Citat:
Ursprungligen postat av
admin
Jag använder själv Youtube för att hitta vissa saker. Inte som plattform för Flashback, utan som konsument. Jag använder även programmet Parallels Toolbox (som Youtube hatar) så att jag kan ladda hem materialet innan det blir bortplockat av Youtube.
Detta är inte någon kritik mot Youtube, då materialet ofta är olagligt. Har på senare år lärt mig att det är viktigt att spara ner material när jag hittar det då mycket försvinner lika snabbt.
Håller för övrigt med dig gällande problemen med att påverka. De flesta förstår inte vad som händer just nu. Jag hoppas att personer som Joakim Lamotte har en reservplan. Att använda big tech som sin plattform är högst vanskligt ifall man för fram åsikter som kan provocera.
Big tech kommer fortsätta att stoppa de med tveksamma åsikter då det kostar för mycket att försvara dem. Användarna kan klaga hur mycket de vill, men eftersom de fortsätter använda tjänsterna de kritiserar så lär inte mycket hända. Dessutom svårt att ha en mobiltelefon och samtidigt bojkotta Android (Google) och IOS (Apple). Dessa bolags dominans är farlig, vilket gör det extra viktigt att man inte har appen som sin plattform, utan som ett komplement.
Swebbtv blev utkastade från Youtube, men det betyder inte att tjänsten är borta. Verkar som de löste problemet förhållandevis snabbt, och denna gång utan hjälp från big tech.
admin
Alla seriösa sökningar gör jag på andra sökmotorer än Google. När jag söker på Google gör jag bara sökningar för att trolla dem och så de inte kan kartlägga mitt liv.
Söker exempel på Google: Joe Biden senile, Joe Biden pedofile, Google censorship, BLM racist, BLM marxist, democrats war criminals, democrat election fraud, Bidens corrupt
Hjälp till trolla Google