Citat:
Ursprungligen postat av
UlrichBrandman
Jag publicerade en fotomontage av CA på min Facebook-sida:
https://www.facebook.com/marcpennartzschrijver
Montagen kombinerar två foton så att vi får en slags totalbild.
Min bok (på nederländska) kommer att publiceras i februari: De vermoedelijke moordenaar van Olof Palme. På svenska blir detta: Olof Palme:s sannolika mördaren.
Har du kunnat intervjua Lennart Gustafsson till exempel?
Det finns ju mängder med frågor som ligger och bränner när det gäller utredningen av CA,och LG skulle eventuellt kunna tänkas svara.
Speciellt är det två saker som för en utomstående förefaller helt orimligt att de inte utreddes bättre via uppföljande förhör med CA.
Dels gäller det skottet i TVn,där ju utredande polis självfallet vet vilken som har sagt vad.
För mig är det helt förunderligt att om Verner,till exempel,via andrahands från sin fru och CAs moder..sagt att CA sköt TVn när Palme var i rutan..och detta ögonbrynshöjande påpekande inte följs upp med ett par tuffa förhörsfrågor till CA.Detta är information som var polisen tillhanda 13 år före CAs självmord..det fanns massor med tid att köra det i botten.
Det finns många olika frågor som CA borde ha förhörts om.Den andra riktigt tunga grejen är hans iögonfallande bortavaro året 1986,då han inte medverkar på skytteklubbens sammanträden eller tävlingar.Att inte ens ha frågat CA om vad detta berodde på är ju katastrofalt för utredningen så som jag ser det.Infon var ju känd av polisen åtminstone från 1995 även här.Varför ställdes CA aldrig till svars?
Det bland mycket annat skulle jag vilja fråga LG om.Jag vet inte om du försökt MP..men onekligen är det intressant.