2021-01-22, 09:18
Medlem
Beror nog mest på hans retorik.

Sedan murbygget mot mexico, inreseförbud från muslimska länder och att han hoppade av parisavtalet.
Citera
2021-01-22, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Jag ska börja mynta ett ny-ord nu framöver: projicerad verklighet

Det är precis vad allt de senaste 10 åren är. HBTQ, Greta, BLM, Rasism och så vidare... Folk blir som tokiga, alla samtidigt och på exakt samma vis. Kortnämnt NPC som förvisso redan existerar.
Bra ord, först sätter MSM problembeskrivningen på sina artiklar och sen kommer deras förklaringar. Det ger två saker dels en falsk verklighetsbild. Men människor inser lite också att saker inte stämmer. Det blir en form av Gaslighting. Inte konstigt att folk inte mår bra.
Citera
2021-01-22, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Jag kollade upp dethär nu och du förvränger citatet. Du ger sken av att ”downplay” att Trump menade att han ville mörklägga viruset från befolkningen. Du glömde citera de nästföljande orden: ”....Because i dont want to create a panic”. Han sa så, i samma mening, bokstavligen. Det är skillnad på att mörklägga och att lugna en panik.

Ironin i att du kallar folk här inne för foliehattar för att dom inte tror på media, när du själv förvränger citat och förfalskar och vinklar saker totalt illasinnat.

Och du snackar om att Trump visste om virusets dödlighet den 28e januari. Bara TRE dagar efter det så hade all flyg stoppats från kina, på trumps order. Är inte det handlingskraftigt?

Jag säger det igen. 400.000 döda är en bra siffra för Amerika. En befolkning på 350 miljoner och bara 400.000 döda. Det hade kunnat bli så sjukt många fler om han inte varit så resolut som han var.

"panik" för dig - du tror han tänkte på människor som skriker och har panik?
Mer troligt - han tänkte på börskurser, ekonomi. Den typen av panik.
Oavsett - faktiskt. Hur kan du försvara det?

"Bara TRE dagar efter det så hade all flyg stoppats från kina, på trumps order. "
1) Två flygbolag stoppade sina flyg INNAN trump la sin order.
2) USA var inte direkt först, ca 40 andra länder la restriktioner ungefär samtidigt.
3) Alla flyg stoppades inte ens heller...

Vad spelar det för om med "stopp" om 440 000 passagerare släpps in utan test? Ingen karantän?
Sett bilderna där ALLA Kina resenärer klumpades ihop i långa köer ut genom terminalen...

Ett stopp utan vidare hantering, värdelöst.

400 000. Det hade varit sjukt många färre om han varit en ledare som tagit tag i hanteringen direkt, satt upp mål och varit tydligt med att detta var en dödligt smitta.

Nu... "this their new hoax" sa han om Corona i relation till demokraterna....
Citera
2021-01-22, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrDrapa
En av svagheterna hos Trump var att han tror att logik och rättvisa alltid övervinner dumhet och vantolkningar. Han förstod inte att om han sa "God morgon " till någon och denne hade sovit dåligt så skulle det tolkas som att "Trump hånar person med sömnproblem..." Det finns så onda människor som sprider sådana lögner om det gagnar deras "sida".

Svara på frågan istället:

HUR SKULLE TRUMP SOM ENDA MÄNNISKAN PÅ JORDEN HA VETAT DETTA???? Och, påstår ni att om han hade sagt detta så skulle alla helt plötsligt ha lyssnat på honom, och inte rört upp en ny hatstorm om att Trump var en "fear-monger"???

Snälla, svara på detta!!

Eller låtsas inte om det om du tycker att det hela faller på sin egen orimlighet och egentligen är en vantolkning av en lösryckt del av ett samtal, om man tittar lite nyktert på det!

Konstigt, resten av världen visste ju, det var rejäla lockdown över världen.
Sydkorea, Kina mfl stängde ned totalt tidigt.

Syd Korea hade tester klara i början av februari, Tyskland, WHO...
USA hade godkända tester i slutet av februari. Wow.

Under tiden så sa han det var bara en smittad, det går över snart osv.
Klart han kan säga det.... INGEN testades ju!!!
Ca fyra hundra corona tester i HELA USA vid den 20e februari!
Citera
2021-01-22, 09:54
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Prova att googla 14 points of fascism.

Du bör, för övrigt, lära dig vad ordet 'konspirationsteori' betyder.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Konspirationsteori

Till att börja med kan vem som helst kan slänga ihop en lista över olika tecken på fascism och den lista som presenterats här i tråden är på intet sätt den enda, men även om man nu skulle se den som en komplett checklista för fascism så gäller det även att, utöver att presentera listan, knyta Trump till den.

Vissa av dessa punkter stämmer väl in på Trump, andra inte, och i vissa fall stämmer punken till och med bättre in på hans motståndare, så att endast slänga fram en lista utan något mer ger inte så mycket.

Fascism är för övrigt ett nästan lika uttjatat och urvattnat begrepp som rasist nu för tiden så anklagelser om fascism saknar inte sällan substans.

När det gäller Trump skulle i min mening nationalist vara en mer sanningsenlig benämning och även populist kan jag väl köpa, men fascist? Nej, knappast.
Citera
2021-01-22, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag försöker genuint förstå detta. Sedan dag ett har media tillsammans med deras zombie-konsumenter hatat Trump. Alltså på riktigt hatat.

Det är för att Trump gått emot elitens politiska intressen. Den politiska eliten & donationsklassen avskyr Trump, och massmedia med CNN i spetsen är elitens och donationsklassens förlängda arm och megafon. Sen finns det sorgligt nog en massa NPC-pappskallar bland det vanliga folket som köper massmedias lögner och narrativ rakt av.

Det är inte svårare än så här. Man behöver inte hålla på med tramsiga konspirationsteorier om blodssekter. Trams-konspirationsteorierna promulgeras för övrigt av etablissemangs-media i ett försök att misskreditera och förlöjliga folkets berättigade klagomål.

Folket är förlorare i slutändan, oavsett om du är vänster, center eller högerorienterad.
Citera
2021-01-22, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Prova att googla 14 points of fascism.

Du bör, för övrigt, lära dig vad ordet 'konspirationsteori' betyder.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Konspirationsteori

Fascism är när statens och de stora multinationella bolagens intressen flyter samman och inkorporeras med varandra, och när folket och individen lämnas i sticket som en följd av detta. Hur Google exempelvis lyckas utradera konkurrenter på den fria marknaden med hjälp av staten är ett tecken på fascism.
Citera
2021-01-22, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrDrapa
Jag tycker "sanningsministeriet" var lite fega när de drog "bara" 30000 lögner ur arselet. Varför inte en miljon, eller en MILJARD, eller förresten fler lögner än det finns atomer i universum!!! stjärnstopp!!!!

Jag menar, det verkar finnas idioter som köper alla absurditeter utan att ens göra en basal rimlighets-check... F*n vad sorgligt att det numera går att lura i folk vad som helst!

Har du gjort en rimlighetskontroll då?

Hur många lögner är det? 20 000? 10 000?
Vilka lögner kan du motbevisa?
Om det finns 10 000 "falska" lögner måste du ju snabbt kunna ge en lista på säg 50 där fakta-kontrollen felat? 10 st då?

Hans icke existerande ödmjukhet är pinsam, och en direkt konkret anledning enligt TS.
Alla normala tänkande människor inser att man kan ha fel, säga fel, ha fel. Men Trump erkände aldrig några misstag. Aldrig.
Citera
2021-01-22, 10:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Jag försöker genuint förstå detta. Sedan dag ett har media tillsammans med deras zombie-konsumenter hatat Trump. Alltså på riktigt hatat. De pratade om riksrätt en timme efter att han blev insvuren, innan han ens hade hunnit ta två andetag som president. Allt som Trump gjorde, oavsett om det var positivt eller negativt, rapporterades med en oerhört negativ underton. Jag kan minnas EN ENDA GÅNG då Trump fick positiv kritik av media, och det var när han, helt dåraktigt, skickade 60 missiler mot Syrien 2017. Då började media prata om att detta var det mest "president-aktiga" han gjort. Alltså att bomba ett annat land.

Många Trump-trådar blir helt nedsmutsade av NPC-armen här på detta forum. Alla vet vilka det är. Jag skickar en vädjan till er, snälla, ska ni skriva här så förstör inte tråden. I den här tråden ska vi alltså försöka redogöra för de konkreta sakerna som Trump gjorde som gjorde att han var så hatad.

Håll god ton.

För min del straffade han ut sig när iom ”grab-them-by-the-pussy”-incidenten. Tyckte att han var rätt rolig och en frisk fläkt fram till det.
Citera
2021-01-22, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
För min del straffade han ut sig när iom ”grab-them-by-the-pussy”-incidenten. Tyckte att han var rätt rolig och en frisk fläkt fram till det.

Har du aldrig pratat svinigt om kvinnor bland dina polare?
Citera
2021-01-22, 10:33
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Skitstormen började ju innan han gjort något, så det hade såklart inte med vad trump gjorde, utan vilka han backade upp.

MSN sa ju att om trump kommer till makten får vi börsras, arbetslöshet, kärnvapenkrig och misär.

Istället så gick det totalt åt andra hållet och gängen lipade ännu mer. För det är de bra på att lipa.

Trump gick till historian som den mest fredsälskande och nationella presidenten på länge. Och fick bara skit.

Nu kommer biden, räkna med följande:
Invandring i absurdum
Höga skatter
Nya krig
och mer gestapo.
Citera
2021-01-22, 10:34
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Har du aldrig pratat svinigt om kvinnor bland dina polare?

Många gånger. Men det har varit på skämt. I min värld är man en jävla råtta om man på riktigt anser att det är ok att grabba tag i nån annans fitta utan dennes tillåtelse. Då ska man inte ha makt. Man ska ha stryk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in