2021-01-21, 07:49
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Så min familj drabbades först av asymptomatisk smitta, 20%.

Sedan 30% smitta inom familjen och 50% i sovrummet. Snacka om otur då sannolikheten för vår smitta uppenbarligen var 3%...

Ja då verkar ni legat i ytterkant i en normalfördelningskurva. Det är oturligt
Citera
2021-01-21, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Faktumet att man nu pushar ej färdigutvecklade vaccin, kan slå tillbaka något fruktansvärt. ett ex. att notera.
------------------
------------------
Ursprungligen postat av Saundra: (FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion

Misstanke om att Astra Zenicas vaccin gjorde att viruset muterat:

(översättning)
https://twitter.com/mariporris/statu...75416805875715
Tillfällighet? De tre mest smittsamma varianterna med farliga mutationer som den brittiska N501Y eller den brasilianska eller sydafrikanska E484K kommer från de länder där Astrazeneca gjorde fas III i Oxford-vaccinet, Storbritannien, Sydafrika, Brasilien och Japan

AstraZenica vaccinet har en effektivitet på 62%. För att få ett virus att mutera så ska man utsätta den för svaga antikroppar så att några virus överlever, dessa muterar då och blir resistent. Utsätter man den för starka antikroppar har viruset inte en chans att mutera utan allihop dör direkt. Lite enkelt förklarat.

Lite för enkelt förklarat. Det fungerar inte så med virus. Bakterier och antibiotika fungerar ungefär så, men inte virus.
Citera
2021-01-21, 07:53
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Hört talas om "informed consent"? Har du läst att över 50% av sjukvårdspersonal vägrar ta vaccinet? Så sluta snacka massa skit och försöka sätta ord i mun.

Du måste ju leva under en sten.

tex.
Many front-line workers refuse Covid vaccines as distribution rollout struggles
About 50 percent of workers in California’s Riverside County have refused to take the vaccine, along with 60 percent of nursing home staff in Ohio.

https://www.nbcnews.com/news/us-news/many-frontline-workers-refuse-covid-19-vaccines-distribution-rollout-struggles-n1252617

Precis. Outbildat pack..
Över 40% i usa röstade på en mobbare.
Det är nästan ännu mer förvånade, men förklarar en del.
Samma i Sverige. Folk i äldrevården är tveksamma. Väldigt viktiga personer, men kanske inte gräddan i samhället avseende utbildning och ambitioner.

I min umgängeskrets är det inte en enda som är tveksam till vaccinet, och då är det mestadels välutbildade framgångsrika personer. Många i toppen av svenskt näringsliv.
Slutsatsen för mig blir då enkel.
Låg utbildning/låg intelligens, tveksamhet i större utsträckning.
Hög utbildning/hög intelligens, större benägenhet att förstå uppsidan.
Citera
2021-01-21, 08:02
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Precis. Outbildat pack..
Samma i Sverige. Folk i äldrevården är tveksamma. Väldigt viktiga personer, men kanske inte gräddan i samhället avseende utbildning och ambitioner.

I min umgängeskrets är det inte en enda som är tveksam till vaccinet, och då är det mestadels välutbildade framgångsrika personer. Många i toppen av svenskt näringsliv.

Jag förstår?! Sjuksköterskor och läkare är outbildat pack.
Och de som läser undersökningar och artiklar är de lågintelligenta i samhället.

Medans affärsmän som säljer cigaretter och kemi för att bespruta frukt och
grönt är eliten, som är högintelligenta.

Tackar ödmjukast för din lektion. Jag skall nu överväga att ta alla vaccin
på marknaden, så att jag kan hänga i baren med de intelligenta killarna.
Citera
2021-01-21, 08:16
Medlem
Wajis avatar
21 januari 2021

Sverige fortsätter sina restriktioner och förlänger sina regler. Sverige i ett nötskal Våra problem förlängs pga av Sverige har noll koll.
Citera
2021-01-21, 08:19
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Faktumet att man nu pushar ej färdigutvecklade vaccin, kan slå tillbaka något fruktansvärt. ett ex. att notera.
------------------
------------------
Ursprungligen postat av Saundra: (FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion

Misstanke om att Astra Zenicas vaccin gjorde att viruset muterat:

(översättning)
https://twitter.com/mariporris/statu...75416805875715
Tillfällighet? De tre mest smittsamma varianterna med farliga mutationer som den brittiska N501Y eller den brasilianska eller sydafrikanska E484K kommer från de länder där Astrazeneca gjorde fas III i Oxford-vaccinet, Storbritannien, Sydafrika, Brasilien och Japan

AstraZenica vaccinet har en effektivitet på 62%. För att få ett virus att mutera så ska man utsätta den för svaga antikroppar så att några virus överlever, dessa muterar då och blir resistent. Utsätter man den för starka antikroppar har viruset inte en chans att mutera utan allihop dör direkt. Lite enkelt förklarat.
Att källhänvisa till random inlägg på sociala medier av diverse knäppgökar tillför verkligen mycket till diskussionen. Tror du det gör dina argument trovärdiga?
Citera
2021-01-21, 08:20
Avslutad
Bra! Nu skall arbetsmiljöverket ut och inspektera arbetsplatser också!

Det räcker inte med att fackförbund och länsstyrelse redan gör detta! Mera inspektioner för fan! Vi har ändå inget annat att göra än att ta hand om dessa inspektörer.....

Jävla pajasland.

Den lilla respekt jag fick för regeringen i början av pandemin är som bortblåst med alla hittepå-beslut dom tagit det senaste för att verka handlingskraftiga. Förtroendesiffrorna är såklart viktigare än något annat!
Citera
2021-01-21, 08:22
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Precis. Outbildat pack..

Det där är en myt. De senaste 10 åren har vi lärt oss att högutbildade personer har svårare att stå emot grupptryck eftersom dom är så måna om att inte falla i den sociala hierarkin. Därför har dom lättare att acceptera irrläror som genusteorier, kritisk rasteori och klimatalarmism. Och denna gången hysterin kring covid. Det är även dessa personer som skulle ha varit de lydigaste nazisterna på 30-talet.

Att inte vilja ta vaccinet tyder snarare på att man har satt sig in i covids natur och förstår att vaccinet inte kommer göra till eller från i det stora hela, och på individnivå är det helt onödigt om man är relativt frisk under 70.

Jag antar att din umgängeskrets tycker Trump är en hemsk rasistisk homofob och att Greta är gudasänd
Citera
2021-01-21, 08:23
Medlem
santos_devilles avatar
Skönt att det öppnar mer för unga i fritidslivet. Äntligen kan mina barn lämna discord och deras satans spelande och gå ut och ha roligt igen. Man verkligen ser hur deprimerade barnen blir av att sitta hemma på discord och kolla film tillsammans en fredagskväll istället för att vara ute och skatea eller andra aktiviteter.

Bra regeringen
Citera
2021-01-21, 08:28
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Bra! Nu skall arbetsmiljöverket ut och inspektera arbetsplatser också!

Det räcker inte med att fackförbund och länsstyrelse redan gör detta! Mera inspektioner för fan! Vi har ändå inget annat att göra än att ta hand om dessa inspektörer.....

Jävla pajasland.

Den lilla respekt jag fick för regeringen i början av pandemin är som bortblåst med alla hittepå-beslut dom tagit det senaste för att verka handlingskraftiga. Förtroendesiffrorna är såklart viktigare än något annat!

Håller med. Nu handlar det om att försöka ta beslut för att det ska se bra ut Vilka idioter.
Citera
2021-01-21, 08:29
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Att källhänvisa till random inlägg på sociala medier av diverse knäppgökar tillför verkligen mycket till diskussionen. Tror du det gör dina argument trovärdiga?

Trovärdiga? Det intressanta är att :

"De tre mest smittsamma varianterna med farliga mutationer som den brittiska N501Y eller den brasilianska eller sydafrikanska E484K kommer från de länder där Astrazeneca gjorde fas III i Oxford-vaccinet, Storbritannien, Sydafrika, Brasilien och Japan"

Att det korrelerar är något att hålla koll på. Virus är ej undantagna Darwinism.
Citera
2021-01-21, 08:30
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Skönt att det öppnar mer för unga i fritidslivet. Äntligen kan mina barn lämna discord och deras satans spelande och gå ut och ha roligt igen. Man verkligen ser hur deprimerade barnen blir av att sitta hemma på discord och kolla film tillsammans en fredagskväll istället för att vara ute och skatea eller andra aktiviteter.

Bra regeringen

Vilken pressträff såg du? vad släppte man på som gör dig så glad över regeringens beslut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in