Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Men-Snabb
Nej nej, kvinnors 'sexlust' efter 35-40 är antingen hypergami eller jakt på en falsk självbekräftan. I allra högsta grad mentalt förankrad.
Sedan missar du hur mycket män klagar på att kvinnor inte gör något, inte rör på sig eller knappt är delaktiga i sexet. En bra hint om att kvinnorna inte är attraherade, trivs med mannen och att sexet är bristfälligt till uselt för dem.
Man kan anta att män med åldern blir bättre av erfarenhet och inte tror att några höftrörelser får kvinnor galna av åtrå. Där kan det finnas en förklaring till varför yngre kvinnor stannar med äldre män, inte att de attraheras av deras yttre i stor utsträckning. Det skulle även förklara att en del av äldre kvinnors ökade välmående när det kommer till sex. Ja faktiskt min egna ganska döda sexlust eftersom jag är den enda som ansträngt mig mentalt och jag känner att män är rätt blasé och något jag lever alldeles utmärkt utan. Dåligt sex är måhända ett betyg på mannens attraktionsnivå och engagemang en bra förklaring till varför vissa kvinnor utvecklar en sund, välmående sexualitet och vissa andra mest känner sig off.
Oavsett vad garanterar jag att det är männen som förlorar på avsaknaden av lust hos kvinnor eftersom kvinnor har så mycket lättare att leva utan män än tvärtom. Det går ingen nöd på mig medan andra män som inte känner sig nöjda med det motsatta könet tycks utveckla mental ohälsa och det är bevisat att ensamhet är farligast för män.