2021-01-21, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Såvitt jag förstår hade den sköts avsikt att stödja Trump, om det så kostade henne livet. Hade hon inte hörsammat Trump (eller Trump inte tryckt på dårarnas startknapp) hade hon klarat sig utan att bli skjuten.

Du har säkert rätt med poliserna. Det var bara en polis som blev ihjälslagen med brandsläckare, de andra blev bara skadade.

Min poäng:

Spännvidden var tydligen mellan att anfalla beväpnad polis (med tråkigt resultat för minst en polis och minst en "revolutionär"), plundra Capitolium på souvenirer och att ta selfies sittande i Pelosis kontorsstol. Det är inte mycket till revolution, när man samlar vad som gjordes.
Resultatet hade varit annat om man inte hade hunnit evakuera senatorerna. Då hade samhället varit i gungning rejält nu.
Citera
2021-01-21, 20:35
Medlem
Citat:
Du menar alltså att din siffra var fejkad ? Lika fejkad som uppgifterna om stulna röster, kanske ? Att du helt missar att jag visar att gruppen som röjde runt är ännu mycket mycket mindre än din "grova skattning" gör väl bara att det inte går att ta dig på allvar när du gnäller.

Det det handlar om är att det övervägande flertalet av de som röstade på Trump är republikaner, inte Trumpanhängare. Det finns en grupp som, på riktigt, tror att BARA om Trump är galjonsfigur är det bra, men den är förmodligen större än 0,1 % av de 80 miljonerna, men visst, den är mindre (förmodligen betydligt) jämfört med de som väljer parti före person.

Faktum kvarstår: Det handlade om ett par tusen som (i Washington DC) hörsammade Dear Leaders uppmaning om "fight, fight, fight" och av dem tappade ett par hundra besinningen och stormade Bastilj... eh, Capitolium.

Det intressanta är varför den sortens pantade dårar väljer att lyssna på Trump och följdfrågan, varför Trump valde att tala till just dem.

Jisses. När någon säger "99,9%" så menar dom för det mesta aldrig exakt den siffran. Det är något man drar till med. Det vet du mkt väl men som den tönt du är vill du angripa löjliga saker.

Jo tack det vet jag. Var tydligen ändå tvungen förklara mig för dig.

Varför väljer antifa-dårar att lyssna på vänsterns ledare? Vad får dig att tro att Trump talade till extremisterna?
Citera
2021-01-21, 20:36
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Resultatet hade varit annat om man inte hade hunnit evakuera senatorerna. Då hade samhället varit i gungning rejält nu.

Jag tror att Djimmie menade att de "sanslösa Trumpisterna" är en mycket liten grupp, och även om 0.1 % låter litet, så är det en rätt stor population om man tar antalet republikanska väljare som bas. Men det är inte osannolikt att så många som 80.000 är MAGA-idioter och verkligen TROR på det som Trump kolporterat. Även av dessa är det ju inte många som verkligen kan tänka sig att dö för revolutionens sak.

Naturligtvis hade det blivit annorlunda om "revolutionärerna" varit flera, polisen inte skjutit, säkerhetsfolket hade struntat i att agera.
Citera
2021-01-21, 20:36
Medlem
Citat:

Komiker där

Du tror säkerheten för såna personer är så dålig så man inte hinner evakuera? För ett anfall utan automatvapen och organisation..
Senast redigerad av Djimmie 2021-01-21 kl. 20:41.
Citera
2021-01-21, 20:42
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Jisses. När någon säger "99,9%" så menar dom för det mesta aldrig exakt den siffran. Det är något man drar till med. Det vet du mkt väl men som den tönt du är vill du angripa löjliga saker.

Tönt, jag tackar. Töntar skriver 99.9% (eller 0.01 %) när de menar några tusen eller några hundra.

Folk som inte begriper bättre kanske pryder sina uppskattningar och gissningar i den vackra procentdräktens kläde, men det vinner man ingenting på.

Det är lätt att i stället säga att det handlade om ett par tusen minikaozare där ett par hundra spårade ur totalt.
Senast redigerad av Bergakungen 2021-01-21 kl. 20:44. Anledning: Fixade citering
Citera
2021-01-21, 20:52
Medlem
Citat:
Tönt, jag tackar. Töntar skriver 99.9% (eller 0.01 %) när de menar några tusen eller några hundra.

Folk som inte begriper bättre kanske pryder sina uppskattningar och gissningar i den vackra procentdräktens kläde, men det vinner man ingenting på.

Det är lätt att i stället säga att det handlade om ett par tusen minikaozare där ett par hundra spårade ur totalt.

Tack då vet jag hur man ska använda 99,9%. Ska aldrig mer säga att jag är 99,9% säker på något.
Citera
2021-01-21, 20:55
Medlem
Citat:
Komiker där

Du tror säkerheten för såna personer är så dålig så man inte hinner evakuera? För ett anfall utan automatvapen och organisation..

Det ska ju finnas ett bunkerliknande utrymme under Capitolium och som flera av senatorerna troligen flyttades till, den har också en separat utgång. Möjligt att det finns ett antal tunnlar där också.
Pga kärnvapenhotet så byggdes dessa utrymmen redan på 1960-talet typ.
Alla delstaters viktiga byggnader har också sådana utrymmen.
Men det är ju sant att om mobben hade tagit dessa som gisslan så hade ju
lite allt möjligt kunnat hända.
Citera
2021-01-21, 21:02
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Tack då vet jag hur man ska använda 99,9%. Ska aldrig mer säga att jag är 99,9% säker på något.

Då är jag 99.9 % nöjd!

(Du var med på att jag inte tyckte särskilt annorlunda i sak?)
Citera
2021-01-21, 21:47
Medlem
Citat:
Komiker där

Försvaret fixade inte det oorganiserade anfallet utan automatvapen.
Citera
2021-01-21, 22:11
Medlem
Citat:
Försvaret fixade inte det oorganiserade anfallet utan automatvapen.

Statskuppen lyckades alltså?

Skillnad på yttre och inre försvar.
Citera
2021-01-21, 22:47
Medlem
Citat:
Statskuppen lyckades alltså?

Skillnad på yttre och inre försvar.
Det lär visa sig hur nära det var och hur organiserat kuppförsöket var. Det finns många att förhöra. En inblandad benådades tyvärr innan.
Citera
2021-01-21, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
https://www.youtube.com/watch?v=DAqABAREPJk&ab_channel=MSNBC
Citat:
Rachel Maddow shares new reporting from the Washington Post that the Pentagon now admits, after days of denials, that Lt. Gen. Charles A. Flynn, the brother of disgraced former Trump NSA Michael Flynn, was involved in a key meeting on the military response as Trump supporters rioted in the U.S. Capitol. Aired on 01/21/2021.

En kommentar: So the Army officials in that room and Flynn s brother in on insurrection and not providing help to capitol???
If so, they should all be removed immediately from their post!

Michael Flynns bror var på något sätt inblandad. Skulle tro att det blir mer utrett så att man får veta vad som hänt. Och nu finns inte benådningar på bordet längre. Det var därför National Guard tog tid tydligen.

Citat:
Det lär visa sig hur nära det var och hur organiserat kuppförsöket var. Det finns många att förhöra. En inblandad benådades tyvärr innan.

Att Michael Flynns bror i ledningen på Pentagon satt och vägrade att låta National Guard hjälpa dem trots att läget var kaotiskt med många skadade. Även Trump vägrade att låta NG hjälpa till i situationen.

Att Pentagon sen har ljugit om att broder Flynn satt där och nekade visar ju på att det är rätt rötet fortfarande.

Och organiserat så klart. Folk kom dit och hade hjälmar med sig, vapen och annat som man i regel inte har med sig på ett rally. Den kvinnan som eventuellt stal Pelosis laptopp stod och skrek åt folk vilken väg de skulle gå. Och det fanns flera som visade vägen.

Har inte sett något mer om vilka som var på visningarna på CH den 5 januari och om de kongressledamöter som visade runt dem? Någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in