2021-01-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Du behöver inte räkna ut den själv, incidens per 100 000 per åldersgrupp uppdateras i FHMs veckorapport. Intressant efter sommaren då masstestning började. Innan var ju testningen extremt begränsad.

OK tack, minst sagt intressant, kategorin 90+ har ju flest fall av alla kategorier sett till befolkning, Blir ju då ännu mindre imponerande, även om en stor del av förklaringen givetvis handlar om mörkertal bland yngre. Lägst antal fall/100 000 har 70-79-åringar. Tyder på att ganska betydande mörkertal även så högt upp i åren. Visst har de levt försiktigare än andra ålderskategorier, men knappast mer försiktigt än 90-åringarna.
Citera
2021-01-19, 23:48
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Tror du på vad du själv skriver din dåre? Tror du på riktigt att alla demografier beblandar sig i samhället? Att du är en korkad alarmist visste jag naturligtvis men detta uttalande tar fan priset , de flesta experter är överens om att flockimmunitet slår in när kring 40% är immuna eftersom dessa 40% är klart överrepresenterade bland dem som rör sig i samhället.

Har du minsta lilla stöd för dina uttalanden så är det läge att plocka fram dom nu.
Dom där 40% du nämner verkar tagna helt ur röven.
Citera
2021-01-19, 23:54
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja men dödligheten var ju inget utgångsvärde i min beräkning.

Måste nog be om ursäkt, jag blandade nog ihop dina mörkersiffror med Pissemans vilka självklart är helt uppåt väggarna. Han och övriga alarmister vill ju få det till att Sverige har kring 10% smittade trots snart 600K bekräftade. Blir då extra lustigt eftersom samma dårar kastade skit på Sveriges obefintliga testning i våras. Men ändock är alltså enligt dem mörkersiffran knappa faktor 2. Naturligtvis är inte så fallet. Mörkerfaktorn är allra minst 5. Därav naturlig flockimmunitet nu i Stockholm.
Citera
2021-01-20, 00:04
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Måste nog be om ursäkt, jag blandade nog ihop dina mörkersiffror med Pissemans vilka självklart är helt uppåt väggarna. Han och övriga alarmister vill ju få det till att Sverige har kring 10% smittade trots snart 600K bekräftade. Blir då extra lustigt eftersom samma dårar kastade skit på Sveriges obefintliga testning i våras. Men ändock är alltså enligt dem mörkersiffran knappa faktor 2. Naturligtvis är inte så fallet. Mörkerfaktorn är allra minst 5. Därav naturlig flockimmunitet nu i Stockholm.

Även om mörkertalet vore sju så skulle det innebära bara 40% infekterade.

I Manau beräknades 76% haft infektionen men ingen flockimmunitet för den sakens skull...
https://science.sciencemag.org/content/371/6526/230

Du kan sluta fantisera om flockimmunitet förräns dom flesta vaccinerats.
Citera
2021-01-20, 00:04
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Har du minsta lilla stöd för dina uttalanden så är det läge att plocka fram dom nu.
Dom där 40% du nämner verkar tagna helt ur röven.

Nädå Brittons logik är glasklar

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/matematikprofessor-flockimmunitet-redan-vid-40-procent
Citera
2021-01-20, 00:07
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Nädå Brittons logik är glasklar

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/matematikprofessor-flockimmunitet-redan-vid-40-procent

Britton och även du borde google på Manau. 76% infekterade. Ingen flockimmunitet.

Britton är ju dessutom i klass med Tegnell i att ha konsekvent fel.
Skall du inte ha fel riktigt ordentligt och fråga mystanten Agnes Wold vad hon tror också?
Citera
2021-01-20, 00:08
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Även om mörkertalet vore sju så skulle det innebära bara 40% infekterade.

I Manau beräknades 76% haft infektionen men ingen flockimmunitet för den sakens skull...
https://science.sciencemag.org/content/371/6526/230

Du kan sluta fantisera om flockimmunitet förräns dom flesta vaccinerats.

Låter som en CNN sponsrad sida. Du måste ju förstå att länder som bränt miljarder på munblöjor och lockdowns inte gärna vill se att det går bra för Sverige. Ungefär samma inställning som alla alarmister på denna tråd. Hursom, jag lovar och svär att sluta skriva här om Stockholm drabbas av en tredje våg.
Citera
2021-01-20, 00:10
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Britton och även du borde google på Manau. 76% infekterade. Ingen flockimmunitet.

Britton är ju dessutom i klass med Tegnell i att ha konsekvent fel.
Skall du inte ha fel riktigt ordentligt och fråga mystanten Agnes Wold vad hon tror också?

Naturligtvis frågar jag henne 1000 gånger hellre än en anonym nolla såsom du.
Citera
2021-01-20, 00:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Inget vidare svar att jag ska leta igenom dina inlägg från i våras för att styrka ditt uttalande nu nästan ett år senare.

Jag kan absolut tänka mig att du har rätt, men varför vill du inte styrka att den dominerande varianten Edit: för den initiala smittspridningen är den från Italien?

Från sidlinjen.

Dom mutationer som dominerade i Sverige under våren är i dag nästan totalt utkonkurrerad av "spanska" sjukan. D.v.s. den mutation som först upptäcktes i Spanien.

Det är nästan otroligt hur fort det går när en variant får ett evolutionärt övertag. Det berättar en del om vad vi kan förvänta oss av den "engelska" sjukan.
Citera
2021-01-20, 00:29
Medlem
Citat:
Låter som en CNN sponsrad sida. Du måste ju förstå att länder som bränt miljarder på munblöjor och lockdowns inte gärna vill se att det går bra för Sverige. Ungefär samma inställning som alla alarmister på denna tråd. Hursom, jag lovar och svär att sluta skriva här om Stockholm drabbas av en tredje våg.

Intressant att det fortfarande finns folk som tycker Sverige skött sig bra, förnekelsens makt är stor.
Citera
2021-01-20, 00:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Tror du på vad du själv skriver din dåre? Tror du på riktigt att alla demografier beblandar sig i samhället? Att du är en korkad alarmist visste jag naturligtvis men detta uttalande tar fan priset , de flesta experter är överens om att flockimmunitet slår in när kring 40% är immuna eftersom dessa 40% är klart överrepresenterade bland dem som rör sig i samhället.

Så hur många tror du är immuna i Stockholm idag? Tidigt i våras trodde du 50 procent:

2020-04-12, 09:09:
Citat:
Över 50% har eller haft corona i sholm idag. Sverige kommer att gå starkt ur denna hysteri.

Men det kanske var en förhastad gissning...
Citera
2021-01-20, 00:46
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så hur många tror du är immuna i Stockholm idag? Tidigt i våras trodde du 50 procent:

2020-04-12, 09:09:

Men det kanske var en förhastad gissning...

Haha ja då satt jag inspärrad i egen båt på varv i Bulgarien. Måste förstås skylla på Rakian, nä inte ens idag tror jag på 50% men nog kring 40 vilket förhoppningsvis dagens fina tendens indikerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in