Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-18, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
För att avsluta alla spekulationer, mannen med skellefteåhalsduken är amerikan utan koppling till Sverige. Han tillhör INTE Antifa så sluta upp med dessa korkade konspirationsteorier. Historien om hur halsduken hittade till hans hals och kapitolium håller jag för mig själv. Aftonbladet kan sluta snoka runt i diverse Skellefteågrupper och fråga runt - ingen som vet vem det är kommer självklart att gola till Aftonbladet när FBI söker efter honom.

Det låter lite motsägelsefullt att ingen i dessa Skellefteågrupper som vet vem mannen är kommer att gola till Aftonbladet, samtidigt som han är amerikan utan koppling till Sverige.
Citera
2021-01-18, 07:04
Medlem
wwrs avatar
En person som vet att den står inför sina "15 minutes of fame" sätter aldrig någonsin på sig ett klädesplagg av en slump.
Senast redigerad av wwr 2021-01-18 kl. 07:22.
Citera
2021-01-18, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det låter lite motsägelsefullt att ingen i dessa Skellefteågrupper som vet vem mannen är kommer att gola till Aftonbladet, samtidigt som han är amerikan utan koppling till Sverige.
Jag tolkar det lite annorlunda:
ingen kommer att gola eftersom den som bytte bort sin halsduk tillhör en motsvarande svensk "intressegrupp". Och vill självklart inte bli uppmärksammad, som enskild person eller medlem.
Sedan lägger jag till en egen spekulation (obs! just det): det har varit ett möte, eller kanske snarare en konsert någonstans i Europa. Evenemanget har främst dragit till sig Qanon- eller MAGAtyper.
Killen på bilden behöver inte nödvändigtvis ha varit där. Om just han varit där, så gissar jag på att han är en bandmedlem. Hur som helst har halsduken vandrat vidare.
Citera
2021-01-18, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag tolkar det lite annorlunda:
ingen kommer att gola eftersom den som bytte bort sin halsduk tillhör en motsvarande svensk "intressegrupp". Och vill självklart inte bli uppmärksammad, som enskild person eller medlem.
Sedan lägger jag till en egen spekulation (obs! just det): det har varit ett möte, eller kanske snarare en konsert någonstans i Europa. Evenemanget har främst dragit till sig Qanon- eller MAGAtyper.
Killen på bilden behöver inte nödvändigtvis ha varit där. Om just han varit där, så gissar jag på att han är en bandmedlem. Hur som helst har halsduken vandrat vidare.
Jag tror att det brinner i hasorna på den svenske mannen oavsett om hans halsduk vandrade in i Capitolium runt hans nacke eller någon annans.
Citera
2021-01-18, 11:38
Medlem
Citat:
Jag tror att det brinner i hasorna på den svenske mannen oavsett om hans halsduk vandrade in i Capitolium runt hans nacke eller någon annans.
Förtydligar mig själv, för säkerhets skull: jag tror inte alls att mannen i Capitolium är svensk.
Däremot har han eller någon vän till honom varit i Europa och då knappast som vanliga turister.
Citera
2021-01-18, 11:58
Medlem
Citat:
Förtydligar mig själv, för säkerhets skull: jag tror inte alls att mannen i Capitolium är svensk.
Däremot har han eller någon vän till honom varit i Europa och då knappast som vanliga turister.
Jag förstod det. Men jag tror tvärtom att det är en svensk även om jag håller öppet att det kan finnas en koppling mot till exempel Iced Earth eller Demons&Wizards.

Det finns inlägg på Fb som kopplar ihop mannen med ett stängt Twitterkonto som tillhör en ”obetald politisk operatör”.
Citera
2021-01-18, 13:25
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Tycker intervjun i Haveristerna inte var så trovärdig. Att det skulle varit en rasistisk amerikan som hyrde ett hus utanför Skellefteå under nåt år men plötsligt en dag bara lämnade Sverige och flyttade tillbaka till USA igen.
Citera
2021-01-18, 14:23
Medlem
Citat:
Jag förstod det. Men jag tror tvärtom att det är en svensk även om jag håller öppet att det kan finnas en koppling mot till exempel Iced Earth eller Demons&Wizards.

Det finns inlägg på Fb som kopplar ihop mannen med ett stängt Twitterkonto som tillhör en ”obetald politisk operatör”.
Den här bilden är inte tänkt som ett argument för mina idéer, utan för att visa hur märkligt det kan bli med reella kontakter över världen. Den är tagen i en mycket typisk lokal i mittersta USA (ungefär).
Det finns internationaler av olika slag, eller hur?
https://imgur.com/a/rHZK0o4
Ingen av de här personerna är, såvitt jag vet, igenkänd från Capitolium, bara nästan. Det handlade om en personförväxling.
Citera
2021-01-18, 15:26
Medlem
Citat:
Den här bilden är inte tänkt som ett argument för mina idéer, utan för att visa hur märkligt det kan bli med reella kontakter över världen. Den är tagen i en mycket typisk lokal i mittersta USA (ungefär).
Det finns internationaler av olika slag, eller hur?
https://imgur.com/a/rHZK0o4
Ingen av de här personerna är, såvitt jag vet, igenkänd från Capitolium, bara nästan. Det handlade om en personförväxling.

Ok, vi får avvakta och se när vi får facit. Tydligen har Washingtonpolisen utfärdat en belöning för att få tag på honom, det kanske hjälper någon att minnas.

https://www.expressen.se/nyheter/ske...or-kapitolium/
Citera
2021-01-18, 15:41
Medlem
Citat:
Ok, vi får avvakta och se när vi får facit. Tydligen har Washingtonpolisen utfärdat en belöning för att få tag på honom, det kanske hjälper någon att minnas.

Tack för artikeln med listan! Den är mäktig. Bilderna är mäktiga.
Jag har mest letat efter redan identifierade och på tal om Iced Earth, så har Jon Schaffer också gripits som misstänkt. Medlemmar i bandet har distanserat sig.
Jo, tålamod får vi ha
Citera
2021-01-18, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Tycker intervjun i Haveristerna inte var så trovärdig. Att det skulle varit en rasistisk amerikan som hyrde ett hus utanför Skellefteå under nåt år men plötsligt en dag bara lämnade Sverige och flyttade tillbaka till USA igen.

Känner till en skum amerikan som bodde utanför Skellefteå och även jobbade i Skellefteå ett tag för några år sen. Han hade en väldigt anonym Facebook utan sitt riktiga namn. Meeen, det är väl kanske lite väl långsökt
Citera
2021-01-18, 18:39
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:

Finner ikke bilde av han på listen lengre. Er han kanskje identifisert og arrestert?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in