2021-01-20, 22:19
Medlem
u_n_mes avatar
Vad fan gnäller folk över???? De VILL ju bli bedömda. Det är ett fritt val att hora ut sig på Tiktok och de får förmodligen alla de likes de vill ha, vilket är målet. Är så trött på människor som blir kränkta för andra. Det är felet med dagens PK Sverige. Låtsas ni att det är helt oskyldigt att tjejer lägger ut sådana här videos och att de bara vill visa hur bra de lärt sig de olika danserna? (Som har lika avancerad koreografi som en mora träsklåt) eller skulle ni bli lika kränkta om han satt och bedömde tjejer från porrsidor?

Samma sak bara olika nivåer av nakenhet.

Sedan att Tiktok är det sämsta som kommit från Kina i knapp ledning framför Covid-19 är en annan sak men använd inte skiten då.....

Nästa människa jag stöter på som påstår sig vara kränkt ska jag fan slå rakt i ansiktet. Nästan så att jag blir kränkt.
Citera
2021-01-20, 22:28
Medlem
Maidenmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
Vad fan gnäller folk över???? De VILL ju bli bedömda. Det är ett fritt val att hora ut sig på Tiktok och de får förmodligen alla de likes de vill ha, vilket är målet. Är så trött på människor som blir kränkta för andra. Det är felet med dagens PK Sverige. Låtsas ni att det är helt oskyldigt att tjejer lägger ut sådana här videos och att de bara vill visa hur bra de lärt sig de olika danserna? (Som har lika avancerad koreografi som en mora träsklåt) eller skulle ni bli lika kränkta om han satt och bedömde tjejer från porrsidor?

Sedan att Tiktok är det sämsta som kommit från Kina i knapp ledning framför Covid-19 är en annan sak men använd inte skiten då.....

Nästa människa jag stöter på som påstår sig vara kränkt ska jag fan slå rakt i ansiktet. Nästan så att jag blir kränkt.

Varför ska man inte gnälla? Vill man bygga ett hållbart samhälle måste man identifiera vilka problem som finns. Frågan om hur flickor (och för den delen även pojkar) uppträder på sociala medier måste börjas tas på allvar av etablissemanget. Samhället befinner sig redan i en djup moralisk kris och det kommer bara att bli värre om de sociala medierna tillåts att hålla som på de gör nu. Tyvärr är vi bara ett gäng nötter som inte har makten att påverka den politiska agendan. Det minsta vi kan göra är dock att identifiera problemen och göra det som vi kan för att motarbeta dem. När jag väl får barn kan jag lova dig att frågan om hur de hanterar sociala medier kommer att stå högt i kurs.
Citera
2021-01-20, 22:42
Medlem
Plebdeluxes avatar
Killen ges möjlighet att bete sig som han gör och det är ingen nyhet, sen att han vart ett offer är nog slumpen som avgjort, att han gjorde fel köper jag, men alla dessa djävla så kallade "influensers" och annat löst folk som försöker göra karriär via sociala medier beter sig som "lowlifes" därav att jag inte förstår varför denna kille förtjänar detta "rampljus". Jag skulle inte kalla tjejer för horer på TikTok, det är ett ganska IQ-befriat uttalande, men däremot skulle jag säga att det finns nog vettigare saker att göra som även skulle skänka mänskligheten framgång än att stå och vicka på rumpan.
Citera
2021-01-20, 22:47
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maidenmartin
Varför ska man inte gnälla? Vill man bygga ett hållbart samhälle måste man identifiera vilka problem som finns. Frågan om hur flickor (och för den delen även pojkar) uppträder på sociala medier måste börjas tas på allvar av etablissemanget. Samhället befinner sig redan i en djup moralisk kris och det kommer bara att bli värre om de sociala medierna tillåts att hålla som på de gör nu. Tyvärr är vi bara ett gäng nötter som inte har makten att påverka den politiska agendan. Det minsta vi kan göra är dock att identifiera problemen och göra det som vi kan för att motarbeta dem. När jag väl får barn kan jag lova dig att frågan om hur de hanterar sociala medier kommer att stå högt i kurs.

Men då är det väl fan inte honom man ska gnälla på då är det både de tjejer som lägger upp sådana här videos eller appen i sig och hela sociala media kulturen. Bara för att han säger precis vad alla tänker?

Jag skulle hålla med om kritiken om han satt och bedömde folk som inte valt att exponera sig på detta sättet men att sitta och moralisera över att någon bedömer deras videos när de frivilligt har lagt upp dem och dessutom är precis vad de vill ser jag inte som ett problem.

Om du tycker detta är "vanlig" social media så har du jävligt fel. De VILL ha upp märksamheten, De FÅR uppmärksamheten, De NJUTER av uppmärksamheten. Ändå blir andra kränkta å deras vägnar... för att ni inte tycker det är ok.

Som sagt så tycker jag att det är skit men det finns inga offer i det hela mer än de med dåligt omdöme och självinsikt men att offentligt kritisera ungdomar med dåligt omdöme har ju idoljuryn redan normaliserat och det inför miljonpublik. Så får de kommentarer de inte tycker om så kanske de lärt sig något.
Citera
2021-01-20, 22:54
Avslutad
Den här YouTubern är knappast ensam i Sverige om att ha såna här stenålder mentalitet och syn på saker.

Det är bara öppna ögonen, kolla inte långt bort utan börja med titta igenom i den här tråden och även på Flashback och alla andra plattformar hur svenska män sitter och håller med han youtubern dessutom kallar dessa tjejer för horor eller som nån skrev ”12 åringar ska inte hora sig på nätet”. Även sett vid flera tillfällen på tiktok kommentarer skriver svenska killar till andra tjejer som visar lite urringat såsom ”Gud ge mig aldrig en dotter” eller ”Era föräldrar måste vara stolta över er”.

Det är exakt samma svenska killar som beklagar sig för hur massinvandringen påverkat svensk samhälle hit och dit, eller beklagar sig vart sverige är på väg med dessa våldtäkter så är det exakt samma killar som skriver och har såna åsikter. Oftast är de också incels.

Samma killar som sitter och snackar skit om hur invandrare beter sig eller allt skit ni skriver i trådarna om vad invandrare tar med sig till Sverige är det ni också som har samma mentalitet som dem. Ni är inte ett dugg bättre.

För Sveriges skull hade ni stenålders invandrare tillsammans med svenska män kunnat lämna och bosätta era i Mellanöstern för det är där era åsikter och syn tillhör.

Dubbelmoralen går inte beskriva.
Senast redigerad av emelie-r 2021-01-20 kl. 23:02.
Citera
2021-01-20, 22:54
Medlem
KnivStinas avatar
Jag fattar från inläggen att det sitter en hel drös med unga män här inne som inte har hunnit förlorat oskulden än.

Jag sexualiserade mig ganska duktigt som ung tonåring med magtröjor, kjolar och hot pants, men det var absolut inte för att jag önskade uppmärksamhet av vuxna män närmare 30, utan pojkarna i min egen ålder. Det var spännande, utvecklande, en process som jag tror att många tonåringar går igenom. De som missar den här fasen kan nog inte relatera eller förstå. Det var fester, hångel, fummel, en jävla massa kråmande och det enda som fattades var sociala medier.

Flickorna i klippen gör det många flickor i den åldern alltid har gjort, det har bara inte gjorts i den formen det gör idag och därför inte uppmärksammats på samma sätt.

Nu till Vlad. Det är ju ingen hemlighet att män närmare 30 och över suktar efter alldeles för unga tjejer. Det är dock skitäckligt och jävligt omoget, det är idiotiskt att skylta med det som Vlad gör för han målar upp sig själv som ett jävla peddo inför hela Sverige. Pinsamt. Lågt. Peddigt
Citera
2021-01-20, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Det är bara öppna ögonen, kolla inte långt bort utan börja med titta igenom i den här tråden och även på Flashback och alla andra plattformar hur svenska män sitter och håller med han youtubern dessutom kallar dessa tjejer för horor eller som nån skrev ”12 åringar ska inte hora sig på nätet”.

Gjorde en sökning i tråden men den enda jag ser som kallar dem "horor" är du.

Så citat please, or it didn't happen.

Varför kallar du dem "horor"?
Citera
2021-01-20, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Gjorde en sökning i tråden men den enda jag ser som kallar dem "horor" är du.

Så citat please, or it didn't happen.

Varför kallar du dem "horor"?

Nu menade jag inte bara här på Flashback.

Men här har du:

(FB) Skvaller om Vlad Reiser

Citera
2021-01-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Orka filip dikmen. Riktig jävla simp alltså.

Han har ju gjort exakt samma sak i sina youtubefilmer, så han är inte bara simp utan en jävla hycklare.
Citera
2021-01-20, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me

Det du skrev stämmer så himla mycket!
Det är självklart inte okej det han gjorde men för i helvete, föräldrarna får väl hålla koll på sina barn och vad fan de håller på med. Dagens 12-16 åringar är nog de värsta som någonsin har växt upp.
De har tyvärr blivit helt överkörda med allt dåligt som har påverkat deras uppväxt på ett otroligt negativt sätt.

Jag hatar dock Filip Dikmen. Det han gör är extremt fult och skabbigt. Den idioten gör ju allt detta för att han själv ska tjäna på det.
Måste någon göra bort sig för att folk ska uppmärksamma ett sådant här problem?
Tydligen så är det så. Vlad är offentlig och tyvärr så gick det inte som han trodde.
Hans föräldrar är inte heller stolta över vad han gjort och det är den kritiken som känns mest.
Han får sota för detta och hoppas att gud vägleder han till att inte begå sånna här misstag i framtiden.

Pout m
Citera
2021-01-20, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Nu menade jag inte bara här på Flashback.

Men här har du:

De där posterna kallar inte tjejerna för "horor", så där har du fel.

Men ok, jag missade att du skrev "andra plattformar", så där kan du ha rätt.

Faktum kvarstår dock att det är du som introducerar termen "horor" om dessa tjejer i den här tråden. Det är ganska problematiskt när äldre kvinnor som du kör med såna nedlåtande termer när ni diskuterar tjejer i den åldern.
Citera
2021-01-20, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kesofrutti
Men tänker du ens på vad du själv skriver? Det är ju PRECIS DET som Vlad bidrar till och förstärker genom den här videon, eller ens idén om att videon ska göras. Vad är det han gör genom att titta på, bedöma och "betygsätta" olika för honom okända kvinnor på TikTok om inte att göra dem till just objekt? Jag tycker att det är synd att det går en trend för unga kvinnor att lägga upp videoklipp där de visar upp och sexualiserar sina kroppar, men det är helt fel att bemöta det på ett ännu mer sexualiserande och objektifierande sätt! Ett mer vuxet sätt att hantera det, om det nu är en förändring på det trendfenomenet han ville se, hade varit att enbart prata om just fenomenet och försöka stärka kvinnor på ett mer generellt plan. Nej, Vlads agerande går inte att rättfärdiga någonstans!

Mig övertygar du inte. Han har full rätt att driva med dessa horor.
De viker ut sig inför hela världen för vemsomhelst att titta på.
Just nu anses sådant här tillsammans med onlyfans etc att vara kvinnans frigjordhet men resulterar bara i mer objektifiering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in