Citat:
Ursprungligen postat av
svartekaptenen
Tja vi kan börja med teokratin in Pennsylvania på 1600-talet, sen har vi häxbränningarna i de flesta Europeiska länderna inklusive Sverige, Sen har vi inkvisitionen som höll på en bit in på 1800-talet, i modern tid har vi katolska kyrkan och deras sjuka uppträdande. Du är medveten om att Irland har en blasfemilag, hädar du där så kan dömas till 20 000 Euro i böter. Det finns inga länder mig veterligen
som har kristna i ledningsposition utom möjligen Vatikanen men det är inget riktigt land. Jag har aldrig påstått att alla kristna är världens sortens människor.
Jaså?
Jag trodde vi talade om kristna idag.
När du hänvisade till 1600-talet så hänvisade jag till vikingarna. Fattar du nu?
Vad kristna gjorde för 400 år sedan har lika lite att göra med vad vikingarna gjorde för 1000 år sedan när det gäller hur det är idag.
Var har du dina belägg?
Att man på Irland kan dömas till böter för blasfemi? Är det det värsta du kan hitta?
Nej, det var inte du som ursprungligen påstod att kristna är sämsta sortens människor, men du invände emot mitt svarsinlägg på det inlägget, där jag invände emot påståendet om att kristna är sämsta sortens människor och skrev att kristna INTE var sämsta sortens människor. Eftersom du invände emot det jag skrev så valde du alltså att försvara det ursprungliga påståendet om att de kristna var sämsta sortens människor, även om det inte var du som skrev det ursprungliga inlägget.
Så, hur ska du ha det? Anser du att kristna är sämsta sortens människor och tänker ge belägg för det, eller anser du egentligen inte att kristna är sämsta sortens människor?
Eller var det något annat du ville diskutera?
T.ex. huruvida Bibeln är sann eller inte?