2021-01-21, 12:04
Medlem
Kirobas avatar
Idag en ny EPB analys på Q-rapporten (betald analys)

Kanske det vi ska ta in är att kursrörelserna är så orimliga att de är absurda. Det i sig är ett argument för att blankning i en större utsträckning förekommer än vi tidigare trott.

Nej EPB analysen innehåller inget nytt för vi väntar på Below-Line-Resultaten och kontakterna med regulatoriska myndigheterna torgförs inte inte heller var i processen Umeå befinner sig - regulatoriska myndigheter

Fortsatt riktvärdet är 300% dags kursen
Nej vi befintliga ägare behöver inte göra något, inte ens försvara kursen.
Det är bara att acceptera att det kan finnas 120 – 130% DMYD aktier i omlopp och de 20 – 30% ska återlämnas förr eller senare.
Omsättningen är marginell.

https://links.penser.se/f/a/dmyd_20210121.pdf
Citera
2021-01-21, 12:07
Medlem
Kirobas avatar
"DIAMYD MEDICAL
ERIK PENSER SPÅR START AV FAS 3 UNDER 2H 2021 (Direkt)
2021-01-21 11:02

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Erik Penser bedömer att Diamyd Medical kommer att inleda en registreringsgrundande fas 3-studie med sin läkemedelskandidat Diamyd under det andra halvåret 2021. Preliminära resultat väntas enligt Penser då i slutet av 2024."

https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/01/21/diamyd-medical-erik-penser-spar-start-av-fas-3-under-2h-2021.html
Citera
2021-01-21, 12:38
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Då har Diamyd bara några år på sig att tjäna pengar innan patentet går ut.

Lär bli nyemission också.
Citera
2021-01-21, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau

Ja, tråkigt läge helt klart.
Citera
2021-01-21, 12:57
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

Om inte en partner skriver avtal med bolaget.
Citera
2021-01-21, 14:03
Medlem
Kirobas avatar
Citat:

Jag tycker nog att vi ska låta JT utveckla vilka patent han avser som håller på att löpa ut, som begränsar antalet år som DMYD kan tjäna pengar.
Lm tillståndet från FDA/ EMA påverkas inte av patentsituationen
Och mej veterligen löper övriga patent ut en bra bit in 2030.

JT vet att NE argumentet alltid är ett hot som tar skruv, men skriva det i ett bolag som har strax under 200 miljoner i kassa?

DMYDs VD utökade VD ordet i en video från börsmorgon med orden
Partnerskap före Fas III eller en RE mot "extern Expert investerare"
Citera
2021-01-21, 14:05
Medlem
ImWorthlesss avatar
Skalade av halva mitt innehav förut..
Köp ligger inne igen dock!
Citera
2021-01-21, 14:20
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Jag tycker nog att vi ska låta JT utveckla vilka patent han avser som håller på att löpa ut, som begränsar antalet år som DMYD kan tjäna pengar.
Lm tillståndet från FDA/ EMA påverkas inte av patentsituationen
Och mej veterligen löper övriga patent ut en bra bit in 2030.

JT vet att NE argumentet alltid är ett hot som tar skruv, men skriva det i ett bolag som har strax under 200 miljoner i kassa?

DMYDs VD utökade VD ordet i en video från börsmorgon med orden
Partnerskap före Fas III eller en RE mot "extern Expert investerare"

Du kan tycka alla möjliga saker men om du vill ha hjälp med research får du allt vara lite trevligare. Jag förstår att du är sur och bitter med tanke på hur det här har utvecklats sig och att skjuta budbäraren är en vanlig taktik. Det är ditt eget fel att du sitter i denna surdeg jag försökte faktiskt varna dig. Vill du veta fakta om ditt bolag tycker jag du ska googla.

Google är för övrigt ett intressant bolag att jämföra Diamyd med. Har nästan samma antal ägare på Avanza. Googles placera-forum har 15 poster medan Diamyds forum har 15000. Ett av bolagen är en enda förhoppningsbubbla.... gissa vilket?
Citera
2021-01-21, 15:54
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Du kan tycka alla möjliga saker men om du vill ha hjälp med research får du allt vara lite trevligare. Jag förstår att du är sur och bitter med tanke på hur det här har utvecklats sig och att skjuta budbäraren är en vanlig taktik. Det är ditt eget fel att du sitter i denna surdeg jag försökte faktiskt varna dig. Vill du veta fakta om ditt bolag tycker jag du ska googla.

Haha! Va?!
Du kommer med påståenden du vägrar backa upp och ber den som ifrågasätter dig att själv leta upp.. 🤦‍♂️
Citera
2021-01-21, 16:08
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Haha! Va?!
Du kommer med påståenden du vägrar backa upp och ber den som ifrågasätter dig att själv leta upp.. 🤦‍♂️

Helt riktigt. Jag tänker inte söka igen och det är faktiskt ni som ska göra er egen research. Detta borde du kollat INNAN du investerade.

Här är lite förslag på söktermer som herr ImWorthless kan använda om han verkligen vill veta. "Diamyd" "patent"
Citera
2021-01-21, 16:23
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Helt riktigt. Jag tänker inte söka igen och det är faktiskt ni som ska göra er egen research. Detta borde du kollat INNAN du investerade.

Här är lite förslag på söktermer som herr ImWorthless kan använda om han verkligen vill veta. "Diamyd" "patent"

Tack JT för att du ser ikke existerande problem
Du har inget behov av en research
Och vi har gjort researchen
EPB analysen bekräftade vårt beslut
Uppstart Fas III prognostiserar EBP till Q2 2021 och Ja vi vet att ett kapitaltillskott behövs som Partnerskap / extern Expert investerare kommer bidra med.
Citera
2021-01-21, 17:22
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

Har redan sökt innan jag investerade och följt bolaget relativt slaviskt sedan dess

Men det roliga i kråksången är att du häver ur sig saker som du sen vägrar presentera fakta på.
Skjuta sig själv i foten kallad det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in