Citat:
Ursprungligen postat av
Yttenman
Så en snubbe på flashback har "knäckt koden"? Tror du någon, ens på fb, tar dig seriöst så länge du inte länkar portföljen? Starta egen fond kanske, du borde ju kunna bli enormt rik!
Edit: såg nu att ditt konto är från jan 2021. Sorry people for feeding the troll!
Du får tro vad du vill men jag trollar verkligen inte. Tänker inte visa min portfölj heller för jag vill inte avslöja för mycket av metoden. Jag tjänar liksom inget på det, så varför ens göra det liksom.
Däremot vad jag säger är att om man verkligen går in för det så som jag gjort, man skriver egna dataprogram, gör egna simuleringar, diverse statistiska analyser osv. Då kan man verkligen lyckas. Det är mycket hårt jobb absolut och det är ju därför så få verkligen gör det och lyckas.
Det här har varit min dröm i många många år att kunna utveckla en metod som konstant gör pengar. Jag började egentligen att försöka med att knäcka betting marknaden. Det här var runt 2006, då försökte jag utveckla en algoritm som skulle knäcka fotbollsbetting marknaden. Jag hade massor med historiskt data över olika fotbollsmatcher massor med år tillbaka i tiden. Gjorde simuleringar, matematiska beräkningar på målskillnader, odds jämförelser osv. Efter några år kom jag fram till att det inte går att knäcka denna marknad.
Jag lyckades få en edge men problemet var bara att det inte fanns tillräckligt med fotbollsmatcher som hade tillräckligt med omsatt volym för att satsa på dem, samt att min edge inte var så himla stor heller då alla bookmakers hare en på tok för stor overround på sina odds. Tror det ligger på 7% eller nått sådant i medel, vilket med andra ord betyder att för varje 100 kr du satsar så kommer du att torska 7 kr om du inte har nån edge, alltså om du bara bettar slumpmässigt. Att försöka få en edge som är större än vad alla bookmakers har är extemt svårt att göra via matematiska beräkningar. Det går, men inte med mycket.
Då gav jag upp detta och började att koncentrera mig på aktiemarknaden istället. Jag kommer inte exakt ihåg när jag gick över till att försöka knäcka aktiemarknaden men det kan vara kanske 10 år sedan. Dock gick det inte så bra i många år, men sen för några år sedan så fick jag ett helt annat mindset och provade helt andra grejor och det var då jag började inse att jag var nått på spåren.
Jag hoppas bara detta inlägg kan inspirera några av er att det går att knäcka marknaden! Nu är jag som sagt inte 100% säker på att min metod funkar, men jag är 98% säker på det med tanke på alla simuleringar och statistiska analyser som jag gjort under dessa år.
Hur som helst, idag är depån återigen upp! Den är upp +3,16% och då har jag dessutom dollarn emot mig eftersom den gått ner -0,76% då alla mina aktier är nominerade i dollar..
Har inte haft en endaste neråt dag nu sedan den 3:e januari.