Citat:
Ursprungligen postat av
dic-tator
Du kanske inte läste mitt tidigare svar. DONALD TRUMP SÄGER TILL BOB WOODWARD I INSPELNINGEN ATT HAN KÄNNER TILL ATT COVID19 ÄR 5X MER DÖLIGT ÄN THE COMMON FLU. MEN ATT HAN INTE VILL DELGE ALLMÄNHETEN DETTA.
HAN VILL ISTÄLLET "PLAY IT DOWN.
"ITS GONNA GO AWAY. JUST LIKE THE FLU IT WILL BE GONE IN TWO WEEKS"
.
Jag kollade upp dethär nu och du förvränger citatet. Du ger sken av att ”downplay” att Trump menade att han ville mörklägga viruset från befolkningen. Du glömde citera de nästföljande orden: ”....Because i dont want to create a panic”. Han sa så, i samma mening, bokstavligen. Det är skillnad på att mörklägga och att lugna en panik.
Ironin i att du kallar folk här inne för foliehattar för att dom inte tror på media, när du själv förvränger citat och förfalskar och vinklar saker totalt illasinnat.
Och du snackar om att Trump visste om virusets dödlighet den 28e januari. Bara TRE dagar efter det så hade all flyg stoppats från kina, på trumps order. Är inte det handlingskraftigt?
Jag säger det igen. 400.000 döda är en bra siffra för Amerika. En befolkning på 350 miljoner och bara 400.000 döda. Det hade kunnat bli så sjukt många fler om han inte varit så resolut som han var.