2021-01-19, 01:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zethire1
Jag har saktat ner videon, zoomat och lagt ett filter på.
Man ser att han fortsätter springa förbi fönsterlisten.

Han faller alltså inte i slutet.
Kan dock inte se och förstår vad ni ser på den bilden??
Ser du M på bilden?
Citera
2021-01-19, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Ser du M på bilden?

Om du menar den bilden som senast är uppladdad från videon när han springer? Så nej?
Citera
2021-01-19, 01:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zethire1
Om du menar den bilden som senast är uppladdad från videon när han springer? Så nej?
Då får du svårt att förstå vad vi pratar om.
Citera
2021-01-19, 01:09
Medlem
Citat:
Har sett i tråden tidigare någon nämna att i slutet på smalgatan"har dom klippt honom" är det det vi ser på bilden?.

https://www.bildtagg.se/bild/tl38aaxtivde52lphn9so20
Var det inte nån info nånstans att han sprang genom nåns trädgård ut mot sickingevägen.. Där ute möt några gåendes Enligt AB i alla fall så hade han frågat om vägen till centrum av dem..
Citera
2021-01-19, 01:09
Medlem
Då någon i tråden nämnde att det ser ut som mattias faller just när tjejen sedan bryter och vänder kameran mot sig själv fick mig att gå in och se filmen igen fast i slowmotion.
Fleeeera ggr glodde jag då jag plötsligt såg ngt jag inte hann reflektera över innan.
1-Mattias ser absolut ut att falla i full fart. Inte hoppa, utan "snubbla".
2-En mörk skugga som ser ut som en buske vid 1a blick, men vid 2a en människa (typ svart hoddie och kepa).
Tänkte verkligen de var en högre buske först men vid närmre kik så ser även denna ut att röra sig.
Och, Mattias faller exakt där denne "buske" står.
Fick en ilning genom kroppen när min skalle upplevde det som 2 personer, 1 är mattias, och nr 2 är NÅN som sätter krokben för honom??
Eller ser jag helt jävla skevt?
Behöver jag optiker?
Kan nån vara snäll och kolla slowmotionschenen och säga om jag har fel ? Eller om det faktiskt ÄR så att ngn gömmer sig lite in mot huset för att sedan kliva fram lite och fälla honom?
Va som händer sedan är synd man missa, oavsett om det bara var en buske och en vurpa men speciellt om det var en annan person, för tjejen filma ju inget mer direkt där.
Man behöver se filmen i långsam rullning för att uppfatta förloppet på bästa sätt.
Blev han fälld av ngn kan det ju förklara varför han sprang runt i villaområdet i panik.
Han var kanske jagad (vilket jag inte trott på tidigare)
Kan tjejen ha märkt av både billarm å annat smått samt sett denna mörkklädda snubbe (buske) samt mattias i krokarna utanför och därav reagerat och börjat filma, när hon sedan såg hur den mörkklädde och mattias vägar korsas och mattias blev fälld vågar hon inte se mer utav vad som händer sedan.

Kan ha helt jävla bängfel men det ser fan ut som någon som står där och fäller mattias.
Är de fel så sorry för vild fantasi.
Citera
2021-01-19, 01:11
Medlem
Citat:
Har sett i tråden tidigare någon nämna att i slutet på smalgatan"har dom klippt honom" är det det vi ser på bilden?.

https://www.bildtagg.se/bild/tl38aaxtivde52lphn9so20

EXAKT det du skrev nu, är just detta jag har legat i över en timma och försökt förstå genom slowmotionscener.
Då är jag kanske inte helt dum i huvudet då som tyckte mig se en människa fälla honom med krokben??
Citera
2021-01-19, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Då någon i tråden nämnde att det ser ut som mattias faller just när tjejen sedan bryter och vänder kameran mot sig själv fick mig att gå in och se filmen igen fast i slowmotion.
Fleeeera ggr glodde jag då jag plötsligt såg ngt jag inte hann reflektera över innan.
1-Mattias ser absolut ut att falla i full fart. Inte hoppa, utan "snubbla".
2-En mörk skugga som ser ut som en buske vid 1a blick, men vid 2a en människa (typ svart hoddie och kepa).
Tänkte verkligen de var en högre buske först men vid närmre kik så ser även denna ut att röra sig.
Och, Mattias faller exakt där denne "buske" står.
Fick en ilning genom kroppen när min skalle upplevde det som 2 personer, 1 är mattias, och nr 2 är NÅN som sätter krokben för honom??
Eller ser jag helt jävla skevt?
Behöver jag optiker?
Kan nån vara snäll och kolla slowmotionschenen och säga om jag har fel ? Eller om det faktiskt ÄR så att ngn gömmer sig lite in mot huset för att sedan kliva fram lite och fälla honom?
Va som händer sedan är synd man missa, oavsett om det bara var en buske och en vurpa men speciellt om det var en annan person, för tjejen filma ju inget mer direkt där.
Man behöver se filmen i långsam rullning för att uppfatta förloppet på bästa sätt.
Blev han fälld av ngn kan det ju förklara varför han sprang runt i villaområdet i panik.
Han var kanske jagad (vilket jag inte trott på tidigare)
Kan tjejen ha märkt av både billarm å annat smått samt sett denna mörkklädda snubbe (buske) samt mattias i krokarna utanför och därav reagerat och börjat filma, när hon sedan såg hur den mörkklädde och mattias vägar korsas och mattias blev fälld vågar hon inte se mer utav vad som händer sedan.

Kan ha helt jävla bängfel men det ser fan ut som någon som står där och fäller mattias.
Är de fel så sorry för vild fantasi.
Ja men samma på min bild jag ser person nr två stå bakom den som eventuellt knivar eller slår en knynäve i magen på M.
Citera
2021-01-19, 01:17
Medlem
Citat:
Ja men samma på min bild jag ser person nr två stå bakom den som eventuellt knivar eller slår en knynäve i magen på M.

Ja, ngn form av tvärnit ser det iaf ut att bli för mattias från denne mörka skugga.
Just krokben var bara de 1a som kom till mig då jag upplevde de som en person gjorde att han föll, men som du säger, det kan ju lika gärna varit en näve i magen, eller ännu värre.
Önskar jag bara sett en buske, detta fick mig skalle att snurra!

EDIT- Har en "bild-dumps-serie" jag gjorde och kollar man de så ser man att den mörka skuggan förflyttar sig, rätt tydligt. Skumt!
Senast redigerad av Strogge123 2021-01-19 kl. 01:19.
Citera
2021-01-19, 01:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Ja, ngn form av tvärnit ser det iaf ut att bli för mattias från denne mörka skugga.
Just krokben var bara de 1a som kom till mig då jag upplevde de som en person gjorde att han föll, men som du säger, det kan ju lika gärna varit en näve i magen, eller ännu värre.
Önskar jag bara sett en buske, detta fick mig skalle att snurra!
Nu är vi ju några som har samma uppfattning av vad vi sett. Nu gäller yttersta ödmjukhet. Som sagt det får ju inte vara så att man vill se något så ser man det. Nu får vi säkert många kritiska kommentarer för att vi ser i syne. MEN! om detta är riktigt vad vi tycker oss se kan detta vara en total vändning på hela fallet.
Senast redigerad av sherlocksnake 2021-01-19 kl. 01:27.
Citera
2021-01-19, 01:28
Medlem
Citat:
Nu är vi ju några som har samma uppfattning av vad vi sett. Nu gäller yttersta ödmjukhet. Som sagt det får ju inte vara så att man vill se något så ser men det. Nu får vi säkert många kritiska kommentarer för att vi ser i syne. MEN! om detta är riktigt vad vi tycker oss se kan detta vara en total vändning på hela fallet.

Så är det absolut.
Jag håller en önskan på buske och provar med piggare ögon i morrn igen.
Men ja , är det en 2a person så faller detta i helt annat läge.
Citera
2021-01-19, 01:29
Medlem
https://www.mediafire.com/file/bdp3pl7j6mlh21o/YouCut_20210119_005313967.mp4/file

Lägger upp min version här, klart och tydligt ser man han fortsätta.
Citera
2021-01-19, 01:33
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Nu är vi ju några som har samma uppfattning av vad vi sett. Nu gäller yttersta ödmjukhet. Som sagt det får ju inte vara så att man vill se något så ser man det. Nu får vi säkert många kritiska kommentarer för att vi ser i syne. MEN! om detta är riktigt vad vi tycker oss se kan detta vara en total vändning på hela fallet.
Nej, man ser i nästa bildruta att han fortsätter springa. Syns inte mycket men en skymt av honom till vänster av mittspröjset på fönstret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in