2021-01-20, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
...påstår domstolarna, ja. Det är i sig inget bevis på att valet gick rätt till. Det är detsamma som att man har anledning att misstro domstolarna. Det är detsamma som att man har all rätt att misstro alla val hädanefter. Fram till den dag valresultaten blir bemötta med ett förtroende från alla sidor. Det ska tex vara omöjligt med valsedlar från döda väljare eller fler valsedlar än det funnits röstregistrerade.

Och din första mening. Valet den 2 november 2020 blir inte giltigt oavsett hur många vänster-vridna som tror att valet gick rätt till, eller inte bryr sig utan bara vill att etablissemanget ska komma åt högsta makten genom att kontrollera presidenten en gång till.

Nu är det ju så att man är oskyldig till motsatsen bevisats. Lämnar man in en stämning måste man ha något som styrker den. Valfusk bevisas inte av att man säger "jag vet att det förekom fusk".

Dessutom som jag sagt förr så är det helt ologiskt att Kina (eller Ryssland) skulle varit inblandade i att fuska fram Biden. Trump måste vara Kinas favorit som president då hans presidentskap har fört fram Kina som den ledade världsmakten.
2021-01-20, 08:01
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Det enda jag lägger till för att inte avvika från ämnet.

"Konspirationsteorier" och "högertroll" och liknande är vad det är: personangrepp.

Inga personangrepp i världen spelar i sakfrågan någon roll.
.

Det existerade inte valfusk i större omfattning än annars. T.o.m Trumps egna ansvariga har förklarat detta.

Och när inga förklaringar i världen heller spelar någon roll, då omdömeslösa individer vägrar att ta till sig information, så återstår bara att beskriva dessa skämt med korrekta attribut. Såsom t.ex ”konspirationsteorier”, ”propagandaautomater”, ”högertroll”, ”faktaresistenta” eller ”miffon”.

Du kan kalla dessa adekvata beskrivningar för personangrepp, invektiv eller vad du vill.

Det är bara att lära dig att gilla läget.
Senast redigerad av HomoDeus 2021-01-20 kl. 08:27.
2021-01-20, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric

Dessutom som jag sagt förr så är det helt ologiskt att Kina (eller Ryssland) skulle varit inblandade i att fuska fram Biden. Trump måste vara Kinas favorit som president då hans presidentskap har fört fram Kina som den ledade världsmakten.

Och du tror att Biden kommer va hårdare mot kina ? Offtopic vi får ta det i en annan tråd
Vi får väl se om det dyker upp någonting om bidéns skumrask affärer i kina eller om det bara är rykten . Vad hände med breaking news från Australien för några veckor sen om dom långa listorna med kinesiska namn som infiltrerat företag i andra länder nån som vet ?
Än så länge kan väl ingen påstå med 100% säkerhet att det inte har varit valfusk som påverkade valet även fast SVT försöker få folk att tro det
2021-01-20, 09:46
Medlem
zergrushs avatar
Ah, nu kommer "bevisen"! Lite för sent bara, eftersom Donald åker ut idag...
https://www.nbcnews.com/news/us-news/mypillow-ceo-mike-lindell-says-products-were-dropped-major-retailers-n1254676
Citat:
MyPillow CEO and ardent Trump supporter Mike Lindell says his products have been dropped by major retailers like Bed Bath & Beyond and Kohl's after his repeated false claims of voter fraud in the presidential election.

In his email to NBC News, Lindell said: "All the evidence against Dominion is before the Supreme Court. ... China and others used the machines to corrupt our election! Here is one page of the proof."

The email did not include an attachment. When asked if he had mistakenly omitted it, Lindell sent another email with an empty attachment and a third with screenshots of illegible text.
"The best people!"
2021-01-20, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nu är det ju så att man är oskyldig till motsatsen bevisats. Lämnar man in en stämning måste man ha något som styrker den.

"Nej säger du det? Det var som fan".

Att domstolarna förkastat de här bevisen är väldigt oroväckande. Det betyder inte att omfattande valfusk inte förekommit.

Kommunist-sympatisörer bryr sig förstås inte.

Ska jag behöva upprepa mig fler gånger??? Nej nu får det räcka.
2021-01-20, 10:38
Avslutad
Inga braking news från legenden Nixter?
2021-01-20, 10:40
Avslutad
Citat:
"Nej säger du det? Det var som fan".

Att domstolarna förkastat de här bevisen är väldigt oroväckande. Det betyder inte att omfattande valfusk inte förekommit.

Kommunist-sympatisörer bryr sig förstås inte.

Ska jag behöva upprepa mig fler gånger??? Nej nu får det räcka.

Att man släpar en massa lögner och trams till domstolarna är oroväckande. Inget annat i detta fallet.
Det fanns aldrig något utbrett valfusk, ni kan sluta runka till det nu. Koncentrera er på era militärkupper nu, en skulle kommit igår, men det är mars som gäller nu. Vad är dina ideer? Fredag kanske?
2021-01-20, 10:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
Inga braking news från legenden Nixter?

Han har varit frånvarande i över en vecka (7 dagar) nu, så vi får nog tyvärr acceptera att han och några till valde att lämna med svansen mellan bena istället för att erkänna att de hade fel till 200%, det blir bara sådana som Japhy kvar.
2021-01-20, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
Varför ska en chef för CIA synas i media? Sen får du gärna ta fram en källa om någon som inte satt i Trump administrationen, då alla är aningen mediakåta i det gänget.

På tal om Pompeo, lovade han inte er att Trump skulle sitta 4 år till? Efter valet..i direktsändning
Suck... ni är sanslösa alltså. Du menade att CIA chefer inte syns återkommande i media, jag bestred detta, och du krävde bevis på att de gör det. Jag påvisade klart och tydligt att du har fel då tidigare chefer visst synts till ofta i medierna, men istället för att medge att du har fel efter att ha överbevisats svart på vitt så fortsätter du trolla om att personen istället "synts FÖR MYCKET i media"! Mmm, ja ja men du kan roa dig med att göra liknande sökningar på Trump-hataren John Brennan, samt tidigare chefer, men du hittar säkert något fel där med, som att han har fel färg på skorna eller liknande.
2021-01-20, 11:44
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Ah, nu kommer "bevisen"! Lite för sent bara, eftersom Donald åker ut idag...
https://www.nbcnews.com/news/us-news/mypillow-ceo-mike-lindell-says-products-were-dropped-major-retailers-n1254676

"The best people!"

Sidney Powell har blivit stämd på 1,3 miljarder dollar av Dominion. Lindell is next om han inte omedelbart refuterar alla sina anklagelser.

Skall de vinna de stämningarna så vill det till att de har absolut vattentäta bevis att sätta emot, annars väntar svår fattigdom för båda.
2021-01-20, 12:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Och vips så blev den profilen inte bara låg, utan fullständigt "icke-existerande" EFTER valet.

I övrigt säger din länk inte ett skit mer än att bekräfta att det du tidigare sagt om att tidigare CIA chefer inte synts till varit helt uppåt väggarna fel!

Vad yrar du om? Enligt dig syns man inte till om man inte twittrar varje dag. Enligt mig så har hon och andra hållit ett sunt förhållande till framträdanden i media i förband med vilken myndighet man är.

Men det är svårt för dig att ta in, som brukade runka till alla tweets Trumpen la ut varenda dag
Senast redigerad av thegaming 2021-01-20 kl. 12:47.
2021-01-20, 12:31
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Skapligt mycket skulle jag säga:

https://www.google.com/search?q=Gina+Haspel&sxsrf=ALeKk01wCZEnuvf1lB_vhQ5 X1oO5bTulPA%3A1611139968676&source=lnt&tbs=cdr%3A1 %2Ccd_min%3A5%2F21%2F2018%2Ccd_max%3A11%2F4%2F2020 &tbm=

Kolla även på alla hennes framträdanden på YouTube som är skett INNAN valet:

https://www.youtube.com/results?search_query=gina+haspel&sp=CAISAhAB

Båda dina länkar ger mig mest artiklar och videor om henne. Men den från NY Times 16 april 2019 skriver:

Ms. Haspel, who will give only her second public speech as director on Thursday

Politico har bildtexten:

Gina Haspel has rarely made headlines during her nearly two-year tenure as CIA director 5 februari 2020

En artikel jag hittade skriver 18 april 2019: CIA Director Gina Haspel Makes Rare Public Appearance At Auburn University

https://www.npr.org/2019/04/18/714810744/cia-director-gina-haspel-makes-rare-public-appearance-at-auburn-university

Hon blev chef 21 maj 2018. Nog så verkar hon varit rätt anonym. Vad anser du att hon ska skämmas över? Eftersom du spekulerar kring att det kan vara anledningen till att hon inte synts till

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in