Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
EXPRESSEN.
Polisen kunde snabbt identifiera flera andra graverande omständigheter också:
I innerfickan på den misstänkte mördarens jacka hittades den blodiga kökskniven. Och hemma hos 21-åringen anträffades flera föremål som tillhörde Emilia, bland annat en peruk.
Pinsamt av expressen att skriva på detta sätt.
Förutom peruken är allt annat en lögn.
Jag är också 100% övertygad om att Andreas INTE har mördat Emilia. Han befann sig på platsen och han har sett hur hon mördades men det var INTE han som dödade henne.
Nu är han skrämd och vågar såklart inte tjalla, för han vet ju vad mördaren är kapabel till.
Istället får han helt enkelt finna sig i att få sina ägodelar planterade på brottsplatsen och Emilias peruk planterad i sitt hem.
Jag kan faktiskt förstå honom lite, att han inte vågar öppna käften - Vem fan hade vågat det efter att ha sett sin vän blivit våldsamt knivmördad och dränkt.
Men eftersom han "ofrivilligt" väljer att skydda den riktiga gärningsmannen så kan han fan ha några år på kåken.
Håller med, den som skrev artikeln kan inte ha läst FUP eller hängt med under rättegången. Var får dem allt ifrån? Säkert vild fantasi, för inte ens här har det stått något om någon blodig kniv.
Ang. A tänker jag precis som du men tror även han inte säger mer pga han är rädd om sitt eget och sin familjs liv. Han lär ju behöva fly landet den dagen han kommer ut. Es familj är inte att leka med vad jag förstått och kommer nog inte anse att han sonat sitt brott efter ex antal år bakom galler.