2021-01-12, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
QAnon följare och Trumpist antar jag. Nej, det finns ingen hemlig organisation bakom Twitter, och eftersom dom inte finns, kan dom inte stänga Flashback heller.

Nej inget av det, vet inte vad QAnon är och inte särskilt intresserad. Jag är nationalist som vill ha frihet och yttrandefrihet och bekämpa krafter som vill förstöra/förstört Sverige.

En del saker Trump gjort tycker många var bra, inklusive mig själv. Precis som jag tycker vissa saker med Moderaterna och KD´s politik är bra fast jag inte röstar på dem.
Citera
2021-01-12, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det kommer garanterat att göras ett nytt försök att stänga ner Flashback i god tid innan nästa val. Om inte det lyckas så kommer avlönade operatörer att försöka spamma sönder alla viktiga debatter, så som redan har skett vid flera tillfällen.

Det som också kommer att öka är nyreggade konton som kommer att uttala mordhot, terrorhot & liknande. Detta skärmdumpas direkt innan inläggen hinner raderas & kommer att användas i kommande kampanjer för att förbjuda Flashback.

Alla nivåer av fulspel kommer att eskalera ju mer vi närmar oss valet.

Skaffa dig ett lokalt nätverk, träffa likasinnade privat, förbered dig på att det är lokal organisering som är framtiden.

Det avslöjas mycket på Flashback som en del politiker inte tycker om. Vill de stänga ner Flashback så är jag övertygad de kan göra det tillsammans med Big Tech tyvärr.
Citera
2021-01-12, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Underskattar jag verkligen folkets makt här, hur många överger big tech pga detta?

Själv har jag bytt webbläsare och sökmotor men andra saker som att sluta med Youtube är svårare och då är jag ändå betydligt mer benägen att protestera mot detta än svensson.

Big techs marknadsdominans är så extrem att folk helt enkelt inte har något val och är man t.ex. ett företag som bygger appar så måste man finnas på google play och Apple appstore annars kan man inte lyckas.

Betänk också att big tech bestämmer vilken information som man matas med och detta gör att de kan få folk att tycka det de vill genom att styra vad du matas med om och om igen. Detta är effektiv hjärntvätt.

Jag tror inte Flashback gör något som hotar jättarna. Tvärtom så tror jag att FB stödjer dessa genom användare som ständigt länkar till youtube och googlar fram sina problemområden.
Det alternativa tänket på FB är så sanktionerad så att det är helt ok.

Folkets makt kommer du se när folkets intressen hotas. Då kommer du se en snabb förändring. Det är här vi som är kritiska inte litar på FB och att FB verkligen värnar om våra friheter.
Citera
2021-01-12, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Det avslöjas mycket på Flashback som en del politiker inte tycker om. Vill de stänga ner Flashback så är jag övertygad de kan göra det tillsammans med Big Tech tyvärr.

Det tror jag inte. Jag tror politiker kohandlar med flashback i tysthet. Sådana skandaler/nyheter som avslöjas här, det är lika bra för politiken som sjöomsättningen är för sjön.
Citera
2021-01-12, 19:54
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Så är det tyvärr, rätt vad det är trampar någon fel person rikigt hårt på tårna, allt har sitt slut.
Citera
2021-01-17, 23:51
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Fast frågan gäller ifall big tech kan stänga ner Flashback.
Din beskrivning ovan gäller något helt annat. Ifall Vattenfall stänger av strömmen så är det knappast big techs fel. Vad det gäller Parlers samarbetspartners så var dessa just big tech (Amazon). Samma sak med GAB. När de stängdes ner så var det big tech (Miscrosoft) som stängde plattformen.
Men eftersom Flashback inte samarbetar med big tech så påverkas vi inte av deras regler, och jag kan inte se hur Flashback kan stängas ner av en aktör som vi inte är kund hos. Flashback finns tydligen på Facebook och har över 10 000 följare. Den byggdes av Facebook åt Flashback, men vi vill inte ha sidan. För oss kan de stänga ner sidan.

https://sv-se.facebook.com/FlashbackForum/

admin
Att den sidan "byggdes av Facebook åt Flashback" låter extremt osannolikt. Det tror du nog inte själv.
Citera
2021-01-18, 01:50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Att den sidan "byggdes av Facebook åt Flashback" låter extremt osannolikt. Det tror du nog inte själv.
Jorrå. Det finns en hel uppsjö med sidor som är skapade ihop om att det faktiska företaget eller personen ska komma och claima det. Det var visserligen länge sen jag såg en sån sida men nog finns dom alltid.

Och oavsett vem det är som har skapat den, så är det ingen som har med vare sig ledning eller drift av det här forumet som har gjort den, det är liksom den poängen admin för fram här.
Citera
2021-01-18, 06:05
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt

Ja, den är skapad av Facebook. Vem trodde du annars skulle ha skapat sidan?
Ifall du klickar på "Om" till vänster på startsidan så hittar du en ledtråd:
"Unofficial page"

https://sv-se.facebook.com/pg/FlashbackForum/about/?ref=page_internal
Finns mängder av liknande sidor. De har skapat motsvarande sidor åt samtliga större aktörer som de vill ska vara närvarande där, men som av en eller annan orsak vänt företaget ryggen.

Du kan ju titta på inläggen, och fundera på om detta är något som Flashback skulle skriva:

18 april 2015: "Tjohopp!"

2 januari 2013: "Gott Nytt År 2013 kära FB:are! Några speciella favoriter från året som varit?"

7 januari 2012: "Vill ni se några förändringar på Flashback under 2012?"

25 februari 2011: "Idag fyller Flashback 28 unga år! <)"

14 mars 2010: "Vem vågar gå till KTH idag? https://www.flashback.org/t1146470"

14 december 2009: "För er som deppar över att existenz ligger nere, har ni tagit er en titt i forumsdelarna på https://www.flashback.org ? Finns många härligheter där!"

9 oktober 2009: "Såhär i Idoltider så passar det ju bra med lite skvaller om just Idoldeltagarna: https://www.flashback.info/showthread.php?t=1017101"

Inläggen är lika pinsamma som deras medlemmar. Även om det är bra att de informerar de drygt 10 000 följarna när det förekommer driftproblem.

10 oktober 2016: "Flashback Forum liger nere https://www.flashback.se/artikel/3913/flashback-forum-ligger-nere"

Ifall du är medlem på Facebook och hittar en sida med texten "Unofficial page" så är den skapad av Facebook. Här är lite mer information i ämnet.
"What Are Unofficial Pages on Facebook?
Unofficial pages are unmanaged pages designed to act as a placeholders for locations without managed business pages. The intention here is so users can still check-in or leave reviews and comments for a business that does not have a Facebook presence."
"Unofficial pages are a byproduct of the ever-changing Facebook ecosystem. Remember, users did not have the ability to create and manage a business page on Facebook until 2007. Many of these unofficial pages were likely created prior to the release of Facebook’s Pages for businesses."
https://www.corporate3design.com/the-official-guide-to-unofficial-pages-on-facebook/

Facebook vill att vi tar över sidan, men vi är inte intresserade. De kan behålla sidan.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in