2021-01-21, 08:30
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Läste , att nu när man blivit bättre på att behandla
covid, så är dödligheten för personer över 70 är nere på 4%.

Var får du denna data ifrån? Jag antar att det är 4% av de sjukhusvårdade du menar och inte det totala antalet smittade?
Citera
2021-01-21, 08:31
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Bra! Nu skall arbetsmiljöverket ut och inspektera arbetsplatser också!

Det räcker inte med att fackförbund och länsstyrelse redan gör detta! Mera inspektioner för fan! Vi har ändå inget annat att göra än att ta hand om dessa inspektörer.....

Jävla pajasland.

Den lilla respekt jag fick för regeringen i början av pandemin är som bortblåst med alla hittepå-beslut dom tagit det senaste för att verka handlingskraftiga. Förtroendesiffrorna är såklart viktigare än något annat!

Lysande! Kommer öka spridningen mellan arbetsplatser.
Citera
2021-01-21, 08:33
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Var får du denna data ifrån? Jag antar att det är 4% av de sjukhusvårdade du menar och inte det totala antalet smittade?

Så skiljer sig dödligheten i covid-19 för olika åldersgrupper
https://www.netdoktor.se/infektion/nyheter/sa-skiljer-sig-dodligheten-i-covid-19-for-olika-aldersgrupper/
Citera
2021-01-21, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vilken pressträff såg du? vad släppte man på som gör dig så glad över regeringens beslut?

barn kan börja idrotta igen..
Citera
2021-01-21, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Bra! Nu skall arbetsmiljöverket ut och inspektera arbetsplatser också!

Det räcker inte med att fackförbund och länsstyrelse redan gör detta! Mera inspektioner för fan! Vi har ändå inget annat att göra än att ta hand om dessa inspektörer.....

Jävla pajasland.

Den lilla respekt jag fick för regeringen i början av pandemin är som bortblåst med alla hittepå-beslut dom tagit det senaste för att verka handlingskraftiga. Förtroendesiffrorna är såklart viktigare än något annat!

Samma här. Men det var väl bara en tidsfråga innan Löfven inte vågade stå emot längre. Jag är förvånad att Sverige höll ut så länge.

Nu är det kört.
Citera
2021-01-21, 08:37
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Jag förstår?! Sjuksköterskor och läkare är outbildat pack.
Och de som läser undersökningar och artiklar är de lågintelligenta i samhället.

Medans affärsmän som säljer cigaretter och kemi för att bespruta frukt och
grönt är eliten, som är högintelligenta.

Tackar ödmjukast för din lektion. Jag skall nu överväga att ta alla vaccin
på marknaden, så att jag kan hänga i baren med de intelligenta killarna.

Kolla lite närmare på vilka i vården som tackar nej är du snäll.
Du framstår som mindre utvecklingsstörd om du gör det..
Det är undersköterskor i äldrevården som är tveksamma. Att nu Såssarna försöker lyfta statusen på denna grupp förändrar inte utbildningsnivån..
Citera
2021-01-21, 08:39
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler

Ahh du menar regeringen lämnar över ansvaret på kommuner men ändå behåller sina regler för folksamlingar mm. Spännande.
Citera
2021-01-21, 08:42
Medlem
Vad menar Amanda Lind med att hon inte ser nån återgång för äldre att börja idrotta? Jävla apkärring
Citera
2021-01-21, 08:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler

Är du säker på det? Tala då om vilka regler som gäller, för det gör inte regeringen. Samla ihop ett fotbollslag och riskera 2000 per skalle i böter om något händer som inte stämmer med restriktionerna. De tränare som törs är nog lätträknade.
Citera
2021-01-21, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Är du säker på det? Tala då om vilka regler som gäller, för det gör inte regeringen. Samla ihop ett fotbollslag och riskera 2000 per skalle i böter om något händer som inte stämmer med restriktionerna. De tränare som törs är nog lätträknade.

De var väldigt tydligt, för undantaget gällde fritidsaktivitet för personer födda 2005 eller senare.
Citera
2021-01-21, 08:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Håller med. Nu handlar det om att försöka ta beslut för att det ska se bra ut Vilka idioter.

Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Samma här. Men det var väl bara en tidsfråga innan Löfven inte vågade stå emot längre. Jag är förvånad att Sverige höll ut så länge.

Nu är det kört.

Det är ändå jävligt starkt jobbat att dom nu lyckats göra sig impopulära i båda läger....
Citera
2021-01-21, 08:56
Medlem
Citat:
Trovärdiga? Det intressanta är att :

"De tre mest smittsamma varianterna med farliga mutationer som den brittiska N501Y eller den brasilianska eller sydafrikanska E484K kommer från de länder där Astrazeneca gjorde fas III i Oxford-vaccinet, Storbritannien, Sydafrika, Brasilien och Japan"

Att det korrelerar är något att hålla koll på. Virus är ej undantagna Darwinism.
Att ta med Japan i detta visar bara på att man inte läst på.

Edit: Japan är bara med i listan för att det var där man identifierade den brasilianska varianten via sekvensering av virus från resande från Brasilien.
Senast redigerad av Pisseman 2021-01-21 kl. 09:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in