2021-01-21, 07:20
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Is i magen.

Har du något minne av att DEMS i USA har gått ut med att man vill göra om Washington D.C till en egen stat?

https://www.cbsnews.com/news/washington-dc-statehood-house-approves-measure-51st-state/

Hur tror du att man kan göra det om Washington D.C är en stad och inte ett land?

Det är så republiken UNITED STATES (Countries) of AMERICA ser ut och fungerar.

Edit: Texas pratar om att bryta sig loss ifrån USA om Biden skulle bli den nya presidenten.

Hänger du med?

Det är förklaringen till att du får ha en tiger i bakgården i Texas men du får inte röka gräs öppet på gatorna samtidigt som du inte få ha en tiger på bakgården i kalifornien men det dräller med "weed shops" överallt.

edit: Kan också tillägga att enligt den FEDERALA lagen så är det olagligt att konsumera cannabis, men det står inget i dom federala lagarna som säger att du inte får äga en tiger.

Kalifornien (DEMS) bryter mot dom federala lagarna genom att tillåta lokalborna konsumera cannabis och i Texas (Rep) så är man inte lika pigg på att bryta mot dom federala lagarna.

Amerikanska polisen får inte fortsätta jakten på en kriminell som tar sig över statsgränsen lika lite som svenska polisen får jaga svenska brottslingar som tagits sig över gränsen till ett annat land. Givetvis så upprättas det en kommunikation och många gånger kopplas FBI som är en FEDERAL instans in i USA. Sverige kontaktar givetvis danska myndigheter om man misstänker att en brottsling som begått ett brott i Sverige uppehåller sig i Danmark.

Men samtliga stater har kommit överens om FEDERALA lagar som ska backas upp av konstitutionen och det är presidentens uppgift att se till att dessa följs.

Vad tror du?

Edit 2: Du kan jämföra USA med EU. Uppläget är detsamma samtidigt som dessa 2 är fullkomliga motsatser. EU styr sina medlemsländer på mikronivå vilket man inte gör i USA.
Det ligger något i det du säger. Jag vill hoppas att detta är planerat och att det blir en snabb process. I annat fall låter det som något som kan ta flera år. Vi har ju sett vilket helvete det varit för Storbritannien att lämna EU 😅

Jag är dock färdig med att vänta och att följa nyheter och podcasts. 20e januari och Biden president. Det var spiken i kistan för Q i min värld. Men om något mirakel sker så vore det så klart välkommet.
Citera
2021-01-21, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Verkar som vi fortsätter att leva i två parallella universum. En teori är att USA inte längre existerar som det gjort. Biden har blivit president över ett land som inte längre existerar. En optimistisk svensk förklarar lite kort här : https://youtu.be/TX5kPSsG5Z8

Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro. Men jag har börjat luta åt att vi blivit grundlurade av Trump och Q. Vissa saker platsar inte i den bilden dock. Det blir väldigt svårsmält men om det är sanningen så får man acceptera det.
Trump hade inget med Q att göra.
Förutom när han väl hört talas om att Qanon's höll på honom. Fler röster för Trump = Trump nöjd.
Citera
2021-01-21, 07:32
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Min syn på konspirationsteorier i övrigt är oförändrad. Men jag kommer definitivt inte lägga mer tid på det. Man borde hoppat av Q tåget för länge sen men man hoppades hela tiden att något stor skulle ske. Inte en enda utredning har lett till ett skit. Som jag ser det har Trump och Q trollat hela högern.

Det var uppenbart för alla utan sektmentalitet nästan med en gång.

Ingenting har hänt av det Q snackat om, trots att det har gått över tre år sedan tråden skapades.

För mig är det nästan omöjligt att förstå hur folk kan ha trott på det här under så lång tid, men det är en lärdom för mig.

Det hela har varit underhållning och tröst för folk med en själslig oro över hur samhället fungerar; ganska mycket som en religion.
Citera
2021-01-21, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Saving Israel to last!!

11 Jews in Biden admin? TRUST THE PLAN!

WWG1WGA

https://qanon.pub/?#916
916
Citat:
Q !UW.yye1fxo ID: 88957f No.613229 📁
Mar 10 2018 13:04:36 (EST)

Citat:
Anonymous ID: 436341 No.613193 📁
Mar 10 2018 13:02:22 (EST)
C8F91EAD-51C7-47FA-96C5-C….jpeg

>>613129
What about Awan.
Is Israel involved?

>>613193
We are saving Israel for last.
Very specific reason not mentioned a single time.
Q

Jews in Trump Administration
https://www.jewishvirtuallibrary.org/jews-in-donald-trump-administration
Lite fler än hos Biden, varför?
Ok, nästan dubbelt så många.
Citera
2021-01-21, 07:48
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Nej, men verkar vara det i din värld.

Vi dödsknarkarnazister försökte hjälpa alla dessa Q följare från början, vi blev kallade shills och annat.

Så fort en sanningssökare kommer för nära juden på en större skala kommer diverse försök att göras för att rikta bort blickarna, nu verkar "Deep State" skita fullständigt i optics och kör all in

Är nog en hel del QAnons som kommer att fortsätta sökandet och komma fram till att Illuminati, reptiler, Deep State, Rotchilds osv osv är bara olika namn för "the jew"
Citera
2021-01-21, 07:53
Medlem
goseigens avatar
Här är en länk till en artikel om ledsna Q-fans.

https://www.huffpost.com/entry/qanon-believers-react-to-joe-biden-inauguration_n_60087eebc5b6efae62fe3d10?guccounter =1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cucXVvcmEuY29tLw&gu ce_referrer_sig=AQAAAKflTu1SXHZZWYtjP7oeqI4Xa7Jlmi 0Jl1x6AUQgSOBq0T9g9ZGlGa6BX3XUknZT-jSFCcxAMkatBL 3VHuuJyHtzrvtcYiYUar-RZBhBw9jDMVbT1x0DpVAvLvf4ZWf84uJ_hsBu7w1E3HYt4Rgoh w20uzOgjsld4j85XqpUYvHi

Även om de uppenbarligen tycker att statskupper är ok, tycker man nästan lite synd om dem. De har hängt upp sina liv på ord från en falsk frälsare.
Citera
2021-01-21, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Vi dödsknarkarnazister försökte hjälpa alla dessa Q följare från början, vi blev kallade shills och annat.

Så fort en sanningssökare kommer för nära juden på en större skala kommer diverse försök att göras för att rikta bort blickarna, nu verkar "Deep State" skita fullständigt i optics och kör all in

Är nog en hel del QAnons som kommer att fortsätta sökandet och komma fram till att Illuminati, reptiler, Deep State, Rotchilds osv osv är bara olika namn för "the jew"

Du gör det enkelt för dig.

Fundera på denna, politikerlöner har skenat, 1.5 miljoner eller så för statsråd, och ingen brydde sig om att följa Löfvens corona restriktioner, inte ens oppositionen 😀

Medelklassen får allt mindre för sina inbetalade skatter och lånen skenar + högre skatter i sikte samt att man får kritisera sittande makt allt mindre, mothuggen blir allt grövre (M=nazister).

Grovt kriminella daltas det med och ”din fiendes fiende är min vän” allianser.

Detta är sverige men ovan är på pricken hur sovjet fungerade, värre såklart men samma mekanism.

Så här ser det ut i halva väst.

I resten av världen är det diktatur.

För 30 år sedan levde halva europa under diktatur.

Demokrati är ett relativt nytt påfund.

För mig är det klart att vi går mot någonting auktoritärare, hemlig polis och bortföranden är väl nästa steg 😀

EDIT - ingen pilitiker gillar en stark medelklass, dom är inte följsamma och de flesta diktaturer går upp på att trycka ned medelklassen så dom är upptagna med att värja sig mot brott och jobba för mat till sina barn. Döremot gillar man de kriminella som slår mot medelklassen, eliten och till viss del ”arbetarklassen” som man rätt lätt kan styra med små medel
Senast redigerad av Africanized 2021-01-21 kl. 08:14.
Citera
2021-01-21, 08:00
Medlem
Citat:
Verkar som vi fortsätter att leva i två parallella universum. En teori är att USA inte längre existerar som det gjort. Biden har blivit president över ett land som inte längre existerar. En optimistisk svensk förklarar lite kort här : https://youtu.be/TX5kPSsG5Z8

Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro. Men jag har börjat luta åt att vi blivit grundlurade av Trump och Q. Vissa saker platsar inte i den bilden dock. Det blir väldigt svårsmält men om det är sanningen så får man acceptera det.

Trump hade nog ingen direkt koppling till Q och hela Q narrativet har kollapsat, eller allt spelar ut fast för fel sida.

Är fortfarande nyfiken på varför Q tystnat, kanske FBI hittade honom eller gruppen som jag trodde var en valkampanj för trump och gav upp?

Outa Q är fan högt på min lista 😀
Citera
2021-01-21, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Trump hade nog ingen direkt koppling till Q och hela Q narrativet har kollapsat, eller allt spelar ut fast för fel sida.

Är fortfarande nyfiken på varför Q tystnat, kanske FBI hittade honom eller gruppen som jag trodde var en valkampanj för trump och gav upp?

Outa Q är fan högt på min lista 😀
Bara att läsa Q's posts från valdagen och framåt.
https://qanon.pub/
+ dagarna innan.
En privat valkampanj för Trump? typ, ja.
Citera
2021-01-21, 08:13
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Du gör det enkelt för dig.

Fundera på denna, politikerlöner har skenat, 1.5 miljoner eller så för statsråd, och ingen brydde sig om att följa Löfvens corona restriktioner, inte ens oppositionen 😀

Medelklassen får allt mindre för sina inbetalade skatter och lånen skenar + högre skatter i sikte samt att man får kritisera sittande makt allt mindre, mothuggen blir allt grövre (M=nazister).

Grovt kriminella daltas det med och ”din fiendes fiende är min vän” allianser.

Detta är sverige men ovan är på pricken hur sovjet fungerade, värre såklart men samma mekanism.

Så här ser det ut i halva väst.

I resten av världen är det diktatur.

För 30 år sedan levde halva europa under diktatur.

Demokrati är ett relativt nytt påfund.

För mig är det klart att vi går mot någonting auktoritärare, hemlig polis och bortföranden är väl nästa steg 😀

Nej, det är så enkelt, det är bara rökridåer för att försöka leda in folk på sidospår, QAnon var det senaste av Illuminati, reptiler, Freemasons och alla andra "Deep States" för man vill inte förknippas med "de onda nazisterna".

Om dessa Q följare kommer se att det som både Trump och Biden har gemensamt (förutom alla offentliga judar som inte längre bryr sig om att arbeta i skuggorna) är att Hitler fortfarande är den ondaste mannen i historien är en annan femma. Eller ska de slänga bort ytterligare 5 år av sitt liv på "Trust the plan!"?

De kan inte ens erkänna för sig själva att Fake News MSM ljuger om ALLT.. men inte om Hitler och Tredje Riket

Vinnarna skriver historien och väljer du att gå upp emot juden så kommer ditt namn att dras genom smutset för all tid - Hitler och Jesus vet det mycket väl
Citera
2021-01-21, 08:36
Medlem
Det är sällan man har sett ett så välregisserat skådespel som det vi har sett i USA den senaste tiden. Det verkar som om allt har ingått i en plan. Q var en psyop med syfte att kontrollera oppositionen.
Demonstrationen som släpptes in i kongressen och användes som förevändning för censur på nätet och den största militära maktdemonstrationen någonsin. Om ens Trump var på riktigt eller spelade en roll vet jag inte. När man har sett hur han har umgåtts privat med Clintons och andra meningsmotståndare samtidigt som de utåt sett är bittra fiender kan man undra.
Det är folket som har förlorat kampen. Demokratin är död. Det enda man kan hoppas på är att politikerna är rakryggade nog att säga det öppet.
Citera
2021-01-21, 09:18
Medlem
Det vid installationen såg mest ut som teater för allmänheten för att stävja uppror. Christoffer Miller styr nu landet och kommer att använda FEMA camps för att fylla dessa förrädare. Arresteringarna kommer ske över tid fram till den 4 mars då Trump återigen svärs in som den rättmätige presidenten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in