Citat:
Ursprungligen postat av
severustheemperor
Källa tack på
"det finns absolut ingenting som pekar på att vaccinen skulle vara farliga".
Undrar vart du hittar den infon? Därför att när man gav sjukvårdspersonal i Uk Pfizer vaccin.
Så blev 1/35: "unable to perform normal daily activities, unable to work, required care from doctor or health care professional" 3150 av 112807 .
https://healthimpactnews.com/wp-content/uploads/sites/2/2020/12/CDC-05-covid-clark.pdf
Sverige har ca 10 230 000 inv.
Så om vi gav sveriges befolkning pfizers vaccin. Så blir ca 1/35 sjuka =
292 285 indevider.
Säkert vaccin?

För det första så funkar inte argumentation så, det är oftast omöjligt att bevisa en anti-tes. Jag kan t.ex. aldrig säkert bevisa att du INTE är pedofil. Däremot går det bevisa, om du begått pedofila brott, att du faktiskt är pedofil. Därför blir upplägget att du får anses vara ej pedofil tills det bevisats att du faktiskt är det. Anti-tesen gäller tills tesen bevisats. Det är precis likadant med vaccinen. Det är mycket lättare att bevisa att ett vaccin är farligt än att det är ofarligt; det enda sättet att bevisa ett vaccins ofarlighet är att visa att man inte kan hitta något som tyder på farlighet. Därmed, så länge det inte bevisats farligt så får det anses vara ofarligt.
För det andra så var hela mitt inlägg en lång logisk argumentation till varför det statistiskt inte ser ut att vara farligt, i så fall borde det ha dött många fler personer än vad som rapporterats. Det går alltså inte via datan som finns tillgänglig i Sverige dra slutsatsen att vaccinet är farligt. Därför bör det fortsatt anses vara ofarligt, tills det finns bevis för att det är farligt.
För det tredje så skrev jag också att vaccinen har genomgått fas 3 studier. Ingen av dessa har visat att vaccinen skulle vara farliga. I så fall hade de inte blivit godkända som de nu blivit i både USA, UK och EU. Ett vaccin visade i fas 1 eller fas 2 på stora biverkningar, då avbröts den utvecklingen. Systemet funkar.
För det fjärde så utreder det svenska läkemedelsverket alla fall av biverkningar, särskilt de som rör dödsfall. De har inte kunnat se någon koppling mellan dödsfallen och vaccinen. Och det är rimligt eftersom, som jag skrev i mitt förra inlägg, vi nu har vaccinerat 140 000 gamla personer och MINST 50 personer av dem borde ha dött av helt "vanliga" orsaker. Det är då inte konstigt att det timingmässigt faller sig så att 16 personer dött strax efter vaccinationen; de skulle ha dött då ändå oavsett om de fått en spruta eller ej. Det konstiga är snarare att inte fler personer ur denna mycket gamla åldersgrupp dött under dessa första två veckorna av året.
För det femte så har jag aldrig påstått, och inte heller myndigheterna, att vaccinen är helt fria från biverkningar. Det blir alltid biverkningar av vaccin och mediciner. Ett fåtal biverkningar kommer säkert innebära rätt svåra reaktioner och kanske till och med livslånga men. Jag såg även en siffra på att över 10 % väntas få huvudvärk och feber av Pfizers vaccin, vilket troligtvis utgör en stor del av de 3150 personer du citerade som inte kunde jobba strax efter vaccinationen (har inte hunnit kontrollera sidan och siffran, såg dock på URL:en att det var en WordPress-sida vilket indikerar att det inte är en seriös och stor nyhets/forskningssida, så du borde ta infon därifrån med en skopa salt). Men på det stora hela är antalet biverkningar små och ofarliga, vilket man sett i fas 3 studierna.
Till sist så måste du också jämföra biverkningarna med risken för skada från Covid. Så länge vaccinen orsakar mindre skada än Covid så ska de, statistiskt sett, distribueras. Och det är helt säkert att de inte har en dödlighet på 0,5-1 % som Covid har.