2021-01-19, 19:13
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
INGEN såg ju ansiktet på GM ( förutom MÖJLIGEN LP).Hur ska man då kunna säga han var det? Om man inte sett hans ansikte?Den enda som pekats ut är ju CP vi vet alla att LPs utpekande av CP helt saknar värde.INGEN annan är ju utpekad MEN nån måste ju ha utfört mordet likväl

Silhuett, kroppshållning, gångsätt, löpstil.

Ingen pekar ut honom.

Varför?
Citera
2021-01-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
För att göra min poäng tydlig. Man kan utesluta att det var Maradona som YN mötte på David Bagares gata. Du säger att du inte kan göra samma med SE. Det innebär att den förstnämnde har alibi medan den andre saknar ett.

Ja, din poäng är glasklar. Engström är troligare GM än Maradona. Du välter verkligen tråden nu.
Citera
2021-01-19, 19:15
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
INGEN såg ju ansiktet på GM ( förutom MÖJLIGEN LP).Hur ska man då kunna säga han var det? Om man inte sett hans ansikte?Den enda som pekats ut är ju CP vi vet alla att LPs utpekande av CP helt saknar värde.INGEN annan är ju utpekad MEN nån måste ju ha utfört mordet likväl

LP har beskrivit GMs ansikte.

Kraftig haka, tydligt markerade kindben, vit på överläppen, stirrande ögon.
Citera
2021-01-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Jag känner mig säker på att han är oskyldig men kan så klart ha fel. Bedömer inte risken som stor men är inte dum i huvet heller. Den ende som säkert vet är död.

Vilket är min poäng. Vissa personer kan du utesluta. Michael Jackson, Pele, Maradona och Sergej Makarov är några.Du gör alltså skillnad på hur trovärdiga de är som mördare kontra SE. Hade Engström haft alibi hade han varit lika otrolig som alla dessa. Det har han inte.
Citera
2021-01-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ja, din poäng är glasklar. Engström är troligare GM än Maradona. Du välter verkligen tråden nu.

Jag försöker få fram att han saknar alibi. Vilket du verkar hålla med om.
Citera
2021-01-19, 19:17
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
"Ointressant att LL tror CP är mördaren"

Nja, tror du inte på CP "cherrypickar" du från hans vittnesmål.

"Det intressanta är att han friar SE"

Fast inte förrän han sett honom i media.

Det ena har han sett, det andra tror han. Han blev väl hjärntvättad som majoriteten blev under CP-cirkusen.
Citera
2021-01-19, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
LP har beskrivit GMs ansikte.

Kraftig haka, tydligt markerade kindben, vit på överläppen, stirrande ögon.

Alltså var CP mördaren. Är det din åsikt?
Citera
2021-01-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Det ena har han sett, det andra tror han. Han blev väl hjärntvättad som majoriteten blev under CP-cirkusen.

Han säger ju att han blivit påverkad av media när det gäller SE...
Citera
2021-01-19, 19:20
Medlem
Citat:
Vilket är min poäng. Vissa personer kan du utesluta. Michael Jackson, Pele, Maradona och Sergej Makarov är några.Du gör alltså skillnad på hur trovärdiga de är som mördare kontra SE. Hade Engström haft alibi hade han varit lika otrolig som alla dessa. Det har han inte.

Listan över misstänkta kan göras lång om vi för upp alla som har tveksamt alibi. Brist på alibi hade varit bra stödbevisning mot Engström. Om det över huvud taget fanns någon bevisning. Eller ens ett vettigt indicium.
Citera
2021-01-19, 19:21
Medlem
Citat:

Skulle säga att han har ett svagt alibi.
Citera
2021-01-19, 19:24
Medlem
Citat:
Skulle säga att han har ett svagt alibi.

Fast du trodde väl att chansen var 0.2% att han är gärningsmannen och nu menar du att han har ett svagt alibi?
Citera
2021-01-19, 19:26
Medlem
Citat:

Här kommer vi till en eg ganska lätt sak...

Varför saknar just en sådan centralfigur på brottsplatsen just Alibi ?

Är det någon av dom centrala figurerna på brottsplatsen så är det ju just SE som borde ha massa alibi..

Det borde vara minst 3st som noterar att han är bland dom första på brottsplatsen !

Det borde vara minst 2st som noterar att han hjälper till att vända på Palme..

Det borde vara minst 6-7 st som noterar att han springer i gränden..

Det borde vara minst 2st poliser som har tid att skriva ner hans vittnesmål på plats..

Men ändå så saknar han alibi..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in