2021-01-20, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Menar du att OF inte äger huset som mgm bor i?
Eller menar du att OF inte är brottsoffer?

BO är OF.
Han äger inte huset MGM bor i så som ”Amme16” skriver att BO inte fått in hyran”

BO har ingen koppling till ägaren till huset där MGM bor i.
Citera
2021-01-20, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amme16
Hörde en fågel kvittra på byn idag att OF inte fått in hyran. Tydligen fick han påminna fler än en gång och den sista gången har detta hänt. Vet dock inte vad eller hur det hände. Ska försöka få fram lite mer.. Imorgon blir det väl häktning, förhoppningsvis?

Jag refererar till mitt tidigare inlägg. Jag har inte skrivit att hyran gällde något hus öht. Skvallret på byn antyder hyran men inte vad det gäller. Vilket jag också skrev, "vet inte vad eller hur det hände". Jag har ej haft någon kontakt med OF på närmre 20 år därför lämnar jag över till den som citerat mig som tycks känna till invånarna på Lillö bättre än oss andra. Väntar med spänning ⚡
Citera
2021-01-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokeycigg
Ok. Hon verkar till har haft stora, problem med någon T*m K
Hittat nu 2-3olika profiler som den mannen har på FB och de är allihopa fyllda med bilder. Olika sorters hot på kvinnan. Kvinnan även hon lagt ut en del hot på sin sida.ser iaf ut som den där T*m är en äldre man som har haft eller trott sig ha ett förhållande till den här kvinnan. Antar den där J*sper då är hennes nye el vän

Men han uppdaterade på fb för en dag sedan?
Citera
2021-01-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amme16
Jag refererar till mitt tidigare inlägg. Jag har inte skrivit att hyran gällde något hus öht. Skvallret på byn antyder hyran men inte vad det gäller. Vilket jag också skrev, "vet inte vad eller hur det hände". Jag har ej haft någon kontakt med OF på närmre 20 år därför lämnar jag över till den som citerat mig som tycks känna till invånarna på Lillö bättre än oss andra. Väntar med spänning ⚡

Haha??? Hyra på vad? Nej, känner inte din ”by”. Men vet vem som äger huset.

Läs gärna noggrannare innan du ställer frågor. 😂
Citera
2021-01-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Euphori
Haha??? Hyra på vad? Nej, känner inte din ”by”. Men vet vem som äger huset.

Läs gärna noggrannare innan du ställer frågor. 😂
Okej om du nu behöver veta så bor jag ca 80 mil från Karlskrona. Vill du snälla sluta citera mig mer, du tillför ingenting mer än att du känner en ägare. Vad bra! Det är troligtvis din lilla by och du har endast träffat dom ca 10 personerna som bor där, inkl dina föräldrar. Jag har full förståelse för det bara du mår bra. Du måste troligtvis ta bussen någon dag till närmaste stad så du klarar av att tänka utanför din fyrkant. Denna tråden handlar inte om dig och ditt liv. Det har hänt ett mord utanför Rödeby, en liten by som heter Lillö och offret heter OF. Vet du något, skriv. Vet du inget, knip. Härmed svarar inte jag dig mer, byfåne! Cykla vidare nu Sven.. 🖐️🚲
Citera
2021-01-20, 22:59
Medlem
Axelia22-R2s avatar
Väldigt vad det är tunt med information alternativt spekulationer... Det enda vi vet att en man har bragts om livet och att polisen i Karlskrona har fått ytterligare ett mastodontjobb att göra. Nu är det dags att lägga innebandyklubborna på hyllan och börja jobba!
Ingen av MGM verkar speciellt trevliga människor. På hennes ena FB finns en bild på två yxor som hon kommenterar att dom ska användas ifall någon kommer in på hennes tomt
På ett annat ställe skriver hon att hon har lurat Polisen....
Vid infarten till hennes hus finns en skylt att obehöriga äga ej tillträde.
Varför hyr man ut ett hus till någon som är kriminell och saknar inkomst? Gör man ingen kontroll av tänkta hyresgäster?
Citera
2021-01-21, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axelia22-R2
Väldigt vad det är tunt med information alternativt spekulationer... Det enda vi vet att en man har bragts om livet och att polisen i Karlskrona har fått ytterligare ett mastodontjobb att göra. Nu är det dags att lägga innebandyklubborna på hyllan och börja jobba!
Ingen av MGM verkar speciellt trevliga människor. På hennes ena FB finns en bild på två yxor som hon kommenterar att dom ska användas ifall någon kommer in på hennes tomt
På ett annat ställe skriver hon att hon har lurat Polisen....
Vid infarten till hennes hus finns en skylt att obehöriga äga ej tillträde.
Varför hyr man ut ett hus till någon som är kriminell och saknar inkomst? Gör man ingen kontroll av tänkta hyresgäster?

Håller jag definitivt med om! Glöm inte bilden hon lagt upp på sin ”blivande fästmö” maskerad och poserar med luftgevär!
Verka vara riktigt vrickade!
Borde väl vara häktning idag ?
Citera
2021-01-21, 09:47
Medlem
Båda begärdes häktade idag👍
Citera
2021-01-21, 11:20
Medlem
https://svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/misstankta-mordare-begars-haktade-fornekar-brott

Dödsorsaken är inte fastställd, men det kan konstateras att mannen har utsatts för yttre våld. Åklagaren begär de två misstänkta häktade på sannolika skäl misstänkta för mord.
– Misstankarna mot de båda anhållna personerna grundas på uppgifter som framkommit i förhör samt genom spår och beslag, säger kammaråklagare Hedvig Lundblad vid Åklagarkammaren i Karlskrona.
De bägge misstänkta hämtades till förhör efter uppgifter som kom fram i den dörrknackning som gjordes under söndagskvällen. Efter förhör greps de och anhölls under natten till måndagen.
Citera
2021-01-21, 15:25
Medlem
WallaceShawns avatar
Blekinge TR B 116-21 Häktningsframställningar
https://docdro.id/Wki378U
https://docdro.id/GsERgNM
Citera
2021-01-21, 18:31
Medlem
Tack för det.
Då kan vi konstatera att det inte längre råder något tvivel om vilka de alternativa GM är.
Nu återstår motivet och modus operandi.
Såg bilden med kraken poserande med ett luftgevär....
Påminner om gangland med frontfiguren Raffa.
När det handlar om pundare av denna kaliber så antar jag att det inte behöver finnas något vidare utvecklat motiv, kan lika gärna varit så att BO ”tittat snett” på en av dessa filurer vid något tillfälle.
Sen var det game ower för honom.
Citera
2021-01-22, 12:50
Medlem
Lazermannens avatar
Nån som vet varför Jesper har flyttat runt så mycket ? Tydligen har han bott på 6st olika adresser de senaste 3 åren i olika samhällen bla Huskvarna, Mullsjö, Ljungby och Hökerum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in