2021-01-22, 13:38
Medlem
Dadelmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dadelmannen
Finns den där protestlistan de pratar om online?

Känns som om det är ngt jag missar i kommunens resonemang, måste finnas ngt rimligt skäl bakom? Detta verkar ju nu bara ologiskt.

Med lite tur ändrar de sig när media ligger på. Politiken som är lite mera känslig för opinion (inte helt tondöv) går in och löser det. Annars är det ju helt uppåt väggarna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/henrik-far-behalla-jobbet-trots-allt

Ha, just det som hände. Vettigt ändå. Fan vad skönt. Synd bara att man ska behöva ställa till mediacirkus för en sån sak.
Citera
2021-01-22, 13:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Chefer 7nom just kommun med noll fingertoppskänsla. Inget nytt direkt. Förstår att assistenten var tvungen att lämma rummet. 25 är här får du en guldklocka för allt ditt slit och vi hoppas du fortsätter minst 25 år till. Nix du får sparken!
Citera
2021-01-22, 13:46
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Ok så här är en snubbe med ett allvarligt handikapp. De flesta i den gruppen har 100% sjukersättning. Den här snubben har hittat en nisch där han på något sätt kan bidra till samhället. Han känner mening. Han hejar på kollegorna som hejar tillbaks. Han sprider glädje. Han har suttit och kluvit ved i åratal.

Sen kommer något LEAN-miffo som just gått kurs för att "inspektera" verksamheten. Hon ser Henke som sitter och klyver ved. Hon letar igenom dokumenten och reglerna. De kallas säkert "styrdokument". Det står inget om vedklyvning. Henke får sparken. Den här personen som sparkade Henrik är den kroppsliga manifestationen av allt som är fel i svensk förvaltning: man ger sig på fel person. Det är enkelt att hacka på Henrik. Man måste till och med; "vi följer bara reglerna. Tyvärr medger inte reglerna den här verksamheten". Nürnberg-försvaret.

Däremot de stora fiskarna som verkligen spelar någon roll, de går fria. Korruption på PEAB, "starke män" som ger bygglov till polaren eller ändrar detaljplan så sommarstugan får plats vid vattnet, pengar som kräks ut på de mest sinnessjuka scamsen inte ens normalbegåvade mellanstadieelever skulle falla för. Allt går. Utom vedklyvning tydligen.
Citera
2021-01-22, 13:49
Medlem
Så brukar det gå när M och KD styr. Inget nytt här. Lite komiskt också att det är höger-bögarna som gråter över detta i tråden. Oj vad ni kommer gråta när väl SD får mer inflytande i Sverige
Citera
2021-01-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
säkert nån adidas riddare som får jobbet

Det går ju inte att komma ifrån att det är människor som Henrik som får ta den första och största smällen när vi har en så stor andel utav befolkningen som inte är självförsörjande, och därför behöver likande stöd som en infödd cpskadad får.

Misstänker att han hade en anställning via Samhall. Förr i tiden så gick ju dom jobben till svenskar som inte kunde försörja sig, idag så räcker ju helt enkelt inte resurserna till. När en majoritet utav utomeuropeer inte kan försörja sig så är det människor som Henrik som får stå tillbaka.
Citera
2021-01-22, 13:53
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
fan han sitter ju i cp stolen, kan ha då stå o klyva ved o kasta upp på flak , eller sittar han där i sin hytt o tittar ut hela dagaarna?hoppas dom gjorde en riktig tidsstudie på han , sen är jag inte helller partisk, kommunerna ska väl också göra tidsstudie på såna avdelningar såsom miljökontoret o dom som bara sitter o skickar pappar mellan varandra , typ förskolelärar-kråkslott.

En som inte betalar för parasiterna
I Henriks fall har du alternativen:

1) Betala för att Henrik sitter hemma. Henrik är ledsen.

2) Betala för att Henrik klyver ved. Henrik är glad. Det klyvs ved.

3) Betala inget för Henrik. Henrik dör.

Alla rationella människor ser bara ett möjligt val.
Citera
2021-01-22, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Så brukar det gå när M och KD styr. Inget nytt här. Lite komiskt också att det är höger-bögarna som gråter över detta i tråden. Oj vad ni kommer gråta när väl SD får mer inflytande i Sverige

Den där argumentationen håller ju (tyvärr) inte.
Sossarna har haft makten nu sen 2014. Ser vi på ett längre perspektiv så har S haft makten i ca 80/100 senare åren.
Du visar ju prov på en socialdemokratisk paradgren; konsten att sitta vid makten, men betee sig som att man sitter i opposition.
Citera
2021-01-22, 13:57
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Lugna dig och håll dig till ämnet, snälla.

Det enda jag gjorde var att informera att Alingsås var borgerligt styrt och att detta var klassiskt exempel på borgerlig politik, som jag absolut ogillar, men det gör mig inte till globalist - vad det nu är.
Jag tycker detta perfekt exemplifierar sossepolitik. Man ska göra allt för att försvåra arbete. Särskilt för de som går på olika bidrag. Om det är nån handikappad jävel som hittat någon meningsfull sysselsättning så ska man trycka till så in i helvete. Nåt sånt skit vill vi inte ha.

Jag tror väldigt få borgare har något emot att Henrik arbetar istället för att sitta hemma. Att sitta på arslet är en klassisk sossesport.
Citera
2021-01-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Den där argumentationen håller ju (tyvärr) inte.
Sossarna har haft makten nu sen 2014. Ser vi på ett längre perspektiv så har S haft makten i ca 80/100 senare åren.
Du visar ju prov på en socialdemokratisk paradgren; konsten att sitta vid makten, men betee sig som att man sitter i opposition.

Visserligen har de haft makten. Men sedan går vi dock på kommunalnivå, inte så att sossarna har makten över varje kommun.
Citera
2021-01-22, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rullandegalning
https://www.mittskifte.org/petitions/alingsas-behover-henriks-ved-2?bucket&fbclid=IwAR3m6zfLPBPWJx-L4Deb29LdzHIVvk5sjSxu3B-RfgeROfxv9wIjBFLb2I0

Namninsamling för att han ska få tillbaka sitt jobb👍
Såklart man skriver på. nu är det
12 465 underskrifter...

Hoppas fler i hela landet skriver på...

Just nu från sidan
" 12 465
av 15 000 underskrifter"
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceyifam2
Idiotiskt. Det enda som händer här är att kostnaden flyttas till en annan budget, samhället kommer ändå att betala. Sedan har säkert räknenissarna räknat på det här, alla typer av förändringar innebär nämligen att en del brukare/patienter/whatever faller bort då de inte orkar eller kan ta tag i ansökningar etc. I bästa fall får anhöriga steppa in, i värsta fall sitter någon och stirrar in i en vägg och går en för tidig död till mötes.

Räknenissar är väldigt bra på att räkna på vad saker kostar, och det har blivit enklare med datorers hjälp, men de är rätt dåliga på att räkna på vad inte saker kostar. Hänger ni med? Det är lätt att räkna ut att kommunala åtgärden X kostar Y pengar, men vad kostar det om man tar BORT åtgärden X? Det är tydligen jävligt svårt att räkna ut. Men förhoppningsvis hamnar kostnaden hos någon annan, tänker räknenissarna.
En annan besläktad fråga är ju "varför går det inte längre bra att klyva ved?". Det har ju gått bra i åratal. Vad har ändrats? Just det här argumentet de kör med att det är "omöjligt" och "inte går" att ha verksamheten eftersom det inte "ingår i uppdraget", hur var det möjligt fram tills nu? Jag stör mig som fan på detta återkommande påpekande om att saker är "omöjliga" när de uppenbarligen är tvärtom möjliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Visserligen har de haft makten. Men sedan går vi dock på kommunalnivå, inte så att sossarna har makten över varje kommun.

Rätta mig om jag tolkar dig fel.
Du menar alltså, bara s hade haft lite mer makt i kommuner och regioner, så hade inte samhällsutvecklingen sett ut som den gör?
Min intention är inte att försvara borgligheten, dom är minst lika skyldiga som S till hur nutiden faktiskt ser ut för det stora folkflertalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in