2021-01-21, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
En s.k. lockdown.
Vad innebär en "lockdown" konkret?
Citera
2021-01-21, 20:18
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
¨
Jag hoppas det är någon form av missuppfattning bara. Att beslagta en annan nations vaccinleverans kan knappast vara bra för bilden internationellt. Vi får se om internationella medier plockar upp detta.

Den tanken slog mig också att det kanske var ett missförstånd mellan beslutsfattare och tullen. Vi får verkligen hoppas att de har en förklaring. Försökte läsa lite danska nyhetstidningar men de nämner inget alls.
Att Frankrike var otroligt ego i början var otroligt fult men om nu Danmark beter sig så här mot oss så känns det i mitt nordiska hjärta, ett otroligt svek
Citera
2021-01-21, 20:21
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Bra! Alla får ta sitt ansvar mot kräken nu.

Personligen sitter jag och plockar bort danska produkter ur sortimentet i min butik via ordersystemet i mobilen just nu. Har lite problem med att komma på danska varumärken men Dansukkers socker har iallafall stoppats.

Ost.
Vi kanske skall avvakta och se om det är ett missförstånd
Citera
2021-01-21, 20:21
Medlem
Citat:
En s.k. lockdown.

Det var inte så konkret.

Vad ska vara öppet?
-Samhällsviktiga funktioner.

Ok. Har du koll på vem som bedömer om Bobkas grillkiosk i Farsta Centrum är samhällsviktig?
Citera
2021-01-21, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Den tanken slog mig också att det kanske var ett missförstånd mellan beslutsfattare och tullen. Vi får verkligen hoppas att de har en förklaring. Försökte läsa lite danska nyhetstidningar men de nämner inget alls.
Att Frankrike var otroligt ego i början var otroligt fult men om nu Danmark beter sig så här mot oss så känns det i mitt nordiska hjärta, ett otroligt svek

Det var sprutor och nålar man neslagtog. Ej vaccinet i sig
Men illa nog
Citera
2021-01-21, 20:23
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Det var sprutor och nålar man neslagtog. Ej vaccinet i sig
Men illa nog

Jo, det vet jag men tanken slog mig att de kanske även kommer att ta vårt vaccin också
Citera
2021-01-21, 20:24
Medlem
Citat:
Du menar samlingen med Sveriges främsta virusexperter?

Läs på om deras titlar. När har de blivit virusexperter - för att inte tala om epidemiologer?

Och vad fan vet Sauk själv om ämnet?

Jag förstår att en del av gänget har ett oändligt behov av att synas i media, men det ska inte räcka som ursäkt i sammanhanget.
Citera
2021-01-21, 20:24
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Du menar alltså på fullt allvar att du tror att man trixar med siffrorna för att få antalet inlagda på sjukhus att vara färre? Har du någon källa? Galen twitterlänk från konspiratorisk vildhjärna godtages. Självklart.

Kort minne?
Var ju precis vad som hände förra våren.

Folk dog som flugor hemma för att dom aldrig blev intagna på sjukhus.
Citera
2021-01-21, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jo, det vet jag men tanken slog mig att de kanske även kommer att ta vårt vaccin också

Ja uppenbarligen så har man redan börjat sno saker. Då är steget inte långt till att sno även vaccinet.
Citera
2021-01-21, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ursprungligen postat av Urbizzo
1750 % fler dödsfall i Sverige än i Finland

Sverige har dubbelt så många dödsfall som övriga Europa:
https://ourworldindata.org/coronavir...ickerSort=desc

Ja det är fler som är oförsiktiga i Sverige - bara desto större anledning att vidta starkare åtgärder

Sorry:

Citat:
En sammanfattning från European Molecular Biology Laboratory uppskattar att om Lockdown lyckas minska infektioner med det tidigare Sars-CoV-2-viruset med 90 procent är motsvarande siffra för den brittiska varianten endast 20 till 40 procent.

i Tyskland har man nu infört obligatorisk användning av F2-masker i butiker och allmänna kommunikationsmedel. Plus 2 meters minimiavstånd. I ett desperat försök att försöka kontrollera smittan.
Senast redigerad av sno 2021-01-21 kl. 20:27.
Citera
2021-01-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Läs på om deras titlar. När har de blivit virusexperter - för att inte tala om epidemiologer?

Och vad fan vet Sauk själv om ämnet?

Jag förstår att en del av gänget har ett oändligt behov av att synas i media, men det ska inte räcka som ursäkt i sammanhanget.

Jag förstår att du som har ditt sovrum tapetserat med bilder på Tegnell och Wold inte tror att det finns riktiga virusexperter.
Citera
2021-01-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Kort minne?
Var ju precis vad som hände förra våren.

Folk dog som flugor hemma för att dom aldrig blev intagna på sjukhus.
Så du menar att man skickar hem folk eller undviker att ta in folk på sjukhus i syfte att det ska se bättre ut i statistiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in