2021-01-20, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Kommer Qs nästa dropp handla om att D vs R var bara en illusion från Djupa Staten, det handlar egentligen om D + R vs Q. Där Q är någon form av Q party, tänk UKIP eller motsvarande enfrågeparti.

Kanske är QAnon en del av djupa staten? Nyligen sa ju QAnon att militären skulle fixa allt idag, så då stannade en mängd MAGA-huliganer hemma. Kan ju vara så att QAnon är en hjälte, som räddade installationen av Biden från en ny stormning.
Citera
2021-01-20, 19:23
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu har Trump officiellt lämnat Vita Huset, han valde inte ens att kämpa för att vara kvar där, vad säger Q om att Trump inte slåss?

https://time.com/5930806/inauguration-live-joe-biden/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign =editorial&utm_term=politics_&linkId=109556039

QAnon-fåren börjar inse att de nog har blivit lurade.

Citat:
Lots of anger in the QAnon group chats, with many people saying they want to throw up as they realize the mass arrests won't happen.

https://twitter.com/willsommer/status/1351938510681493504?s=19

Citera
2021-01-20, 19:27
Medlem
Lite patetiskt är det. Den alternativa högern på nätet lever för nästa "happening" som alltid utlovas vara runt hörnet, några timmar eller dagar bort.
Citera
2021-01-20, 19:32
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Lite patetiskt är det. Den alternativa högern på nätet lever för nästa "happening" som alltid utlovas vara runt hörnet, några timmar eller dagar bort.

Ja, mystiskt att dessa grupperingar "imploderar" när inget av det förutsagda sker. Det är en bluff. Ett par hundra stollar som sitter och chattar och tror att de är en rörelse. Haha
Citera
2021-01-20, 19:33
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Stor dag idag, många som har intecknat allt åt alla möjliga håll och bara en kommer ha rätt

Personligen hoppas jag att hela D.C. blir arresterat och att militärtribunaler inleds, dock tror jag det är alldeles för optimistiskt.

Det som lär hända är att Biden svärs in som en illegitim president utan stöd bland folket, därav det massiva pådrag som behövs. När hans katastrofadministration tar över med flyktingkaravaner, skattehöjningar, obligatoriskt munskydd och mer centralplanering i äkta kommunistisk anda, kommer det lilla stöd som nu finns för Biden kollapsa och frågan är då vad som händer? Avgång? Militärkupp?

Texas verkar hota att lämna unionen, vilket verkar troligt, speciellt om de får fler stater med sig. Att Biden åker ut är förvisso troligt men det spelar ingen roll då Kamala istället, ännu värre.

Har du någon ungefärlig tid när detta sker?
Citera
2021-01-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Där Q är någon form av Q party, tänk UKIP eller motsvarande enfrågeparti.

Djävlar, verkar som att det ska bli ett "Patriot Party", undrar hur stora skaror PP (uttalat pee-pee?) kommer dra?

Blir det en ppAnon som bygger vidare på Qanons grundmur?
Citera
2021-01-20, 22:46
Medlem
squeakys avatar
Intressant, Ron Watkins kastar in handduken och ger upp. Dessa Q-tards byter fot nu när det blåser lite motvind.

Citat:
CodeMonkeyz

We gave it our all. Now we need to keep our chins up and go back to our lives as best we are able. We have a new president sworn in and it is our responsibility as citizens to respect the Constitution regardless of whether or not we agree with the specifics or details regarding officials who are sworn in. As we enter into the next administration please remember all the friends and happy memories we made together over the past few years.

III have more to say in a few days regarding a new project i'm currently fleshing out.
Citera
2021-01-21, 00:16
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Verkar som vi fortsätter att leva i två parallella universum. En teori är att USA inte längre existerar som det gjort. Biden har blivit president över ett land som inte längre existerar. En optimistisk svensk förklarar lite kort här : https://youtu.be/TX5kPSsG5Z8

Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro. Men jag har börjat luta åt att vi blivit grundlurade av Trump och Q. Vissa saker platsar inte i den bilden dock. Det blir väldigt svårsmält men om det är sanningen så får man acceptera det.
Citera
2021-01-21, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Verkar som vi fortsätter att leva i två parallella universum. En teori är att USA inte längre existerar som det gjort. Biden har blivit president över ett land som inte längre existerar. En optimistisk svensk förklarar lite kort här : https://youtu.be/TX5kPSsG5Z8

Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro. Men jag har börjat luta åt att vi blivit grundlurade av Trump och Q. Vissa saker platsar inte i den bilden dock. Det blir väldigt svårsmält men om det är sanningen så får man acceptera det.

Is i magen.

Har du något minne av att DEMS i USA har gått ut med att man vill göra om Washington D.C till en egen stat?

https://www.cbsnews.com/news/washington-dc-statehood-house-approves-measure-51st-state/

Hur tror du att man kan göra det om Washington D.C är en stad och inte ett land?

Det är så republiken UNITED STATES (Countries) of AMERICA ser ut och fungerar.

Edit: Texas pratar om att bryta sig loss ifrån USA om Biden skulle bli den nya presidenten.

Hänger du med?

Det är förklaringen till att du får ha en tiger i bakgården i Texas men du får inte röka gräs öppet på gatorna samtidigt som du inte få ha en tiger på bakgården i kalifornien men det dräller med "weed shops" överallt.

edit: Kan också tillägga att enligt den FEDERALA lagen så är det olagligt att konsumera cannabis, men det står inget i dom federala lagarna som säger att du inte får äga en tiger.

Kalifornien (DEMS) bryter mot dom federala lagarna genom att tillåta lokalborna konsumera cannabis och i Texas (Rep) så är man inte lika pigg på att bryta mot dom federala lagarna.

Amerikanska polisen får inte fortsätta jakten på en kriminell som tar sig över statsgränsen lika lite som svenska polisen får jaga svenska brottslingar som tagits sig över gränsen till ett annat land. Givetvis så upprättas det en kommunikation och många gånger kopplas FBI som är en FEDERAL instans in i USA. Sverige kontaktar givetvis danska myndigheter om man misstänker att en brottsling som begått ett brott i Sverige uppehåller sig i Danmark.

Men samtliga stater har kommit överens om FEDERALA lagar som ska backas upp av konstitutionen och det är presidentens uppgift att se till att dessa följs.

Vad tror du?

Edit 2: Du kan jämföra USA med EU. Uppläget är detsamma samtidigt som dessa 2 är fullkomliga motsatser. EU styr sina medlemsländer på mikronivå vilket man inte gör i USA.
Senast redigerad av Tankevurpan 2021-01-21 kl. 02:48.
Citera
2021-01-21, 05:57
Medlem
frantiks avatar
Citat:

Du är välkommen ut ur konspirations-grottan och in i värmen.
Det är förhållandevis trevligt här. Man liksom går igenom livet och bryr sig inte särkilt mycket om vad som händer i världen. Man går liksom omkring och inte tänker att ”jag tror FAN jag vet vad som EGENTLIGEN händer, jag har lösningen”.
Utan man skiter i Q, Trump och allt sånt.
Man accepterar världen som den är och går vidare.
Vissa skulle kalla det naivt, blint och ”fårigt”.
Jag själv kallar det bekvämt, tryggt och sunt.
Det är inte lönt att lägga ner så mycket hjärnkapacitet på konspirationsteorier.
Och ponera om dessa skulle vara sanna (vilket dom inte är) vad skulle du kunna göra åt det? Från ditt tangentbord?

Släpp sargen och skit i det där. Släpp allt som rör teorier och åsikter.
Det är faktiskt jävligt skönt och bara låta saker och ting vara.
Citera
2021-01-21, 07:11
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Du är välkommen ut ur konspirations-grottan och in i värmen.
Det är förhållandevis trevligt här. Man liksom går igenom livet och bryr sig inte särkilt mycket om vad som händer i världen. Man går liksom omkring och inte tänker att ”jag tror FAN jag vet vad som EGENTLIGEN händer, jag har lösningen”.
Utan man skiter i Q, Trump och allt sånt.
Man accepterar världen som den är och går vidare.
Vissa skulle kalla det naivt, blint och ”fårigt”.
Jag själv kallar det bekvämt, tryggt och sunt.
Det är inte lönt att lägga ner så mycket hjärnkapacitet på konspirationsteorier.
Och ponera om dessa skulle vara sanna (vilket dom inte är) vad skulle du kunna göra åt det? Från ditt tangentbord?

Släpp sargen och skit i det där. Släpp allt som rör teorier och åsikter.
Det är faktiskt jävligt skönt och bara låta saker och ting vara.
Min syn på konspirationsteorier i övrigt är oförändrad. Men jag kommer definitivt inte lägga mer tid på det. Man borde hoppat av Q tåget för länge sen men man hoppades hela tiden att något stor skulle ske. Inte en enda utredning har lett till ett skit. Som jag ser det har Trump och Q trollat hela högern.
Citera
2021-01-21, 07:16
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Min syn på konspirationsteorier i övrigt är oförändrad. Men jag kommer definitivt inte lägga mer tid på det. Man borde hoppat av Q tåget för länge sen men man hoppades hela tiden att något stor skulle ske. Inte en enda utredning har lett till ett skit. Som jag ser det har Trump och Q trollat hela högern.

Saving Israel to last!!

11 Jews in Biden admin? TRUST THE PLAN!

WWG1WGA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in