2021-01-20, 11:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du menar väl inte att Expressen är din sanningssägare!

Bättre kan du väl när du anklagar PB för lögn!?

Fast Expressen hittar ju inte på sina nyheter. De kan vinkla dem ibland om det handlar om PK-frågor, men ett hårt procenttal i en studie ändrar de ju inte på. Du får googla själv - lär stå i media runt om jordklotet idag.

EDIT: det fanns ju en länk i artikeln:

https://news.sky.com/story/covid-19-real-world-analysis-of-vaccine-in-israel-raises-questions-about-uk-strategy-12192751

"Then we looked to see what is the daily positivity rate... And we saw that there was no difference between vaccinated and unvaccinated until day 14 post-vaccination.

"But on day 14 post-vaccination, a drop of 33% in positivity was witnessed in the vaccinated group and not in the unvaccinated... this is really good news."

However, UK scientists said in December that trial data had suggested it would be 89% effective after one dose.

Av detta framkommer ju också, att man inte ska tro att man har NÅGOT SKYDD ALLS förrän 14 dagar efter första dosen. Det var ingen skillnad alls mot kontrollgruppen innan dess, men sedan föll andelen insjuknade i den vaccinerade gruppen.
Senast redigerad av Merwinna 2021-01-20 kl. 11:41.
Citera
2021-01-20, 11:36
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Vad säger världsmästarna i tråden som idiotförklarade Sverige för att vi inte följde UKs idé med 12 veckor före dos 2?

Nu har de fått skarp varning från Israel i frågan.
Eller kanske experterna i tråden vet bättre än Israel som vaccinerat 30% av befolkningen..
Det är väl rätt uppenbart att vi på FB har bättre koll än de ljugande judarna!
Både judeägda Expressen och den judiska staten Israel förleder mänskligheten.

(Det kan förekomma ironi i inlägget.)
Citera
2021-01-20, 11:41
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, men nu har de ju pandemilagen. Så då är det väl bara att köra?

lagen saknar stöd för utegångsförbud och får uttryckligen inte hindra rörelsefriheten i Sverige
Citera
2021-01-20, 11:42
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast Expressen hittar ju inte på sina nyheter. De kan vinkla dem ibland om det handlar om PK-frågor, men ett hårt procenttal i en studie ändrar de ju inte på. Du får googla själv - lär stå i media runt om jordklotet idag.
Expressen väljer att hitta på (det du kallar vinkla) sina nyheter för att du ska läsa.

Vad har Pfizer BioNTech sagt enligt Expressen själva?
Jo, att en dos ger 52 % skydd. Ingenting om tid till 52 % skydd uppnås.
Det kan ju vara efter tre veckor, eller fem veckor man får 52 % skydd.
Det var därför jag ville att du skulle länka till en källa, och du valde Expressen igen.

Sedan jämför Expressen dessa 52 % med hur bra skydd en dos ger efter två veckor (33 %).

Du sväljer detta med hull och hår och går tom. så långt att du anklagar PB för att ljuga.
Citera
2021-01-20, 11:44
Medlem
Över 12 400 israeler har testat positivt efter att ha vaccinerats mot covid-19,*skriver tidningen Haaretz.
Citera
2021-01-20, 11:44
Medlem
Citat:
Expressen väljer att hitta på (det du kallar vinkla) sina nyheter för att du ska läsa.

Det var därför jag ville att du skulle länka till en källa, och du valde Expressen igen.

Sedan jämför Expressen dessa 52 % med hur bra skydd en dos ger efter två veckor (33 %).

Du sväljer detta med hull och hår och går tom. så långt att du anklagar PB för att ljuga.
Sedan vet man ju inte hur bra immunförsvar en del av de äldre israelerna har också.
Citera
2021-01-20, 11:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Jag la till lite i mitt inlägg, som du citerar, efter att du läst det.

Så kan det vara, det har ju inte gått så väldigt lång tid ännu heller ens i Israel, sedan den första dosen. Vi får se var det landar. Du får gärna leta rätt på Pfizers egna studier, och lägga ut dem här. Jag har inte tid att leta nu. Läs gärna artikeln här:

https://news.sky.com/story/covid-19-real-world-analysis-of-vaccine-in-israel-raises-questions-about-uk-strategy-12192751
Citera
2021-01-20, 11:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Så kan det vara, det har ju inte gått så väldigt lång tid ännu heller ens i Israel, sedan den första dosen. Vi får se var det landar. Du får gärna leta rätt på Pfizers egna studier, och lägga ut dem här. Jag har inte tid att leta nu. Läs gärna artikeln här:

https://news.sky.com/story/covid-19-real-world-analysis-of-vaccine-in-israel-raises-questions-about-uk-strategy-12192751[/quote]

EDIT: om det tar fem veckor för att uppnå 52 procents immunitet efter dos 1, så är det nog smartare att spara den andra dosen och vaccinera folk efter schemat i stället. Alltså med tre veckor emellan. Eller i alla fall tala om för folk som fått första dosen på skarpen, att det inte betyder att de kan börja strunta i reglerna efter ett par veckor. Eller ens någonsin. Förrän de fått dos 2 och det har gått två veckor efter det... Så man vinner inte mycket på det.
Citera
2021-01-20, 11:52
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
2500 svenskars dödsfall kunde ha undvikits i våras!

Den vidrige massmördaren Anders Tegnell tillbakavisar USA:s folkhälsomyndighet CDC:s uppgifter.

Manipulatören och lögnaren Anders Tegnell vet att om Sverige gjort gemensam sak med våra grannländer Danmark, Norge och Finland och stängt ner snabbt i inledningsfasen av pandemin så hade vi räddat tusentals liv.

Istället för att erkänna sitt katastrofala misstag att inte stänga ner så bortförklarar, vilseleder och ljuger Anders Tegnell för svenska folket.

Anders Tegnell är en vedervärdig människa utan samvete. En skam för Sverige.

USA-studie: 2500 svenska dödsfall kunde ha undvikits

https://www.dn.se/sverige/usa-studie-2-500-svenska-dodsfall-kunde-ha-undvikits/

Inte bara strategin utan även den inhumana strategin att ge palliativ vård när många förmodligen klarat sig om de fått näringsdropp och syrgas istället för morfin
Citera
2021-01-20, 11:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
lagen saknar stöd för utegångsförbud och får uttryckligen inte hindra rörelsefriheten i Sverige

Då är det inte mycket till lag, då det är just folks rörelse och interaktion som skapar smittspridning.
Citera
2021-01-20, 11:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Sky News är väl inte heller någon sanningskälla?

Det du skriver kan absolut visa sig vara rätt, det jag vänder mig mot är att du beskyller PB för att ljuga om vaccinets effektivitet med två nyhetsmedia som stöd.

Om du hade varit skalig kunde du skriva att det i Israel visat sig att vaccinet ger 33 % skydd efter två veckor och att PB sagt att en dos ska ge 52 % skydd men att du inte vet efter hur lång tid skyddet blir 52 %.

Ett resonemang om att det kanske inte är så smart att bara ge en dos tycker jag är viktigare än att påstå att PB ljuger och det gör du nu vilket jag uppskattar.
Citera
2021-01-20, 11:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Över 12 400 israeler har testat positivt efter att ha vaccinerats mot covid-19,*skriver tidningen Haaretz.

Ingenting om HUR långt efter de vaccinerats? Fullt skydd får man väl först efter 4 veckor, ungefär i samband med att man tar dos nr2. Att folk fortsätter att bli smittade innan de utvecklat antikroppar är ju inget konstigt. Så är det med alla vaccin. Man blir inte skyddad i samma sekund som sprutan sticks i armen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in