2021-01-21, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Låt oss se. Du startar en tråd. Sen visar det sig att...
Du eftersöker ingen diskussion. Du eftersöker en stödgrupp för sektmedlemmar vars ledare gått inkognito.

Det här är ännu en tråd av en besviken Trump sektmedlem som ger sig själv en high five därför att han lyckats kalla övriga på forumet för npc.

Du har nu fått samma svar av 4 olika användare
Trump är inte omtyckt därför att han är en lögnare och en bedragare.

Så antingen accepterar du svaret, och funderar på varför så många uppfattar honom som en lögnare.
Och för diskussionen vidare

Eller...

Så springer du till ditt safe space på gateway pundit. Där de är oförmögna att kritisera Trump.

Återkom sedan med ytterligare en tråd om Trump.
Jag sitter här redo att återigen kalla honom för en lögnare och bedragare.

Jag måste inte acceptera någonting. Jag vill ha en konkret förklaring till varför han är hatad. Inte att folk inte tycker om honom för att han är en "idiot" eller "elak på twitter".

Och när man fått konkreta förklaringar så kan man diskutera dessa. Detta är ingen frågetråd, utan en diskussionstråd.

Du har förövrigt inte lyckats leverera KONKRETA anledningar. Förväntar mig inget av NPC-armen.
Senast redigerad av Einzelgaenger 2021-01-21 kl. 15:06.
Citera
2021-01-21, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Du valde att inte svara på det jag skrev om muren och att han är en anti-globalist.

Sant. Du har rätt, ber om ursäkt för det.

Detta misstänkte jag ju.
Citera
2021-01-21, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Jo det räcker och blir över som man säger, men blir trots det inte fullständigt.
Tror man bör lägga till okunnighet och idioti.
Det mest frapperande var ju internal disinfectant.

För mig var det när han hävdade att orkanen Dorian var på väg mot Alabama.
Därefter blev han rättad av hans national weather services agency.

Då tog han fram en sprit penna och ändrade stormens riktning. Jag antar att en president bör leda med fakta och logiska resonemang och inte med egna påhitt.

Men vad vet jag.
Citera
2021-01-21, 15:08
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag försöker genuint förstå detta. Sedan dag ett har media tillsammans med deras zombie-konsumenter hatat Trump. Alltså på riktigt hatat. De pratade om riksrätt en timme efter att han blev insvuren, innan han ens hade hunnit ta två andetag som president. Allt som Trump gjorde, oavsett om det var positivt eller negativt, rapporterades med en oerhört negativ underton. Jag kan minnas EN ENDA GÅNG då Trump fick positiv kritik av media, och det var när han, helt dåraktigt, skickade 60 missiler mot Syrien 2017. Då började media prata om att detta var det mest "president-aktiga" han gjort. Alltså att bomba ett annat land.

Många Trump-trådar blir helt nedsmutsade av NPC-armen här på detta forum. Alla vet vilka det är. Jag skickar en vädjan till er, snälla, ska ni skriva här så förstör inte tråden. I den här tråden ska vi alltså försöka redogöra för de konkreta sakerna som Trump gjorde som gjorde att han var så hatad.

Håll god ton.

Journalister är vanligen välutbildade och har bra koll på historia, lag och rätt. De kan därför anmärka på alla de stolligheter som Trump har gjort under sin tid i Vita Huset. Att hata Trump är i sig inte svårt när man ser vad han försöker åstadkomma. Journalister har genomskådat honom från dag 0. Detta har Trump förstås vetat om hela tiden, därför hans ihåliga tjat om "fake media".
Citera
2021-01-21, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Journalister är vanligen välutbildade och har bra koll på historia, lag och rätt. De kan därför anmärka på alla de stolligheter som Trump har gjort under sin tid i Vita Huset. Att hata Trump är i sig inte svårt när man ser vad han försöker åstadkomma. Journalister har sett igenom honom från dag 0. Detta har Trump förstås vetat om hela tiden, därför hans ihåliga tjat om "fake media".

Du verkar ha missat ordet "KONKRET".

Jag tror att vi alla har fattat att ni retar er på Trump. Konkreta förklaringar till fenomenet efterfrågas.

Jag antar att dessa är dina välutbildade journalister:

https://www.nytimes.com/2018/05/16/us/politics/trump-undocumented-immigrants-animals.html

Citat:
President Trump lashed out at undocumented immigrants during a White House meeting on Wednesday, warning in front of news cameras that dangerous people were clamoring to breach the country’s borders and branding such people “animals.”

Detta var alltså när Trump kallade MS13, ett brutalt gäng som lemlästar sina fiender, för djur. Tycker du att det är orimligt att Trump ogillar medierna? Är detta ärlig journalistik? Tycker du inte att detta klassas som "fake news"?
Senast redigerad av Einzelgaenger 2021-01-21 kl. 15:14.
Citera
2021-01-21, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Journalister är vanligen välutbildade och har bra koll på historia, lag och rätt. De kan därför anmärka på alla de stolligheter som Trump har gjort under sin tid i Vita Huset. Att hata Trump är i sig inte svårt när man ser vad han försöker åstadkomma. Journalister har genomskådat honom från dag 0. Detta har Trump förstås vetat om hela tiden, därför hans ihåliga tjat om "fake media".

Jag förlitar mig på veteran journalisten Leslie Stahl som träffade Donald 2 veckor innan han blev president.

När kamerorna släcktes så sa han till henne
"vet du varför jag kallar er för enemy of the people och fake news?
Så att ingen av mina följare kommer lita på er när ni skriver kritiska artiklar om mig."
Citera
2021-01-21, 15:14
Bannlyst
Citat:
Du verkar ha missat ordet "KONKRET".

Jag tror att vi alla har fattat att ni retar er på Trump. Konkreta förklaringar till fenomenet efterfrågas.

Vill bara förtydliga för läsare av denna tråd.

Endast TS har tolkningsföreträde.
Endast TS avgör vad som är konkreta resonemang.
Citera
2021-01-21, 15:14
Medlem
siisters avatar
Citat:
Han hatar media för att de ljuger om honom, vilket du inte verkar ha några problem med.

Tycker du att hela historien om att Ryssland hjälpte honom att vinna var en positiv grej? Nu när vi vet att det var en lögn, dvs.

Vad tycker du om att medierna rapporterar helt obekräftade uppgifter om hans skatter som om de vore absolut sanning?

När Trump sa att MS13 var djur så skrev medierna att Trump kallade "illegala invandrare från sydamerika" för djur. Tycker du att det var OK?

Detta är alltså konkreta lögner från medierna om Trump. Tre av många. Det enda du verkar hitta är gråzoner där det är ord mot ord. Dessutom om en sånn banal grej som publiksiffra. Trump sa att det var stor publik, medierna sa inte det. Big deal.

Du är medveten om att jag har svarat på kommentarerna angående just lögnen om publiksiffrorna och hur det gick till egentligen? Igen: det är inte ord mot ord. Fakta finns och det ljuger Donald Trump om. Det är inte en stor sak egentligen men Trump har bara sig själv att skylla att media tog upp saken. Inte heller är det en banal grej att en president beter sig på det viset så fort han sätter foten i Vita Huset, självklart ska han inte bara slippa undan med att ljuga om en så pass liten sak som en publik.

1. En utredning om Ryssland gjordes

2. Medierna skrev om att han inte släpper sina deklarationer, Donald Trump svarar då med lögner: att han inte kan visa allt då han är under utredning av IRS. Media kontaktar personer på IRS som svarar att det inte stämmer. Och vad du menar med obekräftade uppgifter är oklart? Rapporteringen som menar att han betalat några hundra dollar totalt under ett par år? Har han visat upp något som säger att den inte stämde?

3. Googlade på det och jag ser att MS13 nämns. Men också att det inte var så uppenbart
THE PRESIDENT: We have people coming into the country, or trying to come in — and we’re stopping a lot of them — but we’re taking people out of the country. You wouldn’t believe how bad these people are. These aren’t people. These are animals. And we’re taking them out of the country at a level and at a rate that’s never happened before. And because of the weak laws, they come in fast, we get them, we release them, we get them again, we bring them out. It’s crazy.

Sheriff Mims was specifically complaining that California state law prevents the county from notifying ICE about MS-13 gang members who have not been charged or convicted of serious crimes. The law in question allows county officials to notify ICE of a prisoner’s release date if the prisoner has been convicted of any felony within the last 15 years, or of certain misdemeanors within the last 5 years, or if the prisoner has been charged with a serious or violent crime and a magistrate has found probable cause. It allows county officials to transfer prisoners to ICE custody in any of those circumstances, or if a judge has signed a warrant or found probable cause that the prisoner has violated criminal immigration law.

Maybe the president didn’t understand Sheriff Mims’ comment and doesn’t understand the law that his administration convened the roundtable to complain about. Maybe he just heard the word “MS-13” and automatically launched into a riff he’s riffed before. Because the president spoke in scattered generalities, he didn’t make it clear exactly which humans he considers unhuman — something he could have taken pains to specify.

No matter how Trump is portraying his policy, his administration is not focusing on deporting people who have committed particularly heinous crimes, gang members, or people with criminal records. From Trump’s inauguration to the end of 2017, ICE arrested 45,436 immigrants without criminal records.
https://www.vox.com/2018/5/16/17362870/trump-immigrants-animals-ms-13-illegal
En helt vanlig nyhetsrapportering som granskar vad presidenten säger och hur han uttrycker sig. Jag har absolut inte några problem med dom här sakerna, nej. Men du verkar ha det märker jag?
Citera
2021-01-21, 15:16
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Om jag skulle nämna en enda orsak till etablissemangets hat mot Trump så är det för att han ville avveckla USAs roll som ”global enforcer” av den liberala ordningen. Hela det amerikanska ekonomiska systemet är uppbyggt kring USAs hegemoni i världen. Främst banksystemet. Att starta nya krig och konflikter runtom i världen är sen länge något en amerikansk president förväntas göra. Istället gjorde Trump tvärtom och ådrog sig vreden hos de starka ekonomiska intressen som utgör födkroken för Washingtons politiska elit. MSM och den djupa staten är i sin tur bara en förlängd arm av dessa starka ekonomiska intressen.
Det här svaret ringar antagligen allra bäst in vad det handlar om. När det gäller vanligt folks hat, så skulle jag ange som orsaker en vida spridd kombination av ytlighet och självupptagenhet, kryddad med en ordentlig dos självhat och brist på självbevarelsedrift. Ingen insiktsfull amerikan eller europé skulle föredra Biden/Harris framför Trump. Att göra det tyder på Stockholmssyndrom. Detta betyder inte att alla som föredrog Trump är medvetna och insiktsfulla, men flertalet har uppenbarligen rätt instinkt.
Citera
2021-01-21, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siister

En helt vanlig nyhetsrapportering som granskar vad presidenten säger och hur han uttrycker sig. Jag har absolut inte några problem med dom här sakerna, nej. Men du verkar ha det märker jag?
Min uppfattning.
Biden supporters förväntar sig en kritisk granskning av Joe biden. Och att de håller honom till svars om han ljuger.

Trump supporters verkar uppfatta sig själva som offer. Och att varje kritiska fråga av den store ledaren, får dem att ta det personligt.

Det finns en dissonans hos biden supporters som jag inte ser hos Trump supporters.

Minns ni killen som stod utanför Trumps sjukhus i somras och skrek att han är villig att dö för Donald trump. Och att han tänker angripa massmedia om de ger sig på Donald Trump

Den sortens sektmentalitet är livsfarlig.
Citera
2021-01-21, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Du är medveten om att jag har svarat på kommentarerna angående just lögnen om publiksiffrorna och hur det gick till egentligen? Igen: det är inte ord mot ord. Fakta finns och det ljuger Donald Trump om. Det är inte en stor sak egentligen men Trump har bara sig själv att skylla att media tog upp saken. Inte heller är det en banal grej att en president beter sig på det viset så fort han sätter foten i Vita Huset, självklart ska han inte bara slippa undan med att ljuga om en så pass liten sak som en publik.

1. En utredning om Ryssland gjordes

2. Medierna skrev om att han inte släpper sina deklarationer, Donald Trump svarar då med lögner: att han inte kan visa allt då han är under utredning av IRS. Media kontaktar personer på IRS som svarar att det inte stämmer. Och vad du menar med obekräftade uppgifter är oklart? Rapporteringen som menar att han betalat några hundra dollar totalt under ett par år? Har han visat upp något som säger att den inte stämde?

3. Googlade på det och jag ser att MS13 nämns. Men också att det inte var så uppenbart
THE PRESIDENT: We have people coming into the country, or trying to come in — and we’re stopping a lot of them — but we’re taking people out of the country. You wouldn’t believe how bad these people are. These aren’t people. These are animals. And we’re taking them out of the country at a level and at a rate that’s never happened before. And because of the weak laws, they come in fast, we get them, we release them, we get them again, we bring them out. It’s crazy.

Sheriff Mims was specifically complaining that California state law prevents the county from notifying ICE about MS-13 gang members who have not been charged or convicted of serious crimes. The law in question allows county officials to notify ICE of a prisoner’s release date if the prisoner has been convicted of any felony within the last 15 years, or of certain misdemeanors within the last 5 years, or if the prisoner has been charged with a serious or violent crime and a magistrate has found probable cause. It allows county officials to transfer prisoners to ICE custody in any of those circumstances, or if a judge has signed a warrant or found probable cause that the prisoner has violated criminal immigration law.

Maybe the president didn’t understand Sheriff Mims’ comment and doesn’t understand the law that his administration convened the roundtable to complain about. Maybe he just heard the word “MS-13” and automatically launched into a riff he’s riffed before. Because the president spoke in scattered generalities, he didn’t make it clear exactly which humans he considers unhuman — something he could have taken pains to specify.

No matter how Trump is portraying his policy, his administration is not focusing on deporting people who have committed particularly heinous crimes, gang members, or people with criminal records. From Trump’s inauguration to the end of 2017, ICE arrested 45,436 immigrants without criminal records.
https://www.vox.com/2018/5/16/17362870/trump-immigrants-animals-ms-13-illegal

Ryssland-utredningen har ingen bett Trump om ursäkt om.

Punkt nummer 2 är helt fel. Medierna läckte helt obekräftade uppgifter om att han inte betalat skatter. Det var en lögn.

Naturligtvis har du inget problem med att medierna hävdar att Trump pratade om illegala invandrare allmänt när han kallade människor som lemlästar andra människor för just det dom är, djur.
Citera
2021-01-21, 15:23
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Min uppfattning.
Biden supporters förväntar sig en kritisk granskning av Joe biden. Och att de håller honom till svars om han ljuger.

Trump supporters verkar uppfatta sig själva som offer. Och att varje kritiska fråga av den store ledaren, får dem att ta det personligt.

Det finns en dissonans hos biden supporters som jag inte ser hos Trump supporters.

Minns ni killen som stod utanför Trumps sjukhus i somras och skrek att han är villig att dö för Donald trump. Och att han tänker angripa massmedia om de ger sig på Donald Trump

Den sortens sektmentalitet är livsfarlig.

Jag delar din uppfattning. Helt baserat på TS

Citat:
Ryssland-utredningen har ingen bett Trump om ursäkt om.

Punkt nummer 2 är helt fel. Medierna läckte helt obekräftade uppgifter om att han inte betalat skatter. Det var en lögn.

Naturligtvis har du inget problem med att medierna hävdar att Trump pratade om illegala invandrare allmänt när han kallade människor som lemlästar andra människor för just det dom är, djur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in