2021-01-21, 21:27
Medlem
Har blå portfölj, bestående mestadels av fonder men i stort blå portfölj.

Min chanspost transiro köpt på kursen 0.041 tog ORDENTLIG fart idag, troligtvis insider som köpt 11.5 miljoner aktier genom ENS för 450.000kr sent på eftermiddagen. Drar nog upp mer imorgon.
Citera
2021-01-21, 21:37
Medlem
ReasoningIsTheKeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttenman
Så en snubbe på flashback har "knäckt koden"? Tror du någon, ens på fb, tar dig seriöst så länge du inte länkar portföljen? Starta egen fond kanske, du borde ju kunna bli enormt rik!

Edit: såg nu att ditt konto är från jan 2021. Sorry people for feeding the troll!

Du får tro vad du vill men jag trollar verkligen inte. Tänker inte visa min portfölj heller för jag vill inte avslöja för mycket av metoden. Jag tjänar liksom inget på det, så varför ens göra det liksom.

Däremot vad jag säger är att om man verkligen går in för det så som jag gjort, man skriver egna dataprogram, gör egna simuleringar, diverse statistiska analyser osv. Då kan man verkligen lyckas. Det är mycket hårt jobb absolut och det är ju därför så få verkligen gör det och lyckas.

Det här har varit min dröm i många många år att kunna utveckla en metod som konstant gör pengar. Jag började egentligen att försöka med att knäcka betting marknaden. Det här var runt 2006, då försökte jag utveckla en algoritm som skulle knäcka fotbollsbetting marknaden. Jag hade massor med historiskt data över olika fotbollsmatcher massor med år tillbaka i tiden. Gjorde simuleringar, matematiska beräkningar på målskillnader, odds jämförelser osv. Efter några år kom jag fram till att det inte går att knäcka denna marknad.

Jag lyckades få en edge men problemet var bara att det inte fanns tillräckligt med fotbollsmatcher som hade tillräckligt med omsatt volym för att satsa på dem, samt att min edge inte var så himla stor heller då alla bookmakers hare en på tok för stor overround på sina odds. Tror det ligger på 7% eller nått sådant i medel, vilket med andra ord betyder att för varje 100 kr du satsar så kommer du att torska 7 kr om du inte har nån edge, alltså om du bara bettar slumpmässigt. Att försöka få en edge som är större än vad alla bookmakers har är extemt svårt att göra via matematiska beräkningar. Det går, men inte med mycket.

Då gav jag upp detta och började att koncentrera mig på aktiemarknaden istället. Jag kommer inte exakt ihåg när jag gick över till att försöka knäcka aktiemarknaden men det kan vara kanske 10 år sedan. Dock gick det inte så bra i många år, men sen för några år sedan så fick jag ett helt annat mindset och provade helt andra grejor och det var då jag började inse att jag var nått på spåren.

Jag hoppas bara detta inlägg kan inspirera några av er att det går att knäcka marknaden! Nu är jag som sagt inte 100% säker på att min metod funkar, men jag är 98% säker på det med tanke på alla simuleringar och statistiska analyser som jag gjort under dessa år.

Hur som helst, idag är depån återigen upp! Den är upp +3,16% och då har jag dessutom dollarn emot mig eftersom den gått ner -0,76% då alla mina aktier är nominerade i dollar..

Har inte haft en endaste neråt dag nu sedan den 3:e januari.
Senast redigerad av ReasoningIsTheKey 2021-01-21 kl. 21:42.
Citera
2021-01-21, 21:56
Medlem
Citat:
Så en hemlig snubbe på flashback med 15 inlägg här har kommit på en hemlig metod han vägrar säga något om och hävdar enorma uppgångar i en hemlig portfölj han inte visar...? Okej...

Ja, tyvärr jag kan inte visa nått, jag har investerat på tok för mycket tid i detta för att säga speciellt mycket om min metod.

Jag hoppas dock att ni andra blir inspirerade, i alla fall några av er! Det var det som var poängen med detta inlägg, inte att skryta.

Sen får ni tro att jag är ett troll eller whatever, det är upp till var och en av er.
Citera
2021-01-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReasoningIsTheKey
Ja, tyvärr jag kan inte visa nått, jag har investerat på tok för mycket tid i detta för att säga speciellt mycket om min metod.

Jag hoppas dock att ni andra blir inspirerade, i alla fall några av er! Det var det som var poängen med detta inlägg, inte att skryta.

Sen får ni tro att jag är ett troll eller whatever, det är upp till var och en av er.

Du kan väl visa portföljens utveckling åtminstone? Blurra namn, datum etc. Tror fler skulle ta dig seriöst då och då bli mer inspirerade?
Citera
2021-01-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groom
Vad tycker du om aktien ReneSola (SOL) och vad säger ditt program om den?
(För mig) Den har stor potential, gynnar ännu mer med Biden admin och har gått riktigt bra ett helt år nu.

Tyvärr så säger mitt program att det där inte är ett bra köp att köpa just nu. Alltså grejen är ju den att mitt program inte vet till 100% hur en aktie ska gå, då hade jag ju haft en spåkula och det har jag ju självklart inte, så mitt program kan ha fel såklart.

Dock fungerar programmet som så att det ger mig sannolikheter för hur troligt någonting är. Och vad programmet säger om just den där aktien är att den inte är ett köp eftersom den redan har gått upp så pass mycket.

Programmet skulle inte köpa den där eftersom den gått upp för mycket på för kort tid. Men som sagt, det betyder inte att den inte kan fortsätta uppåt, det kan den säkert. Men det är absolut inte den typen av aktier som programmet köper med dessa enormt sjuka uppgångar.
Citera
2021-01-21, 22:13
Medlem
Citat:
Du kan väl visa portföljens utveckling åtminstone? Blurra namn, datum etc. Tror fler skulle ta dig seriöst då och då bli mer inspirerade?

Det kan jag göra, absolut, men hur tusan lägger jag upp en bild på flashback då? Måste jag ladda upp den på nån extern site och länka? Har ni i så fall nått förslag på en bra site man kan använda för att ladda upp?
Citera
2021-01-21, 22:23
Medlem
Grooms avatar
Citat:
Det kan jag göra, absolut, men hur tusan lägger jag upp en bild på flashback då? Måste jag ladda upp den på nån extern site och länka? Har ni i så fall nått förslag på en bra site man kan använda för att ladda upp?

https://imgur.com/t/upload
Citera
2021-01-21, 22:27
Medlem
Citat:

Trist att inte flashback försöker modernisera sin site lite, som att lägga till en funktion för att infoga bilder t.ex.

Det fanns bland siter för 10-15 år sedan, men 2021 så har Flashback fortfarande inte stöd för det.

Dock har väl inget uppdaterats på flashback på otroligt många år eller har jag fel?
Citera
2021-01-21, 22:30
Medlem
bajssprutans avatar
Ännu en dag seg som sirap i $GME. Ska nog börja titta på fonder istället framåt helgen.

Nej, inga infogade bilder. Flashback ska INTE bli 4chan.
Här skulle det förstås vara smidigt, men forumet skulle bli en katastrof.
Jag tror det fanns/finns nåt script/plugin för det, men det har vissa privacy issues.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-01-21 kl. 22:35.
Citera
2021-01-21, 22:32
Medlem
Ladda gärna upp. Med 20 aktier är det ju grymt bra på 6 veckor, så länge det inte bara är inom green tech?
Citera
2021-01-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groom
https://imgur.com/t/upload

Ok, här är bilderna.

https://imgur.com/a/bMWBjSv

Jag måste förklara lite här bara. Som ni ser så har jag +42% i depån, men då har jag några andra aktier i depån som inte ingår i metoden. Dessa har gått ner vilket har dragit ner min totala avkastning i depån. Om jag manuellt räknar ut hur mycket det gått upp och exluderar de aktier som inte är med i metoden så har jag idag faktiskt precis passerat +50% i avkastning.

Men sen en annan grej, jag startade metoden den 30 november, innan dess köpte jag dessa andra aktier, därav är inte hela kurvan giltig om vi säger så.

Sen som ni ser på slutet av kurvan så har ni en dag med lite nergång, anledningen varför var för att dollarn gick ner efter att USA börsen stängt, för då är det ju fortfarande trading i dollarn. Sen gick den ner lite mer på måndagen innan USA börsen öppnade igen. Så denna lilla nergång är alltså inte en vanlig trading dag. Räknar man vanliga trading dagar så har jag inte gått neråt i depån sedan den 3:e januari.

Sen bifogade jag två extra bilder till er över mina programmeringsprojekt i Eclipse. Som ni ser där så har jag massor med projekt 15-20 stycken. Bl.a. är mina gamla fotbolls simuleringsprojekt med där. Sen som ni ser så har jag också projekt för att ladda ner både odds data, samt aktie data.

Sen på sista bilden så ser ni faktiskt lite kod från min aktiesimulering. Tycker det här borde styrka er tro lite mer i alla fall, som sagt, jag är inget troll och snackar inge skit.

Som ni ser i skärmdumparna så stämmer ju klockan längst ner i högra hörnet även med korrekt tid..
Senast redigerad av ReasoningIsTheKey 2021-01-21 kl. 23:08.
Citera
2021-01-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ladda gärna upp. Med 20 aktier är det ju grymt bra på 6 veckor, så länge det inte bara är inom green tech?

Jag har inte en enda aktie från bubbelsektorerna. Jag har inga energiaktier alls eller någon Tesla, Powercell eller dylikt. Min algoritm anser att dessa är kraftigt övervärderade nu och att det är för stor risk att ens nudda dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in