2021-01-18, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Nej, den kniven var ren ( rengjord? )
Vilken tidning skriver ”blodig” kniv ?

Expressen påstår det.
Citat:
Polisen kunde snabbt identifiera flera andra graverande omständigheter också:
I innerfickan på den misstänkte mördarens jacka hittades den blodiga kökskniven

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/darfor-kan-barndomsvan-domas-for-emiliamordet/
Citera
2021-01-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifGPersson
Är väl ingen dum idé o tro att motivet skulle va kärlek, att under årens gång förälskat sig i henne o sedan att sanningen kryper lämgre fram o han inser att han inte kommer få henne pga att hon känner sig obekväm med att va tillsammans med en vän, anta att han gjort en del försök genom åren och tänker att får inte jag henne ska ingen annan få henne

Detta är en teori

Val av mordvapen och utförandet är förenligt med hur det brukar se ut när nära känslor tar vid. Han lär förmodligen neka men får väl leva med sina demoner
Gissningsvis fick han inte kärleken besvarad
Citera
2021-01-18, 21:48
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Expressen påstår det.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/darfor-kan-barndomsvan-domas-for-emiliamordet/

Nej, det stämmer inte. Kniven var inte blodig, ingenting hittades på kniven.
Där är en sak till som inte stämmer, att ”fler” av Emilias saker ska ha hittats hemma hos A. Det är en sak, en peruk och inget annat.
Citera
2021-01-19, 00:59
Medlem
Jag tror inte för en sekund att Andreas är mördaren. Möjligtvis närvarande men han har inte gjort det. Ett flertal personer borde plockas in omgående.
Citera
2021-01-19, 01:07
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Jag tror inte för en sekund att Andreas är mördaren. Möjligtvis närvarande men han har inte gjort det. Ett flertal personer borde plockas in omgående.

Känner inte A, men av det jag läst och vet tror inte jag heller att han utfört själva mordet. Att han va på plats, ja utan tvekan men han va inte där själv med henne är vad jag tror. Ja, tyvärr har man lagt fokus på A och verkar ha avfärdat andra.
Citera
2021-01-19, 08:51
Bannlyst
EXPRESSEN.

I innerfickan på den misstänkte mördarens jacka hittades den blodiga kökskniven. Och hemma hos 21-åringen anträffades flera föremål som tillhörde Emilia, bland annat en peruk.

Pinsamt av expressen att skriva på detta sätt.
Förutom peruken är allt annat en lögn.

Jag är också 100% övertygad om att Andreas INTE har mördat Emilia. Han befann sig på platsen och han har sett hur hon mördades men det var INTE han som dödade henne.
Nu är han skrämd och vågar såklart inte tjalla, för han vet ju vad mördaren är kapabel till.
Istället får han helt enkelt finna sig i att få sina ägodelar planterade på brottsplatsen och Emilias peruk planterad i sitt hem.
Jag kan faktiskt förstå honom lite, att han inte vågar öppna käften - Vem fan hade vågat det efter att ha sett sin vän blivit våldsamt knivmördad och dränkt.
Men eftersom han "ofrivilligt" väljer att skydda den riktiga gärningsmannen så kan han fan ha några år på kåken.
Citera
2021-01-19, 15:51
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
EXPRESSEN.

I innerfickan på den misstänkte mördarens jacka hittades den blodiga kökskniven. Och hemma hos 21-åringen anträffades flera föremål som tillhörde Emilia, bland annat en peruk.

Pinsamt av expressen att skriva på detta sätt.
Förutom peruken är allt annat en lögn.

Jag är också 100% övertygad om att Andreas INTE har mördat Emilia. Han befann sig på platsen och han har sett hur hon mördades men det var INTE han som dödade henne.
Nu är han skrämd och vågar såklart inte tjalla, för han vet ju vad mördaren är kapabel till.
Istället får han helt enkelt finna sig i att få sina ägodelar planterade på brottsplatsen och Emilias peruk planterad i sitt hem.
Jag kan faktiskt förstå honom lite, att han inte vågar öppna käften - Vem fan hade vågat det efter att ha sett sin vän blivit våldsamt knivmördad och dränkt.
Men eftersom han "ofrivilligt" väljer att skydda den riktiga gärningsmannen så kan han fan ha några år på kåken.

Håller med, den som skrev artikeln kan inte ha läst FUP eller hängt med under rättegången. Var får dem allt ifrån? Säkert vild fantasi, för inte ens här har det stått något om någon blodig kniv.
Ang. A tänker jag precis som du men tror även han inte säger mer pga han är rädd om sitt eget och sin familjs liv. Han lär ju behöva fly landet den dagen han kommer ut. Es familj är inte att leka med vad jag förstått och kommer nog inte anse att han sonat sitt brott efter ex antal år bakom galler.
Citera
2021-01-19, 16:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prestost
Hur kommer det sig att advokaten inte vill ha ett frikännande istället för 6-7 år? Jag måste ha missat något.

Advokaten kanske öppnar upp dörren för att eventuellt kunna börja hävda vållande till annans död?
Citera
2021-01-20, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Advokaten kanske öppnar upp dörren för att eventuellt kunna börja hävda vållande till annans död?

Har inte följt försvaret så noga. Har dom hävdat att det absolut inte kan uteslutas att andra GM kan förekomma? Vållande i samarbete med andra individer vore något att lägga fram. Det kanske dessutom stämmer rätt väl med vad som hände. Vad vet jag?
Citera
2021-01-20, 15:38
Medlem
Knuxs avatar
Har lyssnat på ljudupptagningarna från TR nu och Andreas utfrågning.
Är han verkligen skyldig till mord undrar jag? Min känsla är nej ärligt talat.

Det är några försvårande omständigheter för honom helt klart och han vet troligtvis mer än han berättar. Men om han nu är oskyldig. Varför och vem vill han skydda? Om jag hade riskerat 15 år så hade iallafall jag varit mer behjälplig.

Han har ju onekligen varit vid ån den natten och till och med ”ramlat” i ån.
Om det är så att han skyddar någon luffig pundare för att han är rädd så får han skylla sig själv.

Jag tror han fälls i TR men frias för mord i HR. 4 år kanske?

Han verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan, milt uttryckt.
Citera
2021-01-20, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Blir nog lite knepigt att hävda vållande då BO knivhuggits.

Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Har lyssnat på ljudupptagningarna från TR nu och Andreas utfrågning.
Är han verkligen skyldig till mord undrar jag? Min känsla är nej ärligt talat.

Det är några försvårande omständigheter för honom helt klart och han vet troligtvis mer än han berättar. Men om han nu är oskyldig. Varför och vem vill han skydda? Om jag hade riskerat 15 år så hade iallafall jag varit mer behjälplig.

Han har ju onekligen varit vid ån den natten och till och med ”ramlat” i ån.
Om det är så att han skyddar någon luffig pundare för att han är rädd så får han skylla sig själv.

Jag tror han fälls i TR men frias för mord i HR. 4 år kanske?

Han verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan, milt uttryckt.

Om han frias, vad skall då ge honom fyra år?
Citera
2021-01-20, 16:03
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Blir nog lite knepigt att hävda vållande då BO knivhuggits.

Om han frias, vad skall då ge honom fyra år?
Vållande till annans död, griftefrids brott, ja inte mord iallafall.

Har inte riktig koll på straffskalorna men 2-5 år.

Tycker du bevisningen räcker för att han ska fällas för mord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in