osmaklig, men uttrarna är inte alls ensamma om sitt beteende.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mobbing_(animal_behavior)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in